Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21 apr 2010 15:52
door skimons
volgens mij werken alle fietscomputers met een reed-relais, wat er op neerkomt dat door de magneet een schakelaartje sluit, waarna een signaal wordt afgelezen. het aantal keer sluiten/sec maal de wielomtrek in meters is dan je snelheid in m/s
bij draadloze computers wordt het signaal van openen/sluiten draadloos verzonden naar het display. dit is het punt waar de storing optreedt. bij dure computers is dit signaal gecodeerd (net als bij hartslagmeters), maar als dit niet het geval is kan een andere computer inderdaad storing geven.
hoogspanningsmasten en ook de matten van mylaps/championchip kunnen een storing geven
Geplaatst: 21 apr 2010 18:42
door rodion
Het klopt dat hoogspanningsmasten storing geven. Bij mij zie ik dan 0 km/u staan. Hoe verklaar je dan dat ik 111,3 km/u zie staan als ik voor een stoplicht sta te wachten. Het merkwaardige daarbij is dat ik meerdere keren precies 111,3 km/u meet op hetzelfde punt en andere keren geen storing heb in de meting. Ook de uitleg van Freekenstein, hoe plausibel ook, geeft hiervoor geen verklaring.
Geplaatst: 21 apr 2010 18:47
door boerbas
jandoedel schreef:Mijn oude HAC4 gaf altijd een hartslag van meer dan 200 wanneer ik langs de Brands bierbrouwerij fietste
Daar gaat mijn hart ook sneller van kloppen...
Geplaatst: 21 apr 2010 18:47
door -eric-
50 Hertz (frequentie wisselstroom) * lengte die je ingesteld hebt als 1 x wielomtrek geeft waarschijnlijk ongeveer 111 km/u
Geplaatst: 21 apr 2010 18:49
door scepticus
Nee, 50 x 2.1m = 105 meter per seconde = 378 km/uur.
Geplaatst: 21 apr 2010 18:53
door -eric-
Ahum...
Geplaatst: 21 apr 2010 19:08
door otje2
Jullie verpesten mijn humeur, ik had al mailtjes aan alle protour ploegen gestuurd met een fotoreportage van mijn tellertje + gemiddelde van 69 p.u. over een afstand van 80 km.....
Ik heb er dus ook last van, al had ik nog hoop dat het gewoon realiteit was.
Geplaatst: 21 apr 2010 19:09
door janvr
Rodion schreef:Het klopt dat hoogspanningsmasten storing geven. Bij mij zie ik dan 0 km/u staan. Hoe verklaar je dan dat ik 111,3 km/u zie staan als ik voor een stoplicht sta te wachten. Het merkwaardige daarbij is dat ik meerdere keren precies 111,3 km/u meet op hetzelfde punt en andere keren geen storing heb in de meting. Ook de uitleg van Freekenstein, hoe plausibel ook, geeft hiervoor geen verklaring.
Ik denk dat de uitleg van Skimons aardig klopt. De vreemde waarden die je op je display ziet, hebben mogelijk te maken met pulsen die afkomstig zijn van de verkeerslichtinstallatie, die lijken op de pulsen die door je sensor worden afgegeven en door je computer als zodanig worden geïnterpreteerd.
Geplaatst: 21 apr 2010 19:11
door hjs
Hebben deze storingen dan ook invloeden op gemiddelden en totale afstanden of wordt dit gecorrigeerd door de teller?
Geplaatst: 22 apr 2010 23:27
door hagi
daaromrij ik lekker ouderwets met computer met draad op mijn racefiets wordt echt soms gek vam mijn draadloze cateye op mijn mountainbike.
Geplaatst: 23 apr 2010 11:17
door evilhomer
Kan een Polar met W.I.N.D. sensor (bijv. CS600) eigenlijk ook storingen geven? Ik dacht namelijk dat storingen met 2.4 GHz overdracht vrijwel uitgesloten was, maar laatst na een rondje hersteltraining had ik een maximum hartslag van 207 in de samenvatting staan. Tenzij ik onderweg een licht hartinfarct heb gehad, lijkt me dat onmogelijk.
Geplaatst: 23 apr 2010 11:41
door dirkjan
ik was laats dood toen mijn telefoon ging. (althans mijn hardslag ging naar 0) toen ik weer op hing deed hij het weer normaal.
Wat ik em wel af vraag, er in de gebruiksaanwijzing staat dat storingen e.v.t invloed kunnen hebben op het signaal. Zou het ook invloed hebben op de "correcte waarde"van je HM zonder storingen. Kortom dat hij opnieuw gecalibreerd zou moeten worden