Wie wint de Giro d'Italia?
Nieuwe dopinggeruchten aan vooravond Giro
De UCI maakt zeer binnenkort de namen van vijf tot acht nieuwe dopinggevallen bekend. Grote afwijkingen in de biologische paspoorten van deze renners zouden duiden op gebruik van verboden middelen, zo meldt La Gazetta dello Sport. Het zou gaan om een Rus, twee Spanjaarden, een Sloveen en waarschijnlijk twee Italianen, van wie er één ambities heeft voor de Giro. De problemen van deze renner zouden bovendien al sinds de Tour van 2009 spelen. Wanneer de UCI de namen openbaar maakt is niet bekend, maar de krant verwacht dat er vóór morgenmiddag duidelijkheid is.
1 Italiaan is dus inmiddels bekend...
De UCI maakt zeer binnenkort de namen van vijf tot acht nieuwe dopinggevallen bekend. Grote afwijkingen in de biologische paspoorten van deze renners zouden duiden op gebruik van verboden middelen, zo meldt La Gazetta dello Sport. Het zou gaan om een Rus, twee Spanjaarden, een Sloveen en waarschijnlijk twee Italianen, van wie er één ambities heeft voor de Giro. De problemen van deze renner zouden bovendien al sinds de Tour van 2009 spelen. Wanneer de UCI de namen openbaar maakt is niet bekend, maar de krant verwacht dat er vóór morgenmiddag duidelijkheid is.
Pellizotti inderdaad niet:
Francesco Pellizotti zal zaterdag in Amsterdam niet van start gaan in de Giro d’Italia. Het UCI heeft afwijkende bloedwaarden geconstateerd bij de Italiaan, die tijdens de Tour de France van 2009 het bergklassement wist te winnen, en geeft hem een startverbod.
Francesco Pellizotti zal zaterdag in Amsterdam niet van start gaan in de Giro d’Italia. Het UCI heeft afwijkende bloedwaarden geconstateerd bij de Italiaan, die tijdens de Tour de France van 2009 het bergklassement wist te winnen, en geeft hem een startverbod.
-
- Forum-lid
Jammer dat we weer zo'n dopingcircus krijgen bij de start van een grote ronde. Maak dat nu gewoon eens bekend op het moment dat je duidelijkheid hebt. Je gaat mij namelijk echt niet wijs maken dat al die gevallen tegelijkertijd bekend zijn geworden. Ze verzamelen een aantal namen om te kunnen scoren op een moment dat de belangstelling groot is.
Bottecchia schreef:Jammer dat we weer zo'n dopingcircus krijgen bij de start van een grote ronde. Maak dat nu gewoon eens bekend op het moment dat je duidelijkheid hebt. Je gaat mij namelijk echt niet wijs maken dat al die gevallen tegelijkertijd bekend zijn geworden. Ze verzamelen een aantal namen om te kunnen scoren op een moment dat de belangstelling groot is.
Volkomen mee eens. Het begint allemaal wel erg opzichtig te worden. Pellizotti is volgens het nieuwsbericht 2 maanden geleden al op de hoogte gebracht van de abnormale bloedwaarden, dus men heeft inderdaad 'netjes' gewacht tot vlak voor de start van de Giro.
mrcoffee schreef:Ik ga met Dario mee voor de Dolfijn: Pelezotti.
Leuke coureur en al een paar mooie uitslagen in de Giro.
Gezellig.... die mag een paar weekjes thuis zitten met zijn afwijkende bloedwaarden
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
pinarello schreef:Nieuwe dopinggeruchten aan vooravond Giro
De Sloveen is waarschijnlijk Valjavec.
Hoi,
Sorry voor de woorden die gaan komen.
FUCK the UCI!! Altijd met zo'n (100% eens met Bottechia) 'last minute update'. Dat gezeik begon volgens mij in 2006 (Ullrich/Basso) voor de TdF.
Lijkt wel of UCI even wil laten zien dat ze 'toch wel goed bezig zijn'. Ik zeg rouwbandje met UCI erop en allemaal naar de start van de Giro.
Langere respons komt nog.
Argggg......even een voorschot dan. Wat zijn die 'verdachte schommelingen dan' in termen van gemeten waarden?
Als je zo overtuigd bent als de UCI dan kom je toch met gemeten waarden!? Het enige wat we ooit horen 'dat iets verdacht is'.
Als iemand weet hoe dat Biologische Paspoort wordt samengesteld (wat zijn toelaatbare schommelingen en waarop zijn die gebaseerd?) dan hoor ik het graag. Ik ga wel eens Googelen.
Zorro
Sorry voor de woorden die gaan komen.
FUCK the UCI!! Altijd met zo'n (100% eens met Bottechia) 'last minute update'. Dat gezeik begon volgens mij in 2006 (Ullrich/Basso) voor de TdF.
Lijkt wel of UCI even wil laten zien dat ze 'toch wel goed bezig zijn'. Ik zeg rouwbandje met UCI erop en allemaal naar de start van de Giro.
Langere respons komt nog.
Argggg......even een voorschot dan. Wat zijn die 'verdachte schommelingen dan' in termen van gemeten waarden?
Als je zo overtuigd bent als de UCI dan kom je toch met gemeten waarden!? Het enige wat we ooit horen 'dat iets verdacht is'.
Als iemand weet hoe dat Biologische Paspoort wordt samengesteld (wat zijn toelaatbare schommelingen en waarop zijn die gebaseerd?) dan hoor ik het graag. Ik ga wel eens Googelen.
Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Theo V schreef:Gewoon even een vraagje tussendoor.
Wordt dit topic überhaupt wel gelezen.
Na de eerste melding van eelcoz dat Pellizotti niet mee mag doen zijn er nog eens drie die het nog maar eens moeten melden.
Ik had dezelfde gedachten. Ook nog in het dopingtopic.