Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

kleur valhelm belangrijk ivm temperatuur?

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 12 apr 2010 16:43

Bij 30+ heb ik ook liever wit, bij 10+ weer liever zwart trouwens. Toch maar alles dubbel uitvoeren :D

Qua helm zal het niet veel uitmaken omdat er inderdaad nogal wat isolatie tussen je hoofd en het oppervlak zit. Maar zoals ik al zei: in Nederland zal het niet zoveel uitmaken omdat we hier zelden extreme situaties kennen. Merken in extreme situaties zul je het wel.

twofourtwo
Forum-lid

twofourtwo 12 apr 2010 18:47

ajhoff schreef:Bij 30+ heb ik ook liever wit, bij 10+ weer liever zwart trouwens. Toch maar alles dubbel uitvoeren :D

Qua helm zal het niet veel uitmaken omdat er inderdaad nogal wat isolatie tussen je hoofd en het oppervlak zit. Maar zoals ik al zei: in Nederland zal het niet zoveel uitmaken omdat we hier zelden extreme situaties kennen. Merken in extreme situaties zul je het wel.

Ik fiets niet in Nederland ... bij ons in het tropische België zijn de temperaturen altijd 30+ :D
It's all fun and games ... until it gets on YouTube!

madhill
Forum-lid

madhill 12 apr 2010 20:38

Bleek schreef:
opafiets schreef:zou dit ook voor kleding gelden?

cervelo test team heeft een witte zomer outfit en een 'normale' zwarte, dat zal wel niet voor niets zijn.

Goed voor de merchandising, nu wil iedereen 2 setjes kleding. Ik hoop dat Sky het bij één setje houdt!
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

fiets123
Forum-lid

fiets123 13 apr 2010 11:58

Bij Nederlandse temperaturen is de kleur van de helm van ondergeschikt belang. Belangrijker is hoe mooi de helm bij je outfit past natuurlijk ;)

Plaats reactie