Fulcrum Racing 5 of Shimano WH 6700?
-
- Forum-lid
Heleen, ik heb zelf poosje geleden Fulcrum Racing 5 aangeschaft, bevallen erg goed. Bij www.bikegear.be waren ze volgens mij rond EUR 140 oid.
Volgens mij hebben ze van Fulcrum ook andere kleuren stickers, ik heb op mijn Racing 1 gewoon de rode zitten maar mijn vader heeft blauw/zwarte stickers... misschien even navragen bij de fm of een mailtje naar de importeur?!
Veni, vidi, fietsie
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
Alles met \'te\' ervoor is slecht... behalve tequila
-
- Forum-lid
BoerBas schreef:Volgens mij hebben ze van Fulcrum ook andere kleuren stickers, ik heb op mijn Racing 1 gewoon de rode zitten maar mijn vader heeft blauw/zwarte stickers... misschien even navragen bij de fm of een mailtje naar de importeur?!
De Fulcrum Racing 5 van 2010 zijn met rode stickers
bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten toch voor de Shimano's te gaan. De rode accenten die niet weg te krijgen zijn zonder de stickers te verwijderen op de Fulcrums hebben voor mij de doorslag gegeven.
Ik ga ze vrijdag halen bij Salden en zal jullie laten weten hoe ze bevallen!
Ik ga ze vrijdag halen bij Salden en zal jullie laten weten hoe ze bevallen!
Nou, ik heb ze binnen! Gisteren al meteen een flinke ronde gemaakt in de Belgische Ardennen om ze uit te proberen. Wat een genot! Ze sturen ontzettend direct en rijden zoveel soepeler en directer dan mijn vorige wielen. Zeer tevreden met mijn keuze. Bedankt voor al jullie adviezen!
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, staat dat nergens in de specificaties? Anders zou ik even je FM opbellen, die kan je dat vast wel vertellen.
MarcD: ik heb de cassette even door Salden laten overzetten dus zij hebben ook mijn buitenband overgezet, ik heb dus nog geen ervaring met de buitenband. Maar ik begrijp dat ik me niet hoef te verheugen op de eerste lekker band? Ik heb Vittorio's (Rubino) erop liggen overigens..
MarcD: ik heb de cassette even door Salden laten overzetten dus zij hebben ook mijn buitenband overgezet, ik heb dus nog geen ervaring met de buitenband. Maar ik begrijp dat ik me niet hoef te verheugen op de eerste lekker band? Ik heb Vittorio's (Rubino) erop liggen overigens..
@Heleen: Voor elke band is het (de)monteren weer anders. Vredestein Fortezza Tricomp kreeg ik er met veel moeite omheen bij nieuwe montage en ook weer af na de lekke band onderweg. Het monteren daarna ging wel makkelijker. Of dat voor de Rubino ook geldt weet ik niet.
@Rien: In de techdocs staat er niks over junioren cassettes. Zie http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 668218.PDF
Het enige wat er staat is: "Als een 10-versnellingen tandwielset gebruikt wordt voor een andere fiets dan een juniorenfiets, de bijgeleverde 1-mm afstandsring gebruiken."
@Rien: In de techdocs staat er niks over junioren cassettes. Zie http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 668218.PDF
Het enige wat er staat is: "Als een 10-versnellingen tandwielset gebruikt wordt voor een andere fiets dan een juniorenfiets, de bijgeleverde 1-mm afstandsring gebruiken."
Zijn die WH-6700 nou niet geschikt voor een binnenband? Dan heb ik mooi een dikke vette miskoop gedaan. Heb namelijk ergens gelezen hier dat tubeless geen tubes zijn en er dus ook met binnenband gereden kan wordne, alleen nu ik ze in m'n handen heb ziet het er naar uit dat het tubes zijn.. Wie kan me uitleg geven?