Fietsregio voor tienerzoon
Als je het benoemd thuis zal je dus naar de Mont Ventoux gaan volgend jaar...
Los van die berg heeft de Provence nog veel meer te fietsen en vanalles voor de rest van de familie.
Ik ga je niet zeggen vanaf wanneer de koersende zoon hier alleen op pad ging. Ik weet nog altijd niet of ik het verantwoordelijkheid vond.
Je moederhartje gaat het aankunnen... .
Zelf zijn we ooit naar Noord-italie gegaan en heeft de toen 15 jarige zoon een wedstrijd in Italië gereden. Het georganiseer daarvoor was leuk, maar vooral de wedstrijd was bijzonder. De italiaanse wielercultuur is net iets anders.
Los van die berg heeft de Provence nog veel meer te fietsen en vanalles voor de rest van de familie.
Ik ga je niet zeggen vanaf wanneer de koersende zoon hier alleen op pad ging. Ik weet nog altijd niet of ik het verantwoordelijkheid vond.
Je moederhartje gaat het aankunnen... .
Zelf zijn we ooit naar Noord-italie gegaan en heeft de toen 15 jarige zoon een wedstrijd in Italië gereden. Het georganiseer daarvoor was leuk, maar vooral de wedstrijd was bijzonder. De italiaanse wielercultuur is net iets anders.
-
- Forum-lid
Ik ben altijd wel fan van de Morvan.
Maar Lozère is ook mooi.
Zwarte Woud is ook leuk.
Eigenlijk kun je overal wel fietsen.
Maar Lozère is ook mooi.
Zwarte Woud is ook leuk.
Eigenlijk kun je overal wel fietsen.
Laatst gewijzigd door 7Wattperkg op 04 jan 2025 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mooi gebied zonder enige col of beroemde helling. Erg groen.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
Geen beroemde cols of grote klimmen, maar het gaat wel voortdurend op en neer. Veel klimmetjes van 150 a 200 hoogtemeters.
Laatst gewijzigd door 7Wattperkg op 04 jan 2025 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Laat hem vooral z’n livetracking op Whatsapp aanzetten als hij vertrekt. Dan weet je precies waar hij is.
De Jura is prima. Auvergne ook en ook de Vercors. Maar ook eens met Annecy. De ideale en prachtige omgeving om te fietsen en vakantie te vieren.
De Jura is prima. Auvergne ook en ook de Vercors. Maar ook eens met Annecy. De ideale en prachtige omgeving om te fietsen en vakantie te vieren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze vroeg om een rustige streek zonder toeristeninvasie….
Less is bore
De Duitse middelgebergtes, zoals Schwäbische Alb,Teutoburger Woud, Sauerland, Harz, Eifel zijn nog niet overlopen. Niet verder vertellen, maar Fränkische Schweiz is heel erg mooi en onbekend.
hun fietsen.
Vooral Morvan is mooi, veel natuurschoon, van heuvelachtig tot vlakkere routes langs rivieren en kanalen, veel abdijen, kastelen, kerken en mooie dorpjes en kasteelhoeves en met wat geluk ook nog redelijk zonnig. Als je ook iets of wat leven in de brouwerij wil zijn steden zoals Saulieu, Autun en Avalon zeker aan te bevelen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
Leuk, maar Ik snap je zorgen.
Ik fiets zelf wel en mijn zoon 15 wilde afgelopen zomer op de MTB mee in Oostenrijk.
Omdat ik fiets heb ik duidelijke afspraken gemaakt voor onderweg en ben ik vooraf een keer Amerongen Leersum gaan rijden.
Heb hem verteld als dat goed gaat mag je mee. Nou dat ging echt heel goed.
Maar zoon 2, 13 jaar, wil deze zomer ook in Oostenrijk van een flow trail, maar dat gaat helaas voor hem niet gebeuren. Ik weet het keihard.
Maar als ie uit een bocht vliegt ligt ie beneden en gezien hij het nog voor elkaar krijgt over de kop te slaan op een stoeprand van 10cm durf ik het niet aan.
Iedereen kan soms wel stoer doen als je kinderen mee gaan fietsen dat het zo leuk is en dat is het ook, het was een van mijn mooiste ritten ooit.
Maar het is ook gewoon eng als ouder zeker op de weg, met de MTB gaat het nog wel.
Dat gaat toch iets minder hard en weinig ander verkeer.
Ik zou bv de Vogezen of de Ardeche adviseren, Harz in Duitsland kan ook nog.
Veel te ver, maar het beste en veiligste fietsgebied waar ik ooit gereden heb ik Moraira/Calpe. Sowieso alles in spanje ook Girona.
Ik fiets zelf wel en mijn zoon 15 wilde afgelopen zomer op de MTB mee in Oostenrijk.
Omdat ik fiets heb ik duidelijke afspraken gemaakt voor onderweg en ben ik vooraf een keer Amerongen Leersum gaan rijden.
Heb hem verteld als dat goed gaat mag je mee. Nou dat ging echt heel goed.
Maar zoon 2, 13 jaar, wil deze zomer ook in Oostenrijk van een flow trail, maar dat gaat helaas voor hem niet gebeuren. Ik weet het keihard.
Maar als ie uit een bocht vliegt ligt ie beneden en gezien hij het nog voor elkaar krijgt over de kop te slaan op een stoeprand van 10cm durf ik het niet aan.
Iedereen kan soms wel stoer doen als je kinderen mee gaan fietsen dat het zo leuk is en dat is het ook, het was een van mijn mooiste ritten ooit.
Maar het is ook gewoon eng als ouder zeker op de weg, met de MTB gaat het nog wel.
Dat gaat toch iets minder hard en weinig ander verkeer.
Ik zou bv de Vogezen of de Ardeche adviseren, Harz in Duitsland kan ook nog.
Veel te ver, maar het beste en veiligste fietsgebied waar ik ooit gereden heb ik Moraira/Calpe. Sowieso alles in spanje ook Girona.