Goedkope sportvoeding ?
-
- Forum-lid
Interesante discussie ! Nemen jullie dan geen gelletjes ed. mee ??
Maxim drink in lemon/orange smaak.
Bij www.chainreactioncycles.com 22 euri voor 2 kilo. Voor dat geld ga ik niet zelf lopen experimenteren met van alles en nog wat! In een goede sportdrank zit namelijk meer dan alleen koolhydraten...
Bij www.chainreactioncycles.com 22 euri voor 2 kilo. Voor dat geld ga ik niet zelf lopen experimenteren met van alles en nog wat! In een goede sportdrank zit namelijk meer dan alleen koolhydraten...
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
[quote="P I M"]............In een goede sportdrank zit namelijk meer dan alleen koolhydraten...[/quote]
integendeel
Sportdrank is:
Maltodextrine en fructose (of alleen maltodextrine)
een snufje zout
en smaakstof
Producenten van sportdrank doen heel gewichtig over de mineralen maar dat is puur marketing. Brood zit ook vol mineralen maar dat staat niet op de verpakking. Als brood 10 euro per kilo zou kosten, dan zou het er ineens wel op staan om de hoge prijs te verantwoorden.
integendeel
Sportdrank is:
Maltodextrine en fructose (of alleen maltodextrine)
een snufje zout
en smaakstof
Producenten van sportdrank doen heel gewichtig over de mineralen maar dat is puur marketing. Brood zit ook vol mineralen maar dat staat niet op de verpakking. Als brood 10 euro per kilo zou kosten, dan zou het er ineens wel op staan om de hoge prijs te verantwoorden.
Live fast; die young. mijn blog
Op rustige geplande trainingsritjes neem ik net als René geen gelletjes mee. Wel een reep of gewone koek tegen de honger.
Bij toertochten waar ik weet dat ik dieper ga gaan zoals de Amstel heb ik natuurlijk wel gelletjes mee en dergelijke.
Maar, op traingsritjes wel altijd 2 bidons mee. Ik houd al jaar en dag aan bij Sportdrank van Wcup. Nooit problemen mee gehad. Volgens mij gaat het er hem bij de gewone toersporter ook vooral over om genoeg te drinken in plaats van een perfect uitgebalanceerde sportdrank. Ik durf er op wedden dat 80% van de forumleden te weinig drinkt tijdens hun ritten...
Bij toertochten waar ik weet dat ik dieper ga gaan zoals de Amstel heb ik natuurlijk wel gelletjes mee en dergelijke.
Maar, op traingsritjes wel altijd 2 bidons mee. Ik houd al jaar en dag aan bij Sportdrank van Wcup. Nooit problemen mee gehad. Volgens mij gaat het er hem bij de gewone toersporter ook vooral over om genoeg te drinken in plaats van een perfect uitgebalanceerde sportdrank. Ik durf er op wedden dat 80% van de forumleden te weinig drinkt tijdens hun ritten...
Stockie
-
- Forum-lid HC
Ik koop het altijd hier maltodextrine, mespuntje zout erbij een wat siroop en je hebt een zeer goede sportdrank!
http://www.creanite.com/
http://www.creanite.com/
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik koop altijd zo'n blik van Born. Ik heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept, maar het bevalt wel prima. Voor ritjes korter dan 2 uur, altijd 1 bidon van 750ml mee, en anders 2. Daarnaast simpel boterhammen en mueslirepen.
http://duursport.info/born-drink-400.html
http://duursport.info/born-drink-400.html
Ligt een beetje aan wel merk je zoekt maar op www.allsportsenergy.nl kun je ook goed kopen. Alleen de merken Maxim Isostar en Powerbar. Van Isostar hebben ze ook het pro spul
Ronny
[quote="Stockie"] Ik durf er op wedden dat 80% van de forumleden te weinig drinkt tijdens hun ritten...[/quote]
Wat is dan een goede richtlijn?
Ik heb gister een rondje van 50 km gefietst in ongeveer 1,5 uur en heb hierbij denk ik een liter gedronken. Is dat volgens de richtlijnen genoeg of zou je meer moeten drinken. Gister avond was het niet zo warm (9 graden ongeveer) en dan moet ik echt mijn best doen veel te drinken. De inhoud van je Bidon wordt ook veel te koud zodat elke slok weer even slikken is (woordgrapje....)
Wat is dan een goede richtlijn?
Ik heb gister een rondje van 50 km gefietst in ongeveer 1,5 uur en heb hierbij denk ik een liter gedronken. Is dat volgens de richtlijnen genoeg of zou je meer moeten drinken. Gister avond was het niet zo warm (9 graden ongeveer) en dan moet ik echt mijn best doen veel te drinken. De inhoud van je Bidon wordt ook veel te koud zodat elke slok weer even slikken is (woordgrapje....)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC