tintelende vingers
Misschien is het een poosje geleden dat je gefietst hebt?
Zo ja, dan heb je kans lijkt mij dat het vanzelf wel over gaat na enige tijd gewenning.
Zo ja, dan heb je kans lijkt mij dat het vanzelf wel over gaat na enige tijd gewenning.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het vooral alleen aan de linkerpink, waarvan het middelste vingerkootje in rust een beetje gevoelloos aanvoelt. In hoeverre kunnen die tintelingen permanent schade toebrengen?
Ik heb nu mijn zadel een cm naar voren gezet en ga het proberen met gelhandschoenen.
Ik heb nu mijn zadel een cm naar voren gezet en ga het proberen met gelhandschoenen.
Zelf had ik last van tintelende tenen... Mij is verteld vanwege m'n nieuwe nog niet ingelopen schoenen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
dit komt mij ook bekend voor. Ik heb sinds kort een Specialized Roubaix en als ik dan een stukje fiets, zeg maar 50km ofzo, dan is mijn linkerhand echt al drie keer dood gegaan. Ik twijfelde vooral aan de zit positie al zou die wel goed moeten zijn volgens de meting.
Op mijn mountainbike ook weleens last van maar toch een stuk minder en dan reden we tochten van 100km of meer.
Moet zegggen dat ik tot nu toe pas 2 keer op de race gezeten heb maar waren beide dus wat minder prettige ervaringen.
Ik ga mijn handschoenen ook maar eens vervangen, zijn al wat jaartjes oud.
Verder nog iemand suggesties?
Op mijn mountainbike ook weleens last van maar toch een stuk minder en dan reden we tochten van 100km of meer.
Moet zegggen dat ik tot nu toe pas 2 keer op de race gezeten heb maar waren beide dus wat minder prettige ervaringen.
Ik ga mijn handschoenen ook maar eens vervangen, zijn al wat jaartjes oud.
Verder nog iemand suggesties?
You can never be too Specialized!
ik krijg altijd dove tintelende handen als het koud is en ik korte vingers draag. Misschien is kou en probleem bij jou.. Dit had je dan alleen ook op je oude fiets moeten hebben.
Ik fiets nooit sneller dan mijn bescherm engel kan vliegen.
ellebogen geen last van.
Ik vind wel dat ik behoorlijk druk op het stuur. Dit probeer ik weleens een beetje te compenseren door bewust een beetje naar achter te kantelen.
Mijn onderrug is ook een punt van zorg, klein constructiefoutje zeg maar, linkerheup beetje naar binnen gekantelt en dan werkt dan weer door in je onderrug. Op aanraden van de fysio ben ik die nu aan het trainen op de sportschool voordat ik ga spinnen even een hafl uurtje.
Buikspieren neem ik dan ook mee.
Wellicht dat het verbetering brengt over een tijdje.
Zou toch zonde zijn als je door deze klachten geen zin meer hebt om te biken.
Ik vind wel dat ik behoorlijk druk op het stuur. Dit probeer ik weleens een beetje te compenseren door bewust een beetje naar achter te kantelen.
Mijn onderrug is ook een punt van zorg, klein constructiefoutje zeg maar, linkerheup beetje naar binnen gekantelt en dan werkt dan weer door in je onderrug. Op aanraden van de fysio ben ik die nu aan het trainen op de sportschool voordat ik ga spinnen even een hafl uurtje.
Buikspieren neem ik dan ook mee.
Wellicht dat het verbetering brengt over een tijdje.
Zou toch zonde zijn als je door deze klachten geen zin meer hebt om te biken.
You can never be too Specialized!
Het topic zou 'Ulnaropathie van Guyon' kunnen heten.
Het is de zenuw die vanuit het schouder, via de elleboog, naar de pink en de ringvinger gaat.
Ook wel 'telefoon-botje' genoemd. Als je de ulnaris-zenuw raakt in je elleboog dan krijg je op dezelfde plek tintelingen. Maar bij dit topic wordt de zenuw beklemd bij de pols (net iets aan de pink kant tov de pezen die je onder je handpalm ziet lopen).
