Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
-
dieseltje
- Forum-lid
- Berichten: 974
- Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10
dieseltje
03 apr 2010 23:31
camille schreef:Je kan ook gewoon andere bandjes monteren. Wielset is geoptimaliseerd voor eigen banden ivm met spaakspanning die kan verschillen per type band.
Compatibility:
ED10 or M10
ETRTO size: 622x15C
Recommended tire sizes: 19 to 28 mm
Tire: clincher
Moet je ons toch eens uitleggen wat spaakspanning en het merk/soort bandje elkaar kunnen beinvloeden?
No pain no gain, no guts no glory!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 13680
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
wasbeer2006
04 apr 2010 09:42
Nou dat zou ik niet met zkerheid kunnen zeggen maar,
Ik kan me voorstellen dat de structuur van de band een geheel vormt met de spaakspanning. Je kan natuurlijk de rijeigenschappen beinvloeden met de structuur van een band, hoe leg je de draden en hoeveel leg je er.
Bij de MTB bv is een conti een stuk soepeler dan bv een schwalbe. onder een wat slapper wiel vond ik de conti's prima maar ded schwalbes niet, dan voel je teveel de velg.
Bij auto's werkt dit ook zo een groter wiel om je auto leggen betekend een plattereband, je kan dan vaak kiezen uit een normale, semisport en sport band. Buiten het loopvlak en profiel hebben de meer sportieve banden vaak een hardere wang.
De banden bie bv op een porsche. ferrrari liggen zijn niet de banden uit het rek, die hebben allemaal een speciale merk en type codering. terwijl je als leek denkt, dat zijn gewoon michelin pilot sports.
Ik weet niet of ze dat bij Mavic gedaan hebben of dat het gewoon markering is maar het zou dus wel kunnen.
-
gene
- Forum-lid
- Berichten: 2011
- Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33
gene
04 apr 2010 13:26
Mavic zou beter eerst degelijke wielen maken.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
daniel1975
04 apr 2010 13:32
@wasbeer: ik denk dat de krachten die op een band komen bij dergelijke supersportwagens toch wel van een heel andere orde zijn dan op een fietsband
Ik snap je verhaal, maar denk dat dit bij een fietswiel een onmeetbaar verschil oplevert...
Less is bore
-
fdegrove
- Forum-lid
- Berichten: 2991
- Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33
fdegrove
04 apr 2010 13:52
Hoi,
K10
Dat de bandenspanning een invloed heeft op de velg en de spaken wisten we al.
Wat ze nu willen optimizeren en hoe is me echter niet duidelijk....
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
scepticus
- Forum-lid HC
- Berichten: 10718
- Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32
scepticus
04 apr 2010 18:21
wasbeer2006 schreef:Laten ze eerst dat vrijwiel mechanisme eens goed ontwerpen, dan ga ik weer eens kijken bij mavic!
Wat is er mis met nylon glijlagers?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
lampie3103
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08 mar 2007 20:20
lampie3103
18 jul 2010 22:48
banden: rijden licht maar na 1000 km voor en achter versleten.
velgen: achter na 5000 km scheuren bij de spaken en dat na 4 maanden al .
zoals ook bij mijn oude sl wielen.
zoek nu wat anders.
Nieuw velg gemonteerd garantie banden geen garantie zou wel normaal zijn voor zulke dure banden dat ze snel lek en versleten zijn!!!
Nu gp 4000s er op en een setje 4000 rs klaar liggen voor tijdritten met superlight binnen banden .
-
alexwilier
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12
alexwilier
28 jul 2010 15:12
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met Mavic wielen. Toch al redelijk wat setjes gehad van van Cosmics en Elites tot mijn laatste setje Kysyrium Premiums.
Natuurlijk is het combineren van banden en velgen een manier om geld te verdienen. Is natuurlijk ook een fikse markt de bandenmarkt. Overigens worden de Mavic bandjes gemaakt in Thailand waar ze ook de Vittoria bandjes maken dus met de kwaliteit zal het wel redelijk snor zitten.
-
rowing
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 21 okt 2006 16:10
rowing
15 feb 2011 16:51
nog iemand ervaring met deze wielen ?