Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Factor 001 - fiets ontworpen door F1 ingineurs

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 24 apr 2010 15:20

@ Jeroen:
Het was de wasbeer die het had over legio voordelen, niet jij. Ik ben wel uit vorm vandaag, zeg. Sorry.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 apr 2010 15:37

Toch wel weer erg vermakelijk hier, deze heren stoppen "wat" geld in een project om een vernieuwende racefiets te maken en hier denkt men na 7 posts al het gehele project te kunnen tackelen....

Zou daar nu echt niet over nagedacht zijn denk je?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 apr 2010 15:44

serge heeft naast aandelen in de appeltaartjes ook aandelen in de maffe fiets projecten :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 apr 2010 16:14

Tegenwoordig perentaartjes (@girlinred :-)), geen aandelen, het verbaast mij alleen weer...
"Try not. Do or do not......there is no try"

skimons
Forum-lid
Berichten: 2424
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 24 apr 2010 16:36

andromeda schreef:Toch wel weer erg vermakelijk hier, deze heren stoppen "wat" geld in een project om een vernieuwende racefiets te maken en hier denkt men na 7 posts al het gehele project te kunnen tackelen....

Zou daar nu echt niet over nagedacht zijn denk je?


inderdaad een typisch forum-trekje (niet alleen dit forum hoor!), maar zoals ik al schreef:

pluspunt is dat de fiets als geheel is bekeken en "geoptimaliseerd", ipv alle componenten los. dat is denk ik wel de juiste richting om in te slaan voor echte verbeteringen

dat vind ik dus een goeie insteek en lovenswaardig. waarom ze het wiel opnieuw willen uitvinden en dubbele buizen gebruiken waar een enkele beter is, is mij een raadsel

ik vind de fiets lelijk en de site er nep uitzien, met name de afbeeldingen en details van het product. daarnaast is het geheel nogal "posh"/patserig opgesteld. ik denk dat daar de weerstand ook grotendeels vandaan komt, bij mij althans

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 apr 2010 18:54

Maar dat heb ik ook hoor, ik vindt de fiets niet om aan te zien.
Het ging mij puur om de commentaren, je standpunt is mij duidelijk en daar kan ik ook in meegaan. Omdat het puur visueel is waar je op reageert.

Maar zonder verdere technische achtergrond/kennis van dit product aannemen dat er een aantal zaken niet kloppen is wat ik weer erg vermakelijk vond.
"Try not. Do or do not......there is no try"

tourpretendent
Forum-lid
Berichten: 397
Lid geworden op: 20 jul 2008 11:48

tourpretendent 24 apr 2010 20:16

Naast het uiterlijk, staat de prijs van €25.000 mij ook niet aan.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13738
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 apr 2010 18:15

Ik vind hem ook te duur :-)

Tuurlijk er zijn zat dingen waar je over kan discusieren. Maar het lijkt me zeer intressant erop te rijden'en hem verder te bekijken

iemand uit een totaal andere vakgebied gaat aan de gang met een fiets, dat kan leuke dingen tot gevolg hebben. De racefiets wereld en vooral hun berijders zijn vaak erg conservatief.

De legio voordelen van schijven dan:
-Ik vind het een stuk mooier (persoonlijk uiteraard);
-Je velgen slijten idd niet!
-Het remt harder, zeker voor mag het wel wat harder;
-Veel beter te doseren, waardoor er minder kans is op blokkeren;
-Je doet 10.000km met een set blokken;
-Niet dat rare kabel remgevoel maar gewoon olie;
-je kan een velg maken zoals je wilt die zijn dus stijver en lichter;

Dan ook even eerlijk Nadelen:
-Ze zullen de vork ietsje sterker moeten maken, maar gezien een Ritchey WCS vork volgens mij 540 gram weegt, valt dat ook wel mee;
-Moeilijker sleutelen voor sommige (ik vind het leuker);
-slepers zullen in een lange afdaling, wellicht een oververhitte rem krijgen;
-roteren gewicht wordt hoger;
-Wil je snel wielsetjes wisselen moet je ook extra schijven kopen;
-Moelijker wiel wisselen

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 25 apr 2010 18:36

Dank je.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 25 apr 2010 18:54

Ziet er wel vet uit maar het is eigenlijk gewoon een hometrainer voor buiten voor te rijke types die verder alles al hebben. Een gadget voor de Millionaire Fair dus want sowieso UCI illegal en voor de gewone toerfietser onbereikbaar.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 26 apr 2010 18:45

wasbeer2006 schreef:De legio voordelen van schijven dan:
-Ik vind het een stuk mooier (persoonlijk uiteraard);
-Je velgen slijten idd niet!
-Het remt harder, zeker voor mag het wel wat harder;
-Veel beter te doseren, waardoor er minder kans is op blokkeren;
-Je doet 10.000km met een set blokken;
-Niet dat rare kabel remgevoel maar gewoon olie;
-je kan een velg maken zoals je wilt die zijn dus stijver en lichter;


Je mist nog een van de belangrijkste: remmen in de regen gaat veel beter met schijfremmen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 apr 2010 06:47

Soms zitten mensen problemen op te lossen die niet bestaan: lees het verhaal eens achter die voorvork constructie.
Met name maintenance op het balhoofdlager zou goedkoper worden. Nu heb ik zelf persoonlijk met mijn laatste fiets problemen met het balhoofd gehad (met al mijn andere fietsen niet trouwens) en het vervangen heeft me toch bijna 50 Euro gekost. Aangezien deze Factor 001 toch zo een 20.000 Euro duurder is als mijn huidige fiets kan ik dus 400 dit balhoofd vervangen om quitte te spelen. ;)

EDIT: Ik klik op "plaats" en zie dat in deze sectie 3 balhoofd topics in de top 6 zitten!
Afbeelding

Plaats reactie