Kasseienstroken Zuid-Holland
[quote="mauricev"]Misschien een leuk "kasseienstrook" voor beginners ligt parallel aan de a20 tussen Maassluis en vlaardingen. De Parallelweg en de Broekpolderweg.
Het is eigenlijk gewoon een weg met klinkers. Het voordeel is dat er een asfalt gedeelte is voor fietsers en een gedeelte met klinkers. Dus als je het even zat bent kan je op het asfalt gedeelte rijden.
Link naar Google Streetview[/quote]
Mijn 'sluiproute' met de auto als er iets gebeurd is op de A20. Maar dat is een keurig klinkerstrookje vind ik
Het is eigenlijk gewoon een weg met klinkers. Het voordeel is dat er een asfalt gedeelte is voor fietsers en een gedeelte met klinkers. Dus als je het even zat bent kan je op het asfalt gedeelte rijden.
Link naar Google Streetview[/quote]
Mijn 'sluiproute' met de auto als er iets gebeurd is op de A20. Maar dat is een keurig klinkerstrookje vind ik
~live fast, die young ~
Het is inderdaad een mooie strakke strook en voor dat het vernieuwd werd was het een veel slechtere route. Maar het is denk ik vooral de lengte over de klinkers en de openheid die het hem doen. Je heb totaal geen bescherming tegen de wind.
Eerlijk gezegd was de laatste keer dat ik er over heen ben geweest al weer een aantal jaar geleden. Denk dat ik er deze week is overheen ga fietsen. Kijken hoe het nu is.
Strakke strook klinkers of niet. Ik zal nooit een fan worden van hobbelige stroken. Doe mij maar het liefst een strakke strook asfalt.
Eerlijk gezegd was de laatste keer dat ik er over heen ben geweest al weer een aantal jaar geleden. Denk dat ik er deze week is overheen ga fietsen. Kijken hoe het nu is.
Strakke strook klinkers of niet. Ik zal nooit een fan worden van hobbelige stroken. Doe mij maar het liefst een strakke strook asfalt.
[quote="danny1407"]Maasboulevard.
Als je vanaf de centrumzijde bij Tropicana, of bij de Shell pomp aan de andere zijde omlaag duikt langs het water, kan je in totaal een kilometertje ofzo je vullingen testen.
Rhijnspoorkade heet dat stukje.
[/quote]
Keertje avondje op en neer rijden? Degene die het het eerst opgeeft moet trakteren
Als je vanaf de centrumzijde bij Tropicana, of bij de Shell pomp aan de andere zijde omlaag duikt langs het water, kan je in totaal een kilometertje ofzo je vullingen testen.
Rhijnspoorkade heet dat stukje.
[/quote]
Keertje avondje op en neer rijden? Degene die het het eerst opgeeft moet trakteren
~live fast, die young ~
[quote="danny1407"]Maasboulevard.
Rhijnspoorkade heet dat stukje.[/quote]
[quote="girlinred"]Keertje avondje op en neer rijden? Degene die het het eerst opgeeft moet trakteren [/quote]
Het klinkt of de verliezer dan zelf niet meer hoeft.
Rhijnspoorkade heet dat stukje.[/quote]
[quote="girlinred"]Keertje avondje op en neer rijden? Degene die het het eerst opgeeft moet trakteren [/quote]
Het klinkt of de verliezer dan zelf niet meer hoeft.
-
- Forum-lid
[quote="Edwinfe"]snap niet zo goed waarom je dat wilt trainen (voor de lol). Vorige week in de ronde van Vlaanderen voor toeristen kreeg ik mijn vuurdoop en het is een regelrechte ramp.[/quote]
Precies daarom dus. Zodat je jezelf kunt verbeteren op dat gebied.
Fietsen op kasseien kan afzien zijn, zeker als het niet goed gaat. Maar daarin verschilt het niet zoveel met een aspect als bergop rijden. Dat kan ook een ramp zijn als het niet gaat zoals je zou willen.
Precies daarom dus. Zodat je jezelf kunt verbeteren op dat gebied.
Fietsen op kasseien kan afzien zijn, zeker als het niet goed gaat. Maar daarin verschilt het niet zoveel met een aspect als bergop rijden. Dat kan ook een ramp zijn als het niet gaat zoals je zou willen.
Waarom niet eerst trakteren en degene die het eerst overgeeft........
Trakteer ik jou met alle liefde op een flinke appelpunt of 2, met slagroom.
Binnen een week al 2x langs de kant gestaan, dus een gelopen race!
Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. (zei hij vol "trots")
Waarom niet eerst trakteren en degene die het eerst overgeeft........
Trakteer ik jou met alle liefde op een flinke appelpunt of 2, met slagroom.
Binnen een week al 2x langs de kant gestaan, dus een gelopen race!
Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige. (zei hij vol "trots")
-
- Forum-lid
[quote="marsman"]
Hier in NL zijn er geen echt vergelijkbare stroken te vinden, behalve in Drente volgens mij.
[/quote]
Je kon wel eens gelijk hebben en, ja het loopt echt vals plat omhoog!
Hier in NL zijn er geen echt vergelijkbare stroken te vinden, behalve in Drente volgens mij.
[/quote]
Je kon wel eens gelijk hebben en, ja het loopt echt vals plat omhoog!