Pagina 2 van 8

Geplaatst: 06 apr 2010 13:43
door tiest
Met dell heb ik hele andere ervaringen wbt de helpdesk maar uiteindelijk word alles wel netjes opgelost. Al kost het af en toe wat moeite. Gellukig heb ik nog maar zelden dat telraam nodig.

Geplaatst: 06 apr 2010 13:48
door epotheker
Denk dat je Apple goed kunt vergelijken met Fabian Cancellara.......de overige merken met.....tja, met wat eigenlijk?

Geplaatst: 06 apr 2010 15:51
door Lcsmet
Ik zelf heb een Toshiba, al mijn 2e.
Mijn echtgenote heeft een Toshiba
Mijn 2 dochters hebben een Toshiba
In het bestuur van onze fietsclub hebben we 4 Toshiba's

Tot op heden na meerdere jaren nog geen enkel defect toestel en het zijn allemaal budget machines tussen de 499 en 799 Euro.

Ik zou het wel weten.

En deze blijven wel binnen het budget dat de TS heeft gesteld.
Een Apple kan dan misschien wel al beter zijn maar is ook merkelijk duurder.
Niet iedereen rijdt met Record, Dura Ace, Red, Mercedes of BMW.

Geplaatst: 06 apr 2010 16:05
door bibske
Ik heb goede ervaringen met de helpdesk van Dell, binnen 2 jaar tijd een nieuwe HD en een nieuwe videokaart maar alles wel prima geregeld.
Met mijn Acer heb ik echter nooit de helpdesk hoeven testen...

Geplaatst: 06 apr 2010 16:57
door lunaton
[quote="Edwin01"]Oeh...... ik zie een Apple/Windows-battle aankomen. Weer eens wat anders dan Shimano/Campa....

Ff kijken, heb ik alles? Chips, cola.........


;)[/quote]

enne....? Linux...?

Geplaatst: 06 apr 2010 17:16
door tiest
Linux is een bouwpakket. Dan kun je net zo goed Windows nemen. Daar moet je ook verstand hebben van computers. En aangezien fietsen mn hobby is en niet de computer...

Geplaatst: 06 apr 2010 17:52
door lunaton
[quote="TiesT"]Linux is een bouwpakket. Dan kun je net zo goed Windows nemen. Daar moet je ook verstand hebben van computers. En aangezien fietsen mn hobby is en niet de computer...[/quote]

computers zijn niet mijn hobby, maar wel m'n vak.

Geplaatst: 06 apr 2010 19:25
door lior63
[quote="Amclassic-fan"]Belangrijkste bij een laptop is wat mij betreft dat je 3 jaar garantie hebt en een bedrijf wat niet moeilijk doet over garantie. Helpdesk medewerkers die blijven zeiken dat je Windows opnieuw moet installeren heb ik 't niet zo op.
[/quote]

Volgens mij blijven er maar weinig merken / leveranciers over als je de garantievoorwaarden er op naslaat.
Voor laptops geld nadrukkelijk "Niet goed geld weg; garantie tot aan de deur"
Behalve in de eerste drie maanden of als je een bedrijf hebt met 100 laptops, dan doen ze ook niet moeilijk.

Een helpdesk die ergens verstand van heeft ?????????

HAHAHAHA HOEEEEEEEEHAHAHAHAHAHA

Hou op, een telemiep achter een computerschermpje met een zoekbooom er op. Echt meer krijg je niet.

Maaaaaaar ........er is een oplossing waarmee je nooit meer een helpdesk nodig hebt....geen computer.
Er is ook een oplossing waar je weinig helpdesk bij nodig hebt, een Campa...correctie, een Apple.


Overigens lijkt mij dit het verkeerde forum voor deze discussie.

Geplaatst: 07 apr 2010 08:54
door IBAN
Ik heb ook nog wel een goede tip voor je:

[img=http://img266.imageshack.us/img266/1110/fisherprice.jpg]

Geplaatst: 07 apr 2010 12:37
door amclassic-fan
Komop zeg Iban, is 't enige wat je hier nog komt doen proberen Daniel te zieken??? Dit is wel erg triest aan 't worden.

@Lior de helpdesk hoeft er geen verstand van te hebben, als ze maar niet moeilijk doen met 't sturen van een monteur. Bij mij is de DVD-brander binnen 2-3 maanden kapot gegaan, die kreeg ik een dag later door de deur en mocht ik zelf monteren (1 schroef los draaien, nieuwe erin en weer vast draaien). Vorig jaar is m'n scherm kapot gegaan, werd ook zonder problemen vervangen. En een paar weken geleden is de touchpad (incl plastic) en het moederboord vervangen, beide was gewoon een geval van slijtage.

Eerder een HP gehad met 1 jaar garantie en na 14 maanden begon 't moederboord 't te begeven. Behuizing was te slap waardoor de laptop te veel door boog met optillen. Maar ja dat betekende dus wel dat 't einde verhaal was en ik een nieuwe laptop moest kopen. Dus voor mij enkel nog met 3 jaar garantie.

Geplaatst: 07 apr 2010 13:07
door ericpeters
Ik heb zelf net een Sony Vaio Y series gekocht waarom:
-heel degelijk gebouwd (aluminium, bijna net als een Macbook pro maar de helft van de prijs)
-heel goed en scherp beeld
-ultra low voltage core duo, niet de snelste cpu maar snel genog en heel zuinig waardoor...
-9 uur op de akku
-heel goed toetsenbord
-klein en licht genoeg om mee te nemen in het vliegtuig, groot genoeg om goed op te kunnen werken.
-ik vind sony's mooi afgewerkt
-4GB intern geheugen, 320gig schijf.
-700 euri online.


In principe is de nieuwe generatie met WIndows 7 en ATOM processoren snel genoeg als je alleen maar office applicaties, internet en foto's en flims will bekijken. Wil je films en foto's goed kunnen editen ga dan toch maar voor een Core DUO versie (of een Apple).
Als je geen gamer bent en niet 3d ontwerpt blijf dan van speciale 3D grafische processoren af, kost alleen maar stroom en de interne grafische processoren van de intel chipsets zijn tegenwoordig goed genoeg voor 99% van de toepassingen.

Maar misschien kun je beter nog deze test doen:

http://www.notebookcheck.net/Purchase-C ... 212.0.html


Geplaatst: 07 apr 2010 13:08
door Livio Livius
[quote="Oyah"]Da's straf! :( Bij welke merk kreeg je die drie jaar garantie, als ik vragen mag?[/quote]

Dell of 4 jaar, tegen een kleine vergoeding bij betalen.

@ daniel, wat dacht je van Dell Studio 15 http://www1.euro.dell.com/nl/nl/thuis/l ... id=SHP_BK3 voor euro 549 met 4 jaar advanced service euro 698.