Dat is dus de plek die je moet beschermen met watjes.
De tintelingen kunnen ten allen tijden optreden. Het kan dus goed optreden als je al jaren hetzelfde fiets. En op een dag... tintelingen. Het probleem is dat je dan extra maatregelen moet nemen om er weer vanaf te komen.
Je kunt het zien als een gum: je hebt de hele tijd een beetje opgebruikt: en nu heb je geen gum meer die je handen aldaar beschermt, en heb je heel snel last. Na een tijdje groeit de gum terug, maar dan moet je hem helemaal (!) en een lange tijd (3-6 maanden) ontlasten.
Overigens zal het altijd een zwakke plek blijven, dus blijf het goed beschermen (het liefst voordat je de klachten hebt).
Verder: wat Jodink schreef over de tintelende handen in de kou: winterhanden. Zoek op google naar 'fenomeen van Raynaud'.
Het is de zenuw die vanuit het schouder, via de elleboog, naar de pink en de ringvinger gaat.
Ook wel 'telefoon-botje' genoemd. Als je de ulnaris-zenuw raakt in je elleboog dan krijg je op dezelfde plek tintelingen. Maar bij dit topic wordt de zenuw beklemd bij de pols (net iets aan de pink kant tov de pezen die je onder je handpalm ziet lopen).
Dat is dus de plek die je moet beschermen met watjes.
De tintelingen kunnen ten allen tijden optreden. Het kan dus goed optreden als je al jaren hetzelfde fiets. En op een dag... tintelingen. Het probleem is dat je dan extra maatregelen moet nemen om er weer vanaf te komen.
Je kunt het zien als een gum: je hebt de hele tijd een beetje opgebruikt: en nu heb je geen gum meer die je handen aldaar beschermt, en heb je heel snel last. Na een tijdje groeit de gum terug, maar dan moet je hem helemaal (!) en een lange tijd (3-6 maanden) ontlasten.
Overigens zal het altijd een zwakke plek blijven, dus blijf het goed beschermen (het liefst voordat je de klachten hebt).
Verder: wat Jodink schreef over de tintelende handen in de kou: winterhanden. Zoek op google naar 'fenomeen van Raynaud'.
-
- Forum-lid
Een wat ouder topic maar het probleem is voor mij nog steeds wel actueel.
Ik heb ook last van mijn pink en daar is nu ook me elleboog bijgekomen. De elleboog voelt alsof hij beurs is.
Zijn er naast handschoenen en wisselende houdingen ook nog meer oplossingen?
- voorband minder hard oppompen?
- ander stuur? een met grotere vlakken voor de handen??
Ik heb ook last van mijn pink en daar is nu ook me elleboog bijgekomen. De elleboog voelt alsof hij beurs is.
Zijn er naast handschoenen en wisselende houdingen ook nog meer oplossingen?
- voorband minder hard oppompen?
- ander stuur? een met grotere vlakken voor de handen??
je fietst wat...
Er werd gevraagd naar suggesties, die heb ik zeker.
Fietshandschoenen van het merk ROECKL zijn zo gemaakt dat ze niet afknellen en maximale steun geven. Ik heb zelf 3 types.....waaronder een zomerhandschoen die uv stralen doorlaat zodat je geen witte handen krijgt. Aan de binnenkant zit gel voor een prettige demping.
Ik denk dat ze behoorlijk vooruitlopen met hun producten. Hier de link
Ik heb ze gekocht in een wielerzaak in Delft....je kan ze beter passen dan via internet te bestellen.
Suc6,
Ronin.
Fietshandschoenen van het merk ROECKL zijn zo gemaakt dat ze niet afknellen en maximale steun geven. Ik heb zelf 3 types.....waaronder een zomerhandschoen die uv stralen doorlaat zodat je geen witte handen krijgt. Aan de binnenkant zit gel voor een prettige demping.
Ik denk dat ze behoorlijk vooruitlopen met hun producten. Hier de link
Ik heb ze gekocht in een wielerzaak in Delft....je kan ze beter passen dan via internet te bestellen.
Suc6,
Ronin.