BMC Pro Machine vs Canyon Ultimate CF 8.0
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
Het lijkt me best om dat zelf een beetje aan te voelen. als je er de volgende keer 6.5-7 bar in pompt en dat bevalt je goed, hou het dan zo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Comfort zit niet een een frame maar eerder in de wielen etc. Als je een Red Bull te hard vindt dan zul je weinig verbetering vinden in een Canyon (beide frames zijn zonder meer goed).
Een lichte rijder kan beter uit de voeten met de bmc een zwaardere met een Canyon (maar tussen beide merken zitten nog talloze andere merken die goede alternatieven bieden.
Overigens zou ik het wel in een goede balans zoeken. Dergelijke frames vragen om een relijke afmontage (ultegra, force, chorus of hoger) en een paar goede wielen (en de fulcrum 7 zijn een compromis waar eigenlijk minimaal de 3 gemonteerd had moeten worden)
Een lichte rijder kan beter uit de voeten met de bmc een zwaardere met een Canyon (maar tussen beide merken zitten nog talloze andere merken die goede alternatieven bieden.
Overigens zou ik het wel in een goede balans zoeken. Dergelijke frames vragen om een relijke afmontage (ultegra, force, chorus of hoger) en een paar goede wielen (en de fulcrum 7 zijn een compromis waar eigenlijk minimaal de 3 gemonteerd had moeten worden)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Sharkman 1 schreef:Comfort zit niet een een frame maar eerder in de wielen etc. Als je een Red Bull te hard vindt dan zul je weinig verbetering vinden in een Canyon (beide frames zijn zonder meer goed).
Hier ben ik het niet mee eens. Zoals ik aangaf heb ik een redbull pro sl gehad en momenteel een canyon. In beide fietsen zitten dezelfde wielen (lees campagnolo zonda). De canyon is met dezelfde wielen een stuk comfortabeler. In de testen van tour komt de canyon qua comfort goed uit de test. Er zijn een paar merken die beter scoren (o.a. spezialized tarmac). Meestal is carbon ook wat comfortabeler als alluminium.
Verder niets dan lof over de redbull, maar qua comfort wint de canyon het zeker van de RB. Ik geloof dat het frame van BMC niet heel stijf is (is een veronderstelling en weet dat niet zeker) dus verwacht dat deze redelijk comfortabel is.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Weleens bedacht dat de vork van de canyon weleens veel flexibeler zou kunnen zijn dan die van een Red bull? Een frame kan simpelweg niet comfortabel zijn omdat de zogenaamde ruitvorm die bijna volledig voorkomt. Heb van alle drie de merken de topframes mogen rijden en behalve dat de BMC te slap voor mijn gewicht is (de combinatie van frame en easton vork beweegt iets teveel) zit er relatief weinig verschil tussen de frames van Red Bull en Canyon.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Geen idee, dat zou zomaar kunnen.
Ik dacht alleen dat canyon zo'n dunne achtervork heeft voor het comfort. Maargoed ik ben ook geen materiaalexpert en post alleen wat mijn ervaring is.
Ik dacht alleen dat canyon zo'n dunne achtervork heeft voor het comfort. Maargoed ik ben ook geen materiaalexpert en post alleen wat mijn ervaring is.
ik heb zelf mn pro machine bij vos gehaald (ultegra, ea90 wielen en afmontage) en ben er zeeeeer tevreden over.
ik ben er van overtuigd dat de canyon een goede fiets is zonder meer, maar ik zou toch naar de BMC neigen (ben wel bevooroordeeld :p )
over ervaringen bij vos is inmiddels al genoeg gezegd denk ik, maar als je echt weet wat je wil en moet hebben, dan zal je er zeker een goede zaak doen denk ik.
veel uitleg en afstellen moet je wel niet verwachten, en voor je betaald even controleren of alles er op zit wat overeengekomen is, zo niet gewoon zeggen, ze maken er geen punt van.
mss heb je je fiets al, zo niet mag je me altijd vragen over de BMC.
ik ben er van overtuigd dat de canyon een goede fiets is zonder meer, maar ik zou toch naar de BMC neigen (ben wel bevooroordeeld :p )
over ervaringen bij vos is inmiddels al genoeg gezegd denk ik, maar als je echt weet wat je wil en moet hebben, dan zal je er zeker een goede zaak doen denk ik.
veel uitleg en afstellen moet je wel niet verwachten, en voor je betaald even controleren of alles er op zit wat overeengekomen is, zo niet gewoon zeggen, ze maken er geen punt van.
mss heb je je fiets al, zo niet mag je me altijd vragen over de BMC.
