Factor 001 - fiets ontworpen door F1 ingineurs
@ Jeroen:
Het was de wasbeer die het had over legio voordelen, niet jij. Ik ben wel uit vorm vandaag, zeg. Sorry.
Het was de wasbeer die het had over legio voordelen, niet jij. Ik ben wel uit vorm vandaag, zeg. Sorry.
Toch wel weer erg vermakelijk hier, deze heren stoppen "wat" geld in een project om een vernieuwende racefiets te maken en hier denkt men na 7 posts al het gehele project te kunnen tackelen....
Zou daar nu echt niet over nagedacht zijn denk je?
Zou daar nu echt niet over nagedacht zijn denk je?
"Try not. Do or do not......there is no try"
- superrose
- Forum-lid
- Berichten: 3276
- Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
- Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
- Contact
serge heeft naast aandelen in de appeltaartjes ook aandelen in de maffe fiets projecten
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
andromeda schreef:Toch wel weer erg vermakelijk hier, deze heren stoppen "wat" geld in een project om een vernieuwende racefiets te maken en hier denkt men na 7 posts al het gehele project te kunnen tackelen....
Zou daar nu echt niet over nagedacht zijn denk je?
inderdaad een typisch forum-trekje (niet alleen dit forum hoor!), maar zoals ik al schreef:
pluspunt is dat de fiets als geheel is bekeken en "geoptimaliseerd", ipv alle componenten los. dat is denk ik wel de juiste richting om in te slaan voor echte verbeteringen
dat vind ik dus een goeie insteek en lovenswaardig. waarom ze het wiel opnieuw willen uitvinden en dubbele buizen gebruiken waar een enkele beter is, is mij een raadsel
ik vind de fiets lelijk en de site er nep uitzien, met name de afbeeldingen en details van het product. daarnaast is het geheel nogal "posh"/patserig opgesteld. ik denk dat daar de weerstand ook grotendeels vandaan komt, bij mij althans
Maar dat heb ik ook hoor, ik vindt de fiets niet om aan te zien.
Het ging mij puur om de commentaren, je standpunt is mij duidelijk en daar kan ik ook in meegaan. Omdat het puur visueel is waar je op reageert.
Maar zonder verdere technische achtergrond/kennis van dit product aannemen dat er een aantal zaken niet kloppen is wat ik weer erg vermakelijk vond.
Het ging mij puur om de commentaren, je standpunt is mij duidelijk en daar kan ik ook in meegaan. Omdat het puur visueel is waar je op reageert.
Maar zonder verdere technische achtergrond/kennis van dit product aannemen dat er een aantal zaken niet kloppen is wat ik weer erg vermakelijk vond.
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48
Naast het uiterlijk, staat de prijs van €25.000 mij ook niet aan.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik vind hem ook te duur
Tuurlijk er zijn zat dingen waar je over kan discusieren. Maar het lijkt me zeer intressant erop te rijden'en hem verder te bekijken
iemand uit een totaal andere vakgebied gaat aan de gang met een fiets, dat kan leuke dingen tot gevolg hebben. De racefiets wereld en vooral hun berijders zijn vaak erg conservatief.
De legio voordelen van schijven dan:
-Ik vind het een stuk mooier (persoonlijk uiteraard);
-Je velgen slijten idd niet!
-Het remt harder, zeker voor mag het wel wat harder;
-Veel beter te doseren, waardoor er minder kans is op blokkeren;
-Je doet 10.000km met een set blokken;
-Niet dat rare kabel remgevoel maar gewoon olie;
-je kan een velg maken zoals je wilt die zijn dus stijver en lichter;
Dan ook even eerlijk Nadelen:
-Ze zullen de vork ietsje sterker moeten maken, maar gezien een Ritchey WCS vork volgens mij 540 gram weegt, valt dat ook wel mee;
-Moeilijker sleutelen voor sommige (ik vind het leuker);
-slepers zullen in een lange afdaling, wellicht een oververhitte rem krijgen;
-roteren gewicht wordt hoger;
-Wil je snel wielsetjes wisselen moet je ook extra schijven kopen;
-Moelijker wiel wisselen
Tuurlijk er zijn zat dingen waar je over kan discusieren. Maar het lijkt me zeer intressant erop te rijden'en hem verder te bekijken
iemand uit een totaal andere vakgebied gaat aan de gang met een fiets, dat kan leuke dingen tot gevolg hebben. De racefiets wereld en vooral hun berijders zijn vaak erg conservatief.
De legio voordelen van schijven dan:
-Ik vind het een stuk mooier (persoonlijk uiteraard);
-Je velgen slijten idd niet!
-Het remt harder, zeker voor mag het wel wat harder;
-Veel beter te doseren, waardoor er minder kans is op blokkeren;
-Je doet 10.000km met een set blokken;
-Niet dat rare kabel remgevoel maar gewoon olie;
-je kan een velg maken zoals je wilt die zijn dus stijver en lichter;
Dan ook even eerlijk Nadelen:
-Ze zullen de vork ietsje sterker moeten maken, maar gezien een Ritchey WCS vork volgens mij 540 gram weegt, valt dat ook wel mee;
-Moeilijker sleutelen voor sommige (ik vind het leuker);
-slepers zullen in een lange afdaling, wellicht een oververhitte rem krijgen;
-roteren gewicht wordt hoger;
-Wil je snel wielsetjes wisselen moet je ook extra schijven kopen;
-Moelijker wiel wisselen
Dank je.
Ziet er wel vet uit maar het is eigenlijk gewoon een hometrainer voor buiten voor te rijke types die verder alles al hebben. Een gadget voor de Millionaire Fair dus want sowieso UCI illegal en voor de gewone toerfietser onbereikbaar.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
wasbeer2006 schreef:De legio voordelen van schijven dan:
-Ik vind het een stuk mooier (persoonlijk uiteraard);
-Je velgen slijten idd niet!
-Het remt harder, zeker voor mag het wel wat harder;
-Veel beter te doseren, waardoor er minder kans is op blokkeren;
-Je doet 10.000km met een set blokken;
-Niet dat rare kabel remgevoel maar gewoon olie;
-je kan een velg maken zoals je wilt die zijn dus stijver en lichter;
Je mist nog een van de belangrijkste: remmen in de regen gaat veel beter met schijfremmen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Soms zitten mensen problemen op te lossen die niet bestaan: lees het verhaal eens achter die voorvork constructie.
Met name maintenance op het balhoofdlager zou goedkoper worden. Nu heb ik zelf persoonlijk met mijn laatste fiets problemen met het balhoofd gehad (met al mijn andere fietsen niet trouwens) en het vervangen heeft me toch bijna 50 Euro gekost. Aangezien deze Factor 001 toch zo een 20.000 Euro duurder is als mijn huidige fiets kan ik dus 400 dit balhoofd vervangen om quitte te spelen.
EDIT: Ik klik op "plaats" en zie dat in deze sectie 3 balhoofd topics in de top 6 zitten!
Met name maintenance op het balhoofdlager zou goedkoper worden. Nu heb ik zelf persoonlijk met mijn laatste fiets problemen met het balhoofd gehad (met al mijn andere fietsen niet trouwens) en het vervangen heeft me toch bijna 50 Euro gekost. Aangezien deze Factor 001 toch zo een 20.000 Euro duurder is als mijn huidige fiets kan ik dus 400 dit balhoofd vervangen om quitte te spelen.
EDIT: Ik klik op "plaats" en zie dat in deze sectie 3 balhoofd topics in de top 6 zitten!