Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Evans nieuwe stijl van rijden

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 21 apr 2010 23:13

Bottecchia schreef:Hij moet juist niet leren juichen!

De onhandige blijdschap van Evans vind ik persoonlijk mooier om te zien dan die ingestudeerde gebaartjes die andere renners soms maken. Evans juicht zoals hij is.

Niks ingetogen. Barsten als een vulkaan zoals Menchov bij de Giro 2009. Machtig mooi vind ik die ontlading na alle stress. Recht uit het hart janken van geluk voor de camera. Remember Gerrie Kneteman AGR 1985?

Velen denken dat de stress alleen op de dag van koers is.....doei. Zie hoe Cancellara afhaakte voor LBL o.a. En dat echt niet doordat hij er lichamelijk doorheen zat. Mentale stress wordt zo onderschat.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 21 apr 2010 23:22

Het hoeft niet per definitie ingetogen te zijn. Zolang het maar oprecht is. Ik hou niet zo van die toneelstukjes.

Menchov na de Giro was niet ingestudeerd. Daar heb ik ook van genoten. Maar zo'n Evans die wereldkampioen werd en zich eigenlijk niet zo goed raad wist met zijn gevoel is óók mooie televisie. Veel mooier dan iets wat vooraf is bedacht.

teutoon
Forum-lid

teutoon 21 apr 2010 23:29

Sorry hoor, maar Evans reed vorig jaar ook op kop de muur op. Hij is slimmer geworden, druk van z'n schouders sinds hij WK is. En wellicht is hij ook wel in vorm.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 21 apr 2010 23:30

Bottecchia schreef:Maar zo'n Evans die wereldkampioen werd en zich eigenlijk niet zo goed raad wist met zijn gevoel is óók mooie televisie. Veel mooier dan iets wat vooraf is bedacht.

Hoi,

Wellicht begreep ik je verkeerd dan. JA!! Alles beter dan een ingestudeerd stukje.
Ik vond dat WK 2009 eigenlijk een negatieve kentering had. Zo'n mooie actie/ontsnapping van Evans en dan die aankomst...... :(

Of hij kon het niet behappen danwel kon/kan hij geen emoties tonen. Ik hou gewoon van renners die echt emoties tonen. Persoonlijk wellicht.

Je had MIJ mee moeten maken toen ik RVV en PR keek. De buren hebben het er nog over :).

Zonder dollen. Zelfs als ik zit te kijken en het is spannend dan kom ik uit mijn stoel (letterlijk).

Mooi dat we toch zo'n passie hebben en iedereen op zijn/haar manier!!

Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock

teutoon
Forum-lid

teutoon 21 apr 2010 23:32

paashaas schreef:Er zijn nog wel winnaars van de Waalse Pijl die niet euforisch juigend over de streep kwamen. Ook daar moet je nog een klein beetje energie voor hebben, mss was hij zo diep gegaan dat zelfs dat niet meer ging?

Bij het WK juichte hij ook al zo uitbundig. Het is gewoon een vreemde vogel. Zolang ie echter geen kopstoten uitdeelt moeten we daar vrede mee hebben.

Hij zou een lichte vorm van autisme kunnen hebben.

teutoon
Forum-lid

teutoon 21 apr 2010 23:34

ZorroI schreef:
Bottecchia schreef:Maar zo'n Evans die wereldkampioen werd en zich eigenlijk niet zo goed raad wist met zijn gevoel is óók mooie televisie. Veel mooier dan iets wat vooraf is bedacht.

Hoi,

Wellicht begreep ik je verkeerd dan. JA!! Alles beter dan een ingestudeerd stukje.
Ik vond dat WK 2009 eigenlijk een negatieve kentering had. Zo'n mooie actie/ontsnapping van Evans en dan die aankomst...... :(

Of hij kon het niet behappen danwel kon/kan hij geen emoties tonen. Ik hou gewoon van renners die echt emoties tonen. Persoonlijk wellicht.

Je had MIJ mee moeten maken toen ik RVV en PR keek. De buren hebben het er nog over :).

Zonder dollen. Zelfs als ik zit te kijken en het is spannend dan kom ik uit mijn stoel (letterlijk).

Mooi dat we toch zo'n passie hebben en iedereen op zijn/haar manier!!

Mvg, Zorro

VDB reageerde destijds ook geïrriteerd over Evans z'n juichen. "Die man gaat om 9 uur op bed vanavond". "Dit is geen renner met stijl". Ja, Evans is eerder een obsessieve fitnessfanaat dan een wielerliefhebber.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 21 apr 2010 23:41

teutoon schreef: VDB reageerde destijds ook geïrriteerd over Evans z'n juichen. "Die man gaat om 9 uur op bed vanavond". "Dit is geen renner met stijl". Ja, Evans is eerder een obsessieve fitnessfanaat dan een wielerliefhebber.

VDB was al overleden toen Evan het WK won. Tja, dat Evans om 9 uur gaat pitten staat toch los van het juichen na een overwinning! Ik zie die link niet. Evans gooit alles op zijn sport/beroep hetgeen zo hoort. Dedication!!

Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock

eelcoz

eelcoz 21 apr 2010 23:43

ZorroI schreef:
teutoon schreef: VDB reageerde destijds ook geïrriteerd over Evans z'n juichen. "Die man gaat om 9 uur op bed vanavond". "Dit is geen renner met stijl". Ja, Evans is eerder een obsessieve fitnessfanaat dan een wielerliefhebber.

VDB was al overleden toen Evan het WK won.

Nog net niet. Hij overleed twee weken later pas.

perik
Forum-lid

perik 21 apr 2010 23:48

Who cares wat VDB van Evans vond. Beetje sneu van hem om commentaar te gaan leveren op hoe iemand anders zijn sport beleeft of zijn overwinning viert. Ik ben het met Bottecchia eens dat het toch alleen maar mooi is om te zien hoe Evans dit doet. In zijn introvertheid en met zijn aparte manier van doen is hij wel oprecht itt de ingestudeerde juichacties, zelfaangenomen bijnamen etc van sommige andere renners.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 21 apr 2010 23:49

eelcoz schreef:
ZorroI schreef:

VDB was al overleden toen Evan het WK won.

Nog net niet. Hij overleed twee weken later pas.

paashaas schreef:
ZorroI schreef:VDB was al overleden toen Evan het WK won.

Toch niet, hij ging zelfs nog mee trainen met de Belgische ploeg daar.

Edit: eelcoz was me voor

Mea Culpa. Datum niet gechecked voor wat betreft de overlijdens datum van VDB. Ik was ergens in de war met Maart 2009.

Sorry.

Maakt verder niets uit voor mijn voorgaande post.

Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 21 apr 2010 23:53

Overigens heeft hij nog humor ook....

[img=http://www.cadelevans.com.au/upload/p_5_ex_9.jpg]

gijs01
Forum-lid

gijs01 22 apr 2010 00:04

Evans heeft meer courage dan vroeger. Hij gaat nu van zijn eigen kracht uit en dat maakt hem tot een mooie renner.

Schrijf hem maar op voor de Tour. Top 5 haalt ie wel
Camerig is prachtig!

Plaats reactie