Voor een renner met jouw lengte en gewicht zou ik niet voor de BMC gaan.
Die fiets/dat frame staat bekend als niet erg stijf en als je een grote maat nodig hebt wordt dat er niet beter op (althans niet bij die fiets).
Los van comfort (zoals Sharkman al zei ligt dat voor het grootste deel aan de afmontage), is de Canyon een stijvere fiets.
Zoals reeds gezegd: voor de zwaardere rijders: kies in dit geval de Canyon!
Die fiets/dat frame staat bekend als niet erg stijf en als je een grote maat nodig hebt wordt dat er niet beter op (althans niet bij die fiets).
Los van comfort (zoals Sharkman al zei ligt dat voor het grootste deel aan de afmontage), is de Canyon een stijvere fiets.
Zoals reeds gezegd: voor de zwaardere rijders: kies in dit geval de Canyon!
Gang is alles!!
Ik heb afgelopen week mijn SLC01 pro machine opgehaald bij La Bici in Dusseldorf. Hele leuke en goede winkel van een voormalig prof Sven Teutenberg. goed advies, goede service en ze spreken nederlands. je kunt dus prima een paar uur ouwehoeren in je eigen taal terwijl je je fiets uitzoekt.
Ik heb het carbon/rode 2009 frame, afgebouwd met ultegra met FSA carbon crankset, fulcrum 5 wielen. Dit is de standaard afbouw die bij de aanbieding, maar je mag waarschijnlijk wel varieren (dan waarschijnlijk wel duurder). Volgens mij zijn de prijzen gelijk aan de prijs van Vos voor hetzelfde frame, maar wordt je niet afgeblaft aan de telefoon als je een (kennelijk) domme vraag hebt. frame kostte 1799, afgebouwd 2999.
nu probeer ik een foto in te plakken:
http://labici.de/aktuelle_sonderangebote.html daar staan de aanbiedingen op. echt een aanrader!!!
nu over de fiets: wat een goddelijk apparaat!! nu ben ik wat zwaarder (91kg), maar dat maakt voor deze vriend niets uit, hoor (in tegenstelling tot bovenstaande berichten van waarschijnlijk non-slc01 rijders). hij is licht, stijf, snijdt extreem strak door de bochten in de afdaling, accelereert onder je kont vandaan en is oogverblindend mooi. opdonderen met je canyon, want er is maar 1 optie en dat is de pro machine. (is overigens ook nog goed voor complimenten van vrouwen en bewonderende blikken van andere fietsers, dus als je een egodipje hebt: kopen dat ding!)
Ik heb het carbon/rode 2009 frame, afgebouwd met ultegra met FSA carbon crankset, fulcrum 5 wielen. Dit is de standaard afbouw die bij de aanbieding, maar je mag waarschijnlijk wel varieren (dan waarschijnlijk wel duurder). Volgens mij zijn de prijzen gelijk aan de prijs van Vos voor hetzelfde frame, maar wordt je niet afgeblaft aan de telefoon als je een (kennelijk) domme vraag hebt. frame kostte 1799, afgebouwd 2999.
nu probeer ik een foto in te plakken:
http://labici.de/aktuelle_sonderangebote.html daar staan de aanbiedingen op. echt een aanrader!!!
nu over de fiets: wat een goddelijk apparaat!! nu ben ik wat zwaarder (91kg), maar dat maakt voor deze vriend niets uit, hoor (in tegenstelling tot bovenstaande berichten van waarschijnlijk non-slc01 rijders). hij is licht, stijf, snijdt extreem strak door de bochten in de afdaling, accelereert onder je kont vandaan en is oogverblindend mooi. opdonderen met je canyon, want er is maar 1 optie en dat is de pro machine. (is overigens ook nog goed voor complimenten van vrouwen en bewonderende blikken van andere fietsers, dus als je een egodipje hebt: kopen dat ding!)
BMC SLC 01
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende