Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Marmotte via reisorganisatie

peteri200
Forum-lid

peteri200 03 dec 2024 21:38

Ik vond die persoonlijke bevoorrading echt een meerwaarde, ik doe niet voorin mee maar ik (en de meeste) willen het toch voor zichzelf zo goed mogelijk doen. Je eigen eten en drinken wordt razendsnel aangereikt, en wat was ik blij met een extra jasje bovenop de galibier in de regen. Ik had een extra jas buiten het jasje wat ik zelf meegenomen had, in het Galibier tasje gestopt. Ook een hand lekkere snoepjes erin gedaan zodat je kon uitkijken naar iets lekkers bovenop. Klinkt gek maar het werkte echt. Ook de persoonlijke opbeurende peptalk van de begeleiders doet deugd, dat had ik daar ook wel even nodig, na 15km klimmen in de koude stromende regen.

rikkert
Forum-lid

rikkert 04 dec 2024 07:47

Plus 1 voor de persoonlijke bevoorrading. Je hebt je eigen tasjes, met eigen spullen en meestal doet zo'n organisatie dat voor 100 man ofzo dus je hoeft niet te wachten. Overigens stonden ze bij mij toen op de Glandon met de eerste post voor de tijdstop bovenop de Glandon, Dus tassie aanpakken en doorrijden over de mat daar en dan je spullen uitpakken (als je van de gratis seconden bent, mij boeit dat niet zo). Maar die bevoorrading voorkomt dat je veel meezeult, misgrijpt, of spul drinkt en eet waar je niet aan gewend bent. Of sportdrank die heel dik aangemaakt is, of juist heel dun. Gewoon je eigen spul, dat is echt fijn.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

TP85
Forum-lid

TP85 04 dec 2024 09:46

Bedankt voor het starten van dit onderwerp!

Ben zelf aan het kijken naar het Marmotte arrangement van Chalet Beyond. Praktisch 'probleem' is dat ik zelf geen auto tot mijn beschikking heb voor de reis vanuit/naar NL. Weet iemand of er ook ergens georganiseerd vervoer bestaat voor de Marmotte? Anders moet ik maar hopen dat iemand uit mijn eigen omgeving mét vervoer ook wil deelnemen of toch een andere optie kiezen zoals bijvoorbeeld Strade Bianche via Wielerbus ;)

Voor de Maratona heb ik een arrangement inclusief vervoer geboekt via VeloTours. Zij hebben ook een Marmotte arrangement, maar voor die reis is geen georganiseerd vervoer beschikbaar.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 dec 2024 10:40

Dat krijg je wel geregeld toch. Via dit forum bijvoorbeeld. Of Chalet Beyond kan je linken aan andere deelnemers die al geboekt hebben.

TP85
Forum-lid

TP85 05 dec 2024 08:50

havana schreef: 04 dec 2024 10:40 Dat krijg je wel geregeld toch. Via dit forum bijvoorbeeld. Of Chalet Beyond kan je linken aan andere deelnemers die al geboekt hebben.
Zal dan wel lukken inderdaad, bedankt voor de tips. Nog even denken of ik definitief voor de combi Marmotte en Maratona ga.

gringo
Forum-lid

gringo 06 dec 2024 09:17

TP85 schreef: 05 dec 2024 08:50
havana schreef: 04 dec 2024 10:40 Dat krijg je wel geregeld toch. Via dit forum bijvoorbeeld. Of Chalet Beyond kan je linken aan andere deelnemers die al geboekt hebben.
Zal dan wel lukken inderdaad, bedankt voor de tips. Nog even denken of ik definitief voor de combi Marmotte en Maratona ga.
Dat is wel een hele mooie combi.

TP85
Forum-lid

TP85 09 dec 2024 19:38

Na nogmaals navragen bij fietsgenoten een plek 'bemachtigd' in auto én reeds geboekt appartement van/door fietsvriend. Heb me om die reden zelf ingeschreven. Ik zou normaal altijd kiezen voor arrangement, al is het maar voor de bevoorrading, maar deze kans kon ik niet laten lopen. Neem vanaf de start mijn eigen repen, gels en sportdrank poeder (bijv. Amacx Turbo Drink on the go) mee. Dan heb ik onderweg alleen water nodig. Voor een echte 'toptijd' heb ik voor de toekomst dus nog iets te wensen middels arrangement. Eerst eens voorbereiden op 1e deelname :D.

Plaats reactie