Over de wielersport en zijn beoefenaars.

wat voor soort wielrenner ben ik? :P

rabobankie
Forum-lid

rabobankie 22 apr 2011 14:18

haha nee inderdaad. al zijn de schlecks ook weer echte lichtgewichten.

cancellara is 80 kg, maar kan ook aardig klimmen (niet bij de toppers uiteraard maar wel sub denk ik). hij doet dat dan op kracht en 1 tempo ja.

wurst
Forum-lid

wurst 22 apr 2011 14:20

Denk dat het herstellen na zware inspanningen (sprintjes bergop) meer met jouw interval conditie heeft te maken dan met een bepaalde lichaamsbouw. Iemand met een pure duur conditie verzuurd eerder en herstelt minder snel van een krachtsinspanning over het algemeen (uitzonderingen daar gelaten)

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 22 apr 2011 16:09

Proberen is inderdaad het beste, ik bleek in eens goed te kunne klimmen. Toen we naar teckelenburg gingen kon ik met de beste mee ( van de club dan ) :p
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

gt56
Forum-lid

gt56 22 apr 2011 19:41

Wat een geluk dat al dit geschrijf niet afgedrukt wordt, zou zonde van het papier zijn...

Een 'wielrenner' die er geen is - nog geen koers gereden, en er binnen afzienbare tijd ook geen zal worden, want plant ook geen koers te gaan rijden.........

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 22 apr 2011 20:26

GT56 schreef:Wat een geluk dat al dit geschrijf niet afgedrukt wordt, zou zonde van het papier zijn...

Een 'wielrenner' die er geen is - nog geen koers gereden, en er binnen afzienbare tijd ook geen zal worden, want plant ook geen koers te gaan rijden.........

Mensen zoals jij zouden wat mij betreft snel van het forum mogen verdwijnen..

Laat hem lekker wielrenner zijn.

mafkees
Forum-lid

mafkees 22 apr 2011 20:47

delirium schreef: Nou goed, dat is dus erg relatief, maar het verbaasde me dus dat ik bergop niet slecht presteer, maar vooral op het vlakke en gedurende korte tijd, wel erg hard kon uithalen. ook tegen gasten met spekpoten tot en met. Eén en ander zal wel met adrenaline te maken hebben.

Sommige mensen hebben toch wel vreemde ideeen....
Dit soort dingen wordt gewoon bepaald door de soort(en) speirvezels die je hebt.

mafkees
Forum-lid

mafkees 22 apr 2011 20:52

rabobankie schreef:
FWR schreef: toen ik las explosieve klimmer, dacht ik gelijk aan een kleine renner. bij mijn weten zijn er in het profcircuit niet veel lange renners explosief op de klimmetjes toch? ik ging er daarom ook al vanuit dat ik ook niet explosief zou zijn. maar apart dat jij dat dan wel bent :P zijn er trouwens wel echte klimmers van 80+ kg? gesink is ook wel echt lang, maar hij is echt ultra dun volgens mij 70 kg, dus die is niet te vergelijken met ons :P

Explosief of niet, dat moet je eigenlijk niet in de lichaamsbouw zoeken.
Je spiervezels bepalen je aanleg.
Ik heb zelf de bouw van een sprinter, maar mijn specialiteit was toch ooit de tijdrit (ik ben nu 58, dus aanklampen is nu mijn specialiteit) , maar zelfs nu kan ik nog aardig temporijden.

mafkees
Forum-lid

mafkees 22 apr 2011 20:56

delirium schreef:cancellara is 80 kg, maar kan ook aardig klimmen (niet bij de toppers uiteraard maar wel sub denk ik). hij doet dat dan op kracht en 1 tempo ja.

Nee, hij doet dat op VERMOGEN.
Klimmen= vermogen versus gewicht , een zware renner moet dus een hoog vermogen hebben om snel te klimmen.

raassie
Forum-lid

raassie 22 apr 2011 21:10

Ik ben ooit door een clubgenoot uit Almere uitgemaakt voor Turbo-strijkijzer. Wat hij er mee wilde zeggen was dat ik net niet genoeg macht had om de sprinters bij de club echt aan te kunnen, maar dat ik wel altijd als snelste weg was. Ik pakte vrijwel altijd een aantal lengtes voorsprong. Maar doordat ik de 53*12 niet goed rondkrijg kon ik het nooit afmaken. Hij bedoelde het dus redelijk positief;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

janvdsande
Forum-lid

janvdsande 22 apr 2011 21:14

Volgens mij kan jij het beter houden op recreant voorlopig...
Zie ook http://janvdsande.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info en blog.

rabobankie
Forum-lid

rabobankie 22 apr 2011 21:16

Mafkees schreef:
delirium schreef:cancellara is 80 kg, maar kan ook aardig klimmen (niet bij de toppers uiteraard maar wel sub denk ik). hij doet dat dan op kracht en 1 tempo ja.

Nee, hij doet dat op VERMOGEN.
Klimmen= vermogen versus gewicht , een zware renner moet dus een hoog vermogen hebben om snel te klimmen.

ik bedoelde eerder op macht dan op kracht ja.

verder lach ik om bepaalde reacties van mensen die vinden in de positie te verkeren om te kunnen oordelen over anderen. je weet niet eens wie ik ben dus beter laat je dat achterwege :) moet ik dan hele tijd zeggen "wat-voor-soort-recreatieve-fietser-ben-ik-want-ik-zit-niet-op-een-wielerclub-en-rijd-nog-geen-koersen-dus-ben-geen-wielrenner". zit niet zo te muggenziften over bepaalde termen joh XD alsof "wielrenner" zijn alleen voor de elite is (lees koersen rijden / prof zijn) en waar jij dan soort van deel uit maakt. haha, hoezo heet jij geen mafkees? je ziet trouwens toch ook wel dat mijn topic(titel) met een knipoog is, omdat ik zelf ook wel weet dat ik nog nooit serieus gereden heb (hoewel ik wel gewoon soms in het wiel van wielrenners zit met mijn leuke stadsfiets :P). maar gelukkig is hier niet iedereen zo en: genoeg hierover PUNT

janvdsande
Forum-lid

janvdsande 22 apr 2011 21:21

gepikeerrd?
Zie ook http://janvdsande.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info en blog.

Plaats reactie