Zipp 353 nsw levensgevaarlijk kwaliteits probleem
E n wat bedoel je dan met 'WAM' of is het voor jouw te lastig om voluit te typen.Aesch schreef: ↑03 nov 2024 15:22Met netto bedoel je dan WAM of wat er op de band staat?wasbeer2006 schreef: ↑03 nov 2024 13:34 Gaan we nou woordzoekertje spelen om je gelijk te halen.
Het is gewoon levensgevaarlijk en stuitend dat dit door de kwaliteitscontrole van zo,n merk komt.
Vind het echt geen Prive titel. Er zijn mij teveel verhalen van afklappende banden op Zipp velgen en dat kan gewoon je leven kosten. Deze afwijking brengt gewoon een heel groot extra risico.
In andere topic heb ik ook al eens de C +5mm regel aangegeven. Die is mijns inziens punt 2 waarom het mis kan gaan.
De netto bandbreedte moet naar mijn inzicht minimaal 5mm breder zijn dan de binnenbreedte van de velg.
Ook nooit bewezen, maar kijk wat er van de velgen afspringt het zijn zonder uitzondering tot nu toe 28mm banden wat op YT en internet te vinden is.
Ik ben heel benieuwd waar zipp zelf mee komt
Verder interessant topic, ben ook erg benieuwd. Mijn farsports (8)/light bicycle (6) velgen waren allemaal superstrak so far, en dat voor 1/4 van de prijs.. Idd belachelijk. Dat icm met de reputatie van de hubs doet me echt afvragen waarom je ze in vredesnaam zou kopen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
WAM, or Width as Measured
Dus gewoon de gemeten breedte, goh wat moeilijk zeg om dat in het Nederlands te schrijven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Jezus wat een cluster aanval op Wasbeer zeg!!
Hij heeft hier gewoon een heel relevant punt: wielen die een godsvermogen kosten zijn gewoon onveilig!
Lekker als je met 80km/u een berg afdaalt en je voorband loopt ineens van de velg vanwege een slordige productie fout van de producent?!
In die zin is het inderdaad levensgevaarlijk!!!
Maar ik begrijp echt niet waarom er zoveel negatieve reacties op deze ontdekking komen. Het is toch gewoon een constatering van iemand die dit ontdekt heeft? Of zijn er wellicht sponsor belangen in het spel hier….
Hij heeft hier gewoon een heel relevant punt: wielen die een godsvermogen kosten zijn gewoon onveilig!
Lekker als je met 80km/u een berg afdaalt en je voorband loopt ineens van de velg vanwege een slordige productie fout van de producent?!
In die zin is het inderdaad levensgevaarlijk!!!
Maar ik begrijp echt niet waarom er zoveel negatieve reacties op deze ontdekking komen. Het is toch gewoon een constatering van iemand die dit ontdekt heeft? Of zijn er wellicht sponsor belangen in het spel hier….
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Eenswasbeer2006 schreef: ↑03 nov 2024 13:34 Gaan we nou woordzoekertje spelen om je gelijk te halen.
Ik ben heel benieuwd waar zipp zelf mee komt
Ik ben ook benieuwd, en vrees dat je, als ze meelezen, zowel je titel als inhoud een beetje zal moeten minderen.
Ik zou me al ben ik het inhoudelijk helemaal eens met je post, Amerikaanse firma's kennende, een beetje indekken en meer "zou, mogelijk, misschien" gebruiken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Wat een overdreven reactie. Er is volgens mij maar één iemand die Wasbeer 2006 'aanvalt' en dat ben ik. Ik stel alleen dat Wasbeer2006 geen bewijs heeft voor zijn stellingname. Ik zeg niet dat hij gelijk of ongelijk heeft. Alleen dat hij geen bewijs heeft.
Ook aan jou de vraag: heb je bewijs dat ze onveilig zijn?Dubbeldekker schreef: ↑03 nov 2024 19:14 Hij heeft hier gewoon een heel relevant punt: wielen die een godsvermogen kosten zijn gewoon onveilig!
Lekker als je met 80km/u een berg afdaalt en je voorband loopt ineens van de velg vanwege een slordige productie fout van de producent?! In die zin is het inderdaad levensgevaarlijk!!!
Paranoia-alert!!. Iemand die nuchter om 'bewijzen' vraagt moet wel een verborgen belang hebben.... groeten van Tussendoor@zipp com
-
- Forum-lid
Ik raad mensen die nieuwe wielen willen kopen altijd af om Zipp wielen te kopen omdat er nog steeds issues zijn met de lagering en dan wat nu Wasbeer constateert dus ook met de kwaliteitscontrole van de velgen....
Triest dat zo'n merk met een premium prijskaartje hun wielen zo aflevert...
Is trouwens niet het enige merk, Princeton Carbonworks kan er ook wat van en daar spreek je over nóg exorbitantere prijzen...
Triest dat zo'n merk met een premium prijskaartje hun wielen zo aflevert...
Is trouwens niet het enige merk, Princeton Carbonworks kan er ook wat van en daar spreek je over nóg exorbitantere prijzen...
Dit hoeft niet op een forum. Beetje bescheidenheid kan geen kwaad. Gewoon met zipp contact opnemen en even afwachten was voldoende geweest. Dit riekt naar stemmingmakerij, zou niet nodig moeten zijn. Mensen gaan zich dan soms ook overschreeuwen met vaktermen , ook allemaal onnodig. In de beperking erkent zich de meester…..
Oneens. Dit zijn debiel dure wielen (denk ik toch). Zipp is niet één of ander vriendelijk hobby bedrijfje dat per ongeluk een steekje laat vallen hier, dit is gewoon heel erg slordig. Om dit soort dingen (oa) koop ik nooit bij Ali, een Amerikaans groot bedrijf als Zipp zou ik graag blind willen kunnen vertrouwen, maar nu moet ik Jakkel haast gelijk geven
Het is dat ik zelf nooit meer een systeem wielset zou kopen, maar dit is toch gewoon nuttige info voor potentiële kopers?
Ben idd benieuwd naar reactie van Zipp, ik gok dat wasbeer die ook gewoon gaat plaatsen.
Het is dat ik zelf nooit meer een systeem wielset zou kopen, maar dit is toch gewoon nuttige info voor potentiële kopers?
Ben idd benieuwd naar reactie van Zipp, ik gok dat wasbeer die ook gewoon gaat plaatsen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik heb diverse sets Zipp gehad : 202 - 303 - 404 ( voor tubes en draadbanden ) velgrem. Zipp 303S ( 2 sets ) 454NW en momenteel nog Zipp 404FC voor schijfrem.scottpch64 schreef: ↑04 nov 2024 06:18 Ik raad mensen die nieuwe wielen willen kopen altijd af om Zipp wielen te kopen omdat er nog steeds issues zijn met de lagering.
Nog nooit een issue gehad met de lagers van één van de 8 sets welke ik gereden heb. Ook niet met de body’s of lagers ervan.. Misschien heb jij veel meer sets gereden met erg veel problemen, of één set gereden en daar je mening op gebaseerd !?
Ik snap best de reactie van Wasbeer, echter een kleine nuance is op zijn plaats. Ik neem aan dat de velgen van Thomas de Gendt onderzocht zijn op fouten gemaakt door Zipp dan wel zijn mechaniekers .. ( als er überhaupt al fouten zijn gemaakt in productie en of onderhoud ).
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless