Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Langere stuurpen of andere zadelpen?

cubemeister
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57

cubemeister 08 apr 2010 23:01

stuur iets omhoog zetten kan ook helpen, als je net begint met fietsen moet je ook wennen aan de diepe zit. buikspieroefeningen zijn in mijn ogen cruciaal om je rug te beschermen.
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 09 apr 2010 12:54

Bedankt voor de reactie.
Ik fiets al wel langer alleen dan mtb. Het is wel een iets diepere zit als een mtb.
Mijn rug training ik al langere tijd met corestab, ed.

Kan het helpen om een langere stuurpen er op te zetten ?
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

j2.0
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 dec 2009 16:40

j2.0 16 apr 2010 18:14

Gisteren weer gereden en ik moest onderweg stoppen vanwegen de last in mijn rug. Vooral bij het harder fietsen en ongelijke ondergrond komt het opzetten. Het begint links onderin en wordt langzaam erger. Even stoppen en de rug recht en het is over.

Opties geprobeert tot nu is zadel hoger en zadel lager. Nog geen verschil.
Andere opties?
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2010 18:23

Daar is zo echt niets van te zeggen, een foto van jouw op de fiets vanaf ze zijkant zou een begin zijn. Maar iemand die 't gewoon bekijkt als je aan 't fietsen bent werkt veel beter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

edwinfe
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 17 okt 2005 00:03
Locatie: Pijnacker

edwinfe 16 apr 2010 19:09

een ander stuur zou misschien kunnen helpen. Ik had een ITM millenium erop zitten met een 11 pen. Met die combi had ik ook het gevoel dat het stuur een paar cm te ver stond dus had ik er een 9 pen opgezet en dat werkte okey. Gek genoeg reed ik op mn andere oude stalen frame met dezelfde bovenbuislengte met een ritchey wcs stuur met 11 pen waar ik heerlijk zat. dus afgelopen winter de spullen overgezet. De ITM combo op mn stalen ros leverde hetzelfde gevoel op en dus keek uit naar de ritchey combo op het frame waar ik niet lekker op zat en ja hoor ik zit nu veel beter op mn fiets.

Plaats reactie