Ondanks dat ik me vorig jaar uitstekend heb vermaakt in barcelonette zoeken we nu iet meer entertainment voor de kinderen. Wat meer kastelen en een rustig riviertje zou fijn zijn. Hooggebergte biedt echt veel meer voor de wat oudere kinderen met al die outdoor gerichte activiteitendaniel1975 schreef: ↑17 okt 2024 21:49Wij zitten er ook zo in. Zonzeker is voor ons wel belangrijk en hooggebergte is een dikke pre. Nog een keer terug naar Barcelonette is wel een optie, maar er is vast nog veel meer moois.
Zomervakantie 2025
Mwah, die van mij zijn vanaf een maand of 9 de bergen opgesleept hoor. Vanaf een jaar of 3 zelf lopen, en met 5 stond de jongste bovenop zijn eerste 3000-er (in 2 dagen vanaf 1000m). Beetje opvoeden
Maar zuidzijde Alpen is prachtig, en genoeg te doen als je van buitenspelen houdt.
Maar zuidzijde Alpen is prachtig, en genoeg te doen als je van buitenspelen houdt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zijn we 2 jaar terug geweest, en volgend jaar waarschijnlijk weer maar dan iets verder richting Portugal en de Pico's.
Campingtip: Itxaspe https://www.campingitxaspe.com/ne/. Geweldige camping en goede ligging. Veel jeugd ook. En veel Nederlanders . . .
Baskenland is echt geweldig. Qua fietsen ook. Ik had de MTB mee, maar die kun je thuislaten. Nauwelijks routes voor de MTB. Neem de racer mee of de Gravelbike. Prachtig touren langs de kust of het binnenland in. De Classica San Sebastian wordt in de zomer georganiseerd, ik ben nog een dagje gaan kijken. In 2025 is hij op 2 augustus.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
Daar ben ik ook een keer geweest.
Komende zomer weer Oostenrijk of iets in die hoek.
Maar niet makkelijk een mooi huis voor 8 personen te vinden, moetook nog een hond mee, valt de helft ook af.
Komende zomer weer Oostenrijk of iets in die hoek.
Maar niet makkelijk een mooi huis voor 8 personen te vinden, moetook nog een hond mee, valt de helft ook af.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het is natuurlijk belachelijk hoe vroeg er tegenwoordig geboekt wordt. Helaas moet je bijna mee in die ratrace als je iets specifieks zoekt.
Less is bore
We boeken niets en zien een paar dagen voordat we gaan wel waarheen, afhankelijk van het weer. Privilege van in juni op vakantie kunnen.
Er staan overal in West Europa wel zaken op de bucketlist.
Er staan overal in West Europa wel zaken op de bucketlist.
Niet zijken maar reiden !
Ik heb deze vakantie van Juni tot en met Augustus gekampeerd. Voornamelijk Frankrijk en Spanje. Drie maanden lang. Nooit iets gereserveerd. Een beoogde camping meegemaakt die vol was. En verder was er altijd plek. Wat is dat toch met die reserveer rat race hier? Is dat wellicht voor campings waar ik nog niet dood wil worden gevonden? Van die dingen met 3 zwembaden, kinderanimatie, 5 speeltuinen, en een giganteske hutjemutje verzameling van identieke bungalows?
Live fast; die young. mijn blog
Ja, die campings inderdaad. Ik was dit jaar voor het eerst zonderen kinderen en campings zonder zwembad maar met huisjes moet je wel reserveren maar niet ver van tevoren. mvrRikkert werkt in het onderwijs, dus ik moet altijd in de drukke en dure periode (en we kamperen niet meer met tent maar doen huisjes/mobilhomes). Zonder reserveren kom je dan nergens. Maar meestal reserveren we pas in feb/maart. En dat lukt meestal prima.
Rikkert en mvrRikkert zijn vaste Frankrijk gangers. We willen mooi weer, beetje leuke streek. Provence kennen we nu wel, Frans Baskenland ook gedaan in de afgelopen jaren, Cevennen en Ardeche en Les Landes ook. Iemand nog tips voor een voor ons wat minder bekende regio? Als gezegd, zuidelijk genoeg voor mooi weer. Beetje leuke plaatsjes. Bergen betekent fietsplezier maar meestal ook onzeker weer. Fietsen boeit niet heel erg, als ik in de zon fiets vind ik het als snel goed. Bergen zijn geen must. Iemand goede tips?
Rikkert en mvrRikkert zijn vaste Frankrijk gangers. We willen mooi weer, beetje leuke streek. Provence kennen we nu wel, Frans Baskenland ook gedaan in de afgelopen jaren, Cevennen en Ardeche en Les Landes ook. Iemand nog tips voor een voor ons wat minder bekende regio? Als gezegd, zuidelijk genoeg voor mooi weer. Beetje leuke plaatsjes. Bergen betekent fietsplezier maar meestal ook onzeker weer. Fietsen boeit niet heel erg, als ik in de zon fiets vind ik het als snel goed. Bergen zijn geen must. Iemand goede tips?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.