Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03 apr 2010 23:31
door dieseltje
camille schreef:Je kan ook gewoon andere bandjes monteren. Wielset is geoptimaliseerd voor eigen banden ivm met spaakspanning die kan verschillen per type band.
Compatibility:
ED10 or M10
ETRTO size: 622x15C
Recommended tire sizes: 19 to 28 mm
Tire: clincher


Moet je ons toch eens uitleggen wat spaakspanning en het merk/soort bandje elkaar kunnen beinvloeden?

Geplaatst: 04 apr 2010 09:42
door wasbeer2006
Nou dat zou ik niet met zkerheid kunnen zeggen maar,

Ik kan me voorstellen dat de structuur van de band een geheel vormt met de spaakspanning. Je kan natuurlijk de rijeigenschappen beinvloeden met de structuur van een band, hoe leg je de draden en hoeveel leg je er.

Bij de MTB bv is een conti een stuk soepeler dan bv een schwalbe. onder een wat slapper wiel vond ik de conti's prima maar ded schwalbes niet, dan voel je teveel de velg.

Bij auto's werkt dit ook zo een groter wiel om je auto leggen betekend een plattereband, je kan dan vaak kiezen uit een normale, semisport en sport band. Buiten het loopvlak en profiel hebben de meer sportieve banden vaak een hardere wang.

De banden bie bv op een porsche. ferrrari liggen zijn niet de banden uit het rek, die hebben allemaal een speciale merk en type codering. terwijl je als leek denkt, dat zijn gewoon michelin pilot sports.

Ik weet niet of ze dat bij Mavic gedaan hebben of dat het gewoon markering is maar het zou dus wel kunnen.

Geplaatst: 04 apr 2010 13:26
door gene
Mavic zou beter eerst degelijke wielen maken.

Geplaatst: 04 apr 2010 13:32
door daniel1975
@wasbeer: ik denk dat de krachten die op een band komen bij dergelijke supersportwagens toch wel van een heel andere orde zijn dan op een fietsband ;)
Ik snap je verhaal, maar denk dat dit bij een fietswiel een onmeetbaar verschil oplevert...

Geplaatst: 04 apr 2010 13:52
door fdegrove
Hoi,

K10

Dat de bandenspanning een invloed heeft op de velg en de spaken wisten we al.
Wat ze nu willen optimizeren en hoe is me echter niet duidelijk....

Ciao, ;)

Geplaatst: 04 apr 2010 18:21
door scepticus
wasbeer2006 schreef:Laten ze eerst dat vrijwiel mechanisme eens goed ontwerpen, dan ga ik weer eens kijken bij mavic!


Wat is er mis met nylon glijlagers? :D

k10

Geplaatst: 18 jul 2010 22:48
door lampie3103
banden: rijden licht maar na 1000 km voor en achter versleten.
velgen: achter na 5000 km scheuren bij de spaken en dat na 4 maanden al .

zoals ook bij mijn oude sl wielen.

zoek nu wat anders.

Nieuw velg gemonteerd garantie banden geen garantie zou wel normaal zijn voor zulke dure banden dat ze snel lek en versleten zijn!!!
Nu gp 4000s er op en een setje 4000 rs klaar liggen voor tijdritten met superlight binnen banden .

Mavic

Geplaatst: 28 jul 2010 15:12
door alexwilier
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met Mavic wielen. Toch al redelijk wat setjes gehad van van Cosmics en Elites tot mijn laatste setje Kysyrium Premiums.

Natuurlijk is het combineren van banden en velgen een manier om geld te verdienen. Is natuurlijk ook een fikse markt de bandenmarkt. Overigens worden de Mavic bandjes gemaakt in Thailand waar ze ook de Vittoria bandjes maken dus met de kwaliteit zal het wel redelijk snor zitten.

Geplaatst: 15 feb 2011 16:51
door rowing
nog iemand ervaring met deze wielen ?