Castelli broek garantie Math Salden.
Ik vind ook dat Salden dit netjes oplost. Hoeveel kilometer heb je met de broeken gefietst? Als je de broeken een keer of 10 aangehad hebt, dan is het wat anders. Maar als je een vol jaar heel vaak met een broek gereden hebt, dan is het ook normaal dat er slijtage is. Op een gegeven moment past het wel om een beetje redelijk en billijk te zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

-
- Forum-lid
Ik heb even zitten rekenen want ik werd ook wel benieuwd. Aangezien ik een aantal broeken roteer en ze allemaal even vaak draag heb ik per broek zo'n 500km kunnen rijden voordat er stiksels los kwamen bij de zeem.marsman schreef: ↑28 mar 2025 11:37 Ik vind ook dat Salden dit netjes oplost. Hoeveel kilometer heb je met de broeken gefietst? Als je de broeken een keer of 10 aangehad hebt, dan is het wat anders. Maar als je een vol jaar heel vaak met een broek gereden hebt, dan is het ook normaal dat er slijtage is. Op een gegeven moment past het wel om een beetje redelijk en billijk te zijn.
En dat was met droog weer buiten op een normale racefiets. Maar het meeste nog op de wielerbaan indoor. Dus ook niet direct de meest ruige omstandigheden.
Misschien is het idd wel handig om dat te vermelden.
ThanksJoeyvEde92 schreef: ↑28 mar 2025 11:25 Je vraagt om de mening van andere forumleden. Er zijn zeven leden die hun mening geven maar blijkbaar wil je wat anders horen...
Salden draagt een hele nette oplossing aan, als je het daar niet mee eens bent wens ik je veel succes met de afhandeling.
-
- Forum-lid
Ja als ik heel cynisch reken is het bijna een kwartje per kilometer.
Niemand ontkent dat dit probleem zich niet zou mogen voordoen.
Maar als de shop bv. die klacht nog nooit gekregen heeft, en nu 4 keer met één klant, dan kan je wel snappen dat er wat terughoudendheid is om gewoon teug te betalen. Waarmee ik niet zeg dat het zo is, voor alle duidelijkheid.
Je kan dit op de spits drijven en zie wat het oplevert. Ikzelf zou gewoon het tegoed gebruiken voor andere spullen als je niet zonder passen ene bib wil bestellen.
De zeem komt dus echt gewoon los? Snap ik dat goed? Of komen er gewoon wat draadjes los?
Maar als de shop bv. die klacht nog nooit gekregen heeft, en nu 4 keer met één klant, dan kan je wel snappen dat er wat terughoudendheid is om gewoon teug te betalen. Waarmee ik niet zeg dat het zo is, voor alle duidelijkheid.
Je kan dit op de spits drijven en zie wat het oplevert. Ikzelf zou gewoon het tegoed gebruiken voor andere spullen als je niet zonder passen ene bib wil bestellen.
De zeem komt dus echt gewoon los? Snap ik dat goed? Of komen er gewoon wat draadjes los?
Wat ik nog mis in het verhaal: welke stiksels? Rond zitvlak? Pijpen? Heupen?
Ik heb met een fizik adaptive zadel in twee maanden een broek versleten (zadel was hem niet voor mij, maar dat zat m vooral in de vorm en dat het materiaal nogal stroef was).
Maar volgens mij biedt Salden hier een goeie service.
Ik heb met een fizik adaptive zadel in twee maanden een broek versleten (zadel was hem niet voor mij, maar dat zat m vooral in de vorm en dat het materiaal nogal stroef was).
Maar volgens mij biedt Salden hier een goeie service.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Ja precies. Als verkoper heeft Salden met mij een oplossing te zoeken.
Op hun beurt moeten zij er weer uit kunnen komen met de fabrikant die de broeken aan hen heeft geleverd.
Dat zijn 2 verschillende processen.
Op hun beurt moeten zij er weer uit kunnen komen met de fabrikant die de broeken aan hen heeft geleverd.
Laatst gewijzigd door michiel831 op 28 mar 2025 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
En beide gebeurd toch ook? Of mis ik iets?michiel831 schreef: ↑28 mar 2025 13:19 Ja precies. Als verkoper heeft Mantel met mij een oplossing te zoeken.
-
- Forum-lid
Ze willen nu eigenlijk alleen andere broeken aanbieden.
Dezelfde broeken opnieuw laten opsturen met het risico dat ik over 1000km met hetzelfde probleem zit zie ik niet meer zitten.
En ''blind'' nieuwe broeken kiezen doe ik liever niet. Hun fysieke vestiging is te ver van mijn woonplaats dus houd het voor mij even op.
Wettelijk gezien moet ik de winkel de kans geven het probleem het het originele product op te lossen. Dat is gebeurd maar niet gelukt.
Dan behoud ik het recht te koop te ontbinden en dan een nieuwe keuze te maken met het aankoopbedrag zonder vast te zitten aan hun assortiment.
Ik neem de winkel ook niks kwalijk hoor. Ze voeren Castelli omdat ze het een goed merk vinden, dat vond ik ook aangezien ik al meer dan 10 jaar met het free aero model van Castelli fiets. Alleen deze serie heb ik nu al te veel problemen mee gehad waardoor ik er niet verder mee wil.
Ik hoop zelf vooral dat het gewoon een foute keuze van Castelli is geweest voor garen van een te lichte kwaliteit oid. Want ik wil deze broeken als ze een normale levensduur hebben graag blijven fietsen.
Dezelfde broeken opnieuw laten opsturen met het risico dat ik over 1000km met hetzelfde probleem zit zie ik niet meer zitten.
En ''blind'' nieuwe broeken kiezen doe ik liever niet. Hun fysieke vestiging is te ver van mijn woonplaats dus houd het voor mij even op.
Wettelijk gezien moet ik de winkel de kans geven het probleem het het originele product op te lossen. Dat is gebeurd maar niet gelukt.
Dan behoud ik het recht te koop te ontbinden en dan een nieuwe keuze te maken met het aankoopbedrag zonder vast te zitten aan hun assortiment.
Ik neem de winkel ook niks kwalijk hoor. Ze voeren Castelli omdat ze het een goed merk vinden, dat vond ik ook aangezien ik al meer dan 10 jaar met het free aero model van Castelli fiets. Alleen deze serie heb ik nu al te veel problemen mee gehad waardoor ik er niet verder mee wil.
Ik hoop zelf vooral dat het gewoon een foute keuze van Castelli is geweest voor garen van een te lichte kwaliteit oid. Want ik wil deze broeken als ze een normale levensduur hebben graag blijven fietsen.
Ik denk het niet, als je niet krijgt wat je had mogen verwachten, maar je "moet" een paar banden, of iets anders kiezen voor dat geld. Nou ja, een broek waarvan je niet weet of je daar blij van wordt.metor schreef: ↑28 mar 2025 13:21En beide gebeurd toch ook? Of mis ik iets?michiel831 schreef: ↑28 mar 2025 13:19 Ja precies. Als verkoper heeft Mantel met mij een oplossing te zoeken.