Broek vraag (Castelli)
-
- Forum-lid
Die Castelli Espresso is zeker geen broek voor echt koude temperaturen. Door de dunnere stof voelt ze wel heel soepel, de echte winterbroeken met waterafstotende panden zijn toch wel een stuk stugger.
Ook fijne zeem en persoonlijk draag ik liever een lange broek dan een korte icm beenstukken.
Ook fijne zeem en persoonlijk draag ik liever een lange broek dan een korte icm beenstukken.
-
- Forum-lid
Ik heb nog 2 broeken van Craft liggen die dik en winddicht zijn. Die gebruik ik wel voor temperaturen <5 graden.
Ik heb contact gezocht met Mantel of ze de Espresso verkopen voor dezelfde prijs als de concurrent. Anders rij ik wel even naar Utrecht.
Wat ik verder nog mis is een dun ondershirt met lange mouwen en dunne lange handschoenen met wat demping er in. Misschien de perfetto light Gloves of de lightness 2 Gloves ook aanschaffen.
Ik heb wel dunne bbb handschoenen, maar zit geen demping in
Ik heb contact gezocht met Mantel of ze de Espresso verkopen voor dezelfde prijs als de concurrent. Anders rij ik wel even naar Utrecht.
Wat ik verder nog mis is een dun ondershirt met lange mouwen en dunne lange handschoenen met wat demping er in. Misschien de perfetto light Gloves of de lightness 2 Gloves ook aanschaffen.
Ik heb wel dunne bbb handschoenen, maar zit geen demping in
-
- Forum-lid
Omdat je zei dat je alleen op droge dagen rijd of met een beetje motregen, dan zou ik een assaver gebruiken op de fiets, die zorgt ervoor dat opspattend water net niet je bilnaad ingaat!Danny091283 schreef: ↑17 nov 2024 13:43Waarom geen nanoflex?scottpch64 schreef: ↑17 nov 2024 13:41 Dan zou ik geen Nanoflex broek pakken maar een Sorpasso of Espresso.
Volgens mij is de Espresso broek de opvolger van de Sorpasso broek, was afgelopen week bij Salden, die hebben veel Castelli en die vertelden me dat de Perfetto volgend jaar niet meer verkocht mag worden vanwege Pfas in de kleding en dat de Espressolijn de opvolger daarvan wordt. Echter niet meer zo waterdicht als de Perfetto.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Sportful Fiandre winter
- Castelli Omloop
- Alé Winter
Korte broeken in een dikkere stof en dan samen met Sportful No Rain beenstukken.
Dan wil je nooit nog met een lange broek rijden.
- Castelli Omloop
- Alé Winter
Korte broeken in een dikkere stof en dan samen met Sportful No Rain beenstukken.
Dan wil je nooit nog met een lange broek rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Castelli omloop is niet meer te koop.
Sportful heb ik 1 broek van. Qua zeem echt fijn, maar de bretels zitten te straks waardoor ik na een rit de afdruk ervan in mijn vel heb staan. Ik heb meerdere broeken gepast van het merk en ook in een maat groter, vind ik niet fijn.
Ale, ik heb geen ervaring met het merk. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar wil niet iets gaan kopen zonder dat ik weet hoe het zit.
Castelli zit goed, ben tevreden met mijn endurance 3 bib, maar vind de aero short qua bretels weer te strak zitten.
@scotttpch64 wordt nanoflex te warm of is het te stug?
Sportful heb ik 1 broek van. Qua zeem echt fijn, maar de bretels zitten te straks waardoor ik na een rit de afdruk ervan in mijn vel heb staan. Ik heb meerdere broeken gepast van het merk en ook in een maat groter, vind ik niet fijn.
Ale, ik heb geen ervaring met het merk. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar wil niet iets gaan kopen zonder dat ik weet hoe het zit.
Castelli zit goed, ben tevreden met mijn endurance 3 bib, maar vind de aero short qua bretels weer te strak zitten.
@scotttpch64 wordt nanoflex te warm of is het te stug?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
De Castelli Nanoflex is ook een aanraderDanny091283 schreef: ↑18 nov 2024 17:41 Castelli omloop is niet meer te koop.
........maar wil niet iets gaan kopen zonder dat ik weet hoe het zit.
..............
De kip of het ei.
Dan zit er niets anders op dan zelf te kopen en te voelen hoe het zit.
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Nanoflex is niet warm en rekt iets minder, maar stug zou ik het niet vinden.
Nanoflex broek voelt zelfs koud aan wanneer je met fris weer op de fiets stapt!
De Polare 3 is pas warm en stug, maar dat is een broek voor temperaturen beneden nul.
Omloop is niet meer te krijgen, was een korte broek met wat langere pijpen, maar de 3/4 sorpasso RoS heeft dezelfde voering en is waterafstotend.
Het onderste gedeelte van die broek die over de knieën gaat, is van wat dunnere stof.
Echt een hele fijne 3/4 broek voor de frisse/koude dagen en die kun je combineren met een paar beenstukken, dan ben je voor de winter wel voorzien.
Wanneer het dan echt koud wordt, zwaar beneden nul, kun je altijd nog voor een Polare 3 gaan.
Maar zoals gezegd die is pas stug en daar moet je echt aan wennen!
Ik heb van Castellibroeken altijd maat L, ben 1.70m groot maar wel een paar dikke poten en dat past prima!
Nanoflex broek voelt zelfs koud aan wanneer je met fris weer op de fiets stapt!
De Polare 3 is pas warm en stug, maar dat is een broek voor temperaturen beneden nul.
Omloop is niet meer te krijgen, was een korte broek met wat langere pijpen, maar de 3/4 sorpasso RoS heeft dezelfde voering en is waterafstotend.
Het onderste gedeelte van die broek die over de knieën gaat, is van wat dunnere stof.
Echt een hele fijne 3/4 broek voor de frisse/koude dagen en die kun je combineren met een paar beenstukken, dan ben je voor de winter wel voorzien.
Wanneer het dan echt koud wordt, zwaar beneden nul, kun je altijd nog voor een Polare 3 gaan.
Maar zoals gezegd die is pas stug en daar moet je echt aan wennen!
Ik heb van Castellibroeken altijd maat L, ben 1.70m groot maar wel een paar dikke poten en dat past prima!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Toch wel.
https://www.mantel.com/be/castelli-nano ... fietsbroek?
- De broek is net wat langer gemaakt dan een reguliere korte broek voor extra warmte.
Het Nano Flex 3G materiaal dat gebruikt is voelt zacht en warm aan.
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Dan hebben ze de Omloop met een Nanoflexsausje overgoten, waardoor diezelfde Omloop niet meer nodig was.Lcsmet schreef: ↑19 nov 2024 17:43Toch wel.
https://www.mantel.com/be/castelli-nano ... fietsbroek?
- De broek is net wat langer gemaakt dan een reguliere korte broek voor extra warmte.
Het Nano Flex 3G materiaal dat gebruikt is voelt zacht en warm aan.
En die was idd wel warm!
-
- Forum-lid