Welke cassette is mogelijk bij Record titanium derailleur
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
29 max werkt goed met een korteslag record derailleur (Centaur not iets groter).
Je kunt de derailleur iets strakker zetten dmv. van het stelboutje dat tegen de derailleurhanger aan het frame drukt.
Je kunt de derailleur iets strakker zetten dmv. van het stelboutje dat tegen de derailleurhanger aan het frame drukt.
Ik heb vorige week een 12-29 cassettte gemonteerd op mijn Leonardo ,dit i.c.m. een 11 speed super record groep.
Je hebt verschillende opties om dit passend te maken.
- Modificatie van achter derailleur ( veer versteken +afstellen)
- langere achterpad
De derailleurs die verkocht zijn tot sept. 2009 hebben deze modificatie nodig en de derailleurs die na deze datum verkocht zijn zijn al gemodifceerd.
Met een goede afstelling geen probleem![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Je hebt verschillende opties om dit passend te maken.
- Modificatie van achter derailleur ( veer versteken +afstellen)
- langere achterpad
De derailleurs die verkocht zijn tot sept. 2009 hebben deze modificatie nodig en de derailleurs die na deze datum verkocht zijn zijn al gemodifceerd.
Met een goede afstelling geen probleem
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
>
Het stelboutje zit niet op deze korte slag derailleur, daar heb ik in 1e instantie ook aan gedacht.
Mijn recordgroep is van 2008, het laatste type voor de 11-speed, kan je dat modificeren zelf (en zo ja, hoe dan?) of moet ik daarvoor naar de FM?
Het stelboutje zit niet op deze korte slag derailleur, daar heb ik in 1e instantie ook aan gedacht.
Mijn recordgroep is van 2008, het laatste type voor de 11-speed, kan je dat modificeren zelf (en zo ja, hoe dan?) of moet ik daarvoor naar de FM?
Groet\'n,<br>
<br>
Bono
<br>
Bono
Deze modificatie is voor zo ver ik weet alleen voor de nieuwe 11speed groepen.
Het gaat er om dat het bovenste derailleur wieltje niet tegen het grootste blad van de cassette komt, misschien is een langere achterpad ook een optie.. Weet niet precies welke maten hier in te krijgen zijn?
Is ook een kwestie van goed afstellen..
Het gaat er om dat het bovenste derailleur wieltje niet tegen het grootste blad van de cassette komt, misschien is een langere achterpad ook een optie.. Weet niet precies welke maten hier in te krijgen zijn?
Is ook een kwestie van goed afstellen..
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Ik ben vandaag bij de FM geweest, deze heeft het schroefje aangedraaid maar dit was niet voldoende. Hij is bekend met het probleem, bij sommige van deze derailleurs kan je hiermee volstaan zegt hij, maar het ligt ook aan het type fiets, bij mij gaat het dus niet. (Pinarello Paris).
Moet dus op zoek naar een medium derailleur..![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Moet dus op zoek naar een medium derailleur..
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Groet\'n,<br>
<br>
Bono
<br>
Bono
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40969
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
ONZIN! Ik rij ook met een Paris en 34x29 draait gewoon. Het valt of staat met de juiste kettinglengte.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 20 feb 2007 13:30
Precies. Campagnolo houdt in de specificatie een grote marge aan. Met de juiste kettinglengte moet het gaan, het is even puzzelen.Daniel1975 schreef:ONZIN! Ik rij ook met een Paris en 34x29 draait gewoon. Het valt of staat met de juiste kettinglengte.
Het is dan zeker mogelijk, maar zo als eerder gemeld is het probleem a) groot-groot; de kooi van de derailleur wijst dan richting voorblad en b) het aanlopen van het bovenste wieltje tegen de cassette. De grootte van je voorbladen is dus ook van belang.
Het bedoelde schroefje is om de spanning in de kooiveer te vergroten (dus om de ketting strak te trekken (bij 11-speed derailleurs kan je inderdaad, met een vergelijkbaar resultaat, het veereinde in een ander gat steken. Gebruiksaanwijzingen zijn de downloaden in pdf op hun site).
Daniel1975 schreef:ONZIN! Ik rij ook met een Paris en 34x29 draait gewoon. Het valt of staat met de juiste kettinglengte.
Frank Schneider schreef:Precies. Campagnolo houdt in de specificatie een grote marge aan. Met de juiste kettinglengte moet het gaan, het is even puzzelen.Daniel1975 schreef:ONZIN! Ik rij ook met een Paris en 34x29 draait gewoon. Het valt of staat met de juiste kettinglengte.
Het is dan zeker mogelijk, maar zo als eerder gemeld is het probleem a) groot-groot; de kooi van de derailleur wijst dan richting voorblad en b) het aanlopen van het bovenste wieltje tegen de cassette. De grootte van je voorbladen is dus ook van belang.
Het bedoelde schroefje is om de spanning in de kooiveer te vergroten (dus om de ketting strak te trekken (bij 11-speed derailleurs kan je inderdaad, met een vergelijkbaar resultaat, het veereinde in een ander gat steken. Gebruiksaanwijzingen zijn de downloaden in pdf op hun site).
Ik rijd met een compact crankstel 34-50, de ketting heeft 53 schakels, als ik er nog één uithaal, red ik het nog niet.
Groet\'n,<br>
<br>
Bono
<br>
Bono
Daniel1975 schreef:ONZIN! Ik rij ook met een Paris en 34x29 draait gewoon. Het valt of staat met de juiste kettinglengte.
Klopt helemaal. In de club bij ons ook 2 man
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc
Aan de lengte van mijn achterpat heb ik ook gedacht, mogelijk zijn daar verschillende voor te krijgen.
Omdat ik zondag Tilf-Bastogne-Tilf rij en later nog de Marmotte heb ik ervoor gekozen om een medium derailleur (Centaur) aan te schaffen, een mens moet toch iets. Bovendien is van mijn oude fiets de derailleur slecht dus helemaal weggegooid geld is het niet.
Bedankt voor het meedenken.
Omdat ik zondag Tilf-Bastogne-Tilf rij en later nog de Marmotte heb ik ervoor gekozen om een medium derailleur (Centaur) aan te schaffen, een mens moet toch iets. Bovendien is van mijn oude fiets de derailleur slecht dus helemaal weggegooid geld is het niet.
Bedankt voor het meedenken.
Groet\'n,<br>
<br>
Bono
<br>
Bono