Eigen fietsen meenemen is pas interessant als je minimaal twee weken verblijft. De fietsen van Free-Motion worden uitstekend onderhouden en hebben ook het juiste verzet. Playa del Ingles is i.d.d. wel het meest toeristisch maar als je na 15 minuten fietsen het binnenland in rijd is dat snel vergeten. Verder is Playa del Ingles wel erg gedateerd. Een verzameling van hotels en shoppingcenters. Begin jaren '70 uit de grond gestampt en door de jaren heen niets meer aan gedaan. Maspalomas wat er naast ligt is moderner.Goudhaantje schreef: ↑26 jan 2025 11:29 Gran Canaria! Wat kan je daar geweldig fietsen! Ok, niet alle wegen perfect geasfalteerd, maar daar wen je ook wel aan. Alles daaromheen maakt alles goed. Druk aan de kust, en heerlijk rustig zo gauw je de bergen in gaat. Tenerife zijn wij een keer geweest en kon ons minder bekoren. Daar vonden we de wegen ook drukker. Ik ken persoonlijk meerdere mensen die voor langere tijd daar verblijven gedurende de winter (maanden). Die ken ik eigenlijk niet op Tenerife.
De eerste keer zijn we naar Playa del Ingles geweest, maar dat vonden wij te toeristisch. Vervolgens elke keer naar San Agustin, een klein stukje ten oosten van Playa del Ingles/Maspalomas Veel rustiger, ander publiek en betere restaurants. Wij huurden altijd een huisje/appartement (via Booking) en vlogen met Transavia. Eigen fietsen mee.
Fietsen op de Canarische eilanden
- Hans Verstegen
- Forum-lid
Hartelijk dank voor alle adviezen! Het is Gran Canaria geworden. Geen compleet pakket, maar zelf de vlucht en hotel geboekt. Eerste week van mei klauter ik daar op mijn gehuurde fietsje rond. Heb er zin in!