Wellicht (nog) niet zoveel, maar waarschijnlijk al wel een flink aantal aanrijdingen (met schade). Met alle respect, maar ik vind het niet meer dan logisch dat de politie hier tegen optreedt. Een rem is een verplicht onderdeel op een fiets, en niet voor niets.de zwarten schreef:Toch ontroerend dat de politie zo bezorgd is. Hoeveel zijn er eigenlijk al aan dood?
'Kamikazefiets' baart politie zorgen
Helemaal mee eens, remmen horen op een fiets op de openbare weg. Dit is voor je eigen veiligheid en die van de medeweggebruikers. Je zult maar een voetganger aanrijden en die moet naar het ziekenhuis, ben benieuwd of je verzekering gaat uitkeren.
Corniel schreef:Wellicht (nog) niet zoveel, maar waarschijnlijk al wel een flink aantal aanrijdingen (met schade). Met alle respect, maar ik vind het niet meer dan logisch dat de politie hier tegen optreedt. Een rem is een verplicht onderdeel op een fiets, en niet voor niets.de zwarten schreef:Toch ontroerend dat de politie zo bezorgd is. Hoeveel zijn er eigenlijk al aan dood?
Reflector, 30 cm wit vlak op je spatbord ook.
Waar zitten die dan op je racer?;)
Maar ik ben het met je eens dat een remmetje niet verkeerd zou zijn.
-
- Forum-lid
Corniel schreef:Wellicht (nog) niet zoveel, maar waarschijnlijk al wel een flink aantal aanrijdingen (met schade). Met alle respect, maar ik vind het niet meer dan logisch dat de politie hier tegen optreedt. Een rem is een verplicht onderdeel op een fiets, en niet voor niets.de zwarten schreef:Toch ontroerend dat de politie zo bezorgd is. Hoeveel zijn er eigenlijk al aan dood?
+1
-
- Forum-lid
http://www.hartvannederland.nl/archief/ ... aart-2010/
rond minuut 16 !
hahahaa.. die kerel valt super hard op zijn bek!
rond minuut 16 !
hahahaa.. die kerel valt super hard op zijn bek!
JUNIOR ZOEKT SPONSOR
@Theo V: Niet. En ik ga er vanuit als ik onverlicht met donkere/niet reflecterende kleding wordt opgemerkt door een agent op mijn racefiets (en het donker is) dat ik daarvoor bekeurd wordt.
We mogen blij zijn dat onze racers op de openbare weg gedoogd worden, maar we moeten niet klagen als de politie constateert dat racers/fixies zonder remmen een stap/brug te ver is.
We mogen blij zijn dat onze racers op de openbare weg gedoogd worden, maar we moeten niet klagen als de politie constateert dat racers/fixies zonder remmen een stap/brug te ver is.
Hier dat filmpje wat door cliors beschreven werd.
Het blijven idioten, hoe goed je ook denkt te kunnen remmen met zo'n ding, het blijft gevaarlijk. Ten eerste heb je geen voorrem!!! Wat je remweg enorm verlengd en ten tweede gaan ze gewoon als idioten door het verkeer heen. Ze zijn zich misschien zelf bewust van wat ze doen en hun omgeving, maar die omgeving is zich niet bewust van hen en dat levert gewoon gevaarlijke situaties op.
Het blijven idioten, hoe goed je ook denkt te kunnen remmen met zo'n ding, het blijft gevaarlijk. Ten eerste heb je geen voorrem!!! Wat je remweg enorm verlengd en ten tweede gaan ze gewoon als idioten door het verkeer heen. Ze zijn zich misschien zelf bewust van wat ze doen en hun omgeving, maar die omgeving is zich niet bewust van hen en dat levert gewoon gevaarlijke situaties op.
-
- Forum-lid
Op de baan heeft de afwezigheid van de rem evenals de afwezigheid van het freewheel een functie. Dit is namelijk een stuk veiliger voor de medeweggebruikers.
Corniel schreef:En ik ga er vanuit als ik onverlicht met donkere/niet reflecterende kleding wordt opgemerkt door een agent op mijn racefiets (en het donker is) dat ik daarvoor bekeurd wordt.
Zoals ik al bijgewerkt had in mijn vorige post; ik geef je wel gelijk dat er wel een remmetje op kan.
Verder vind ik je statement over die bekeuring lovenswaardig.
De meeste zouden dan zeer verontwaardigt zijn.
Hartverwarmend dat de Amsterdamse dienders zich zorgen maken om mijn 50km heen-en-terug woon-werk ritje op m'n fixie. Of ga ik vrijuit met mijn voorremmetje?
"Geen rem" is trouwens ook voor een voorremloze fixie multi-interpretabel. De functie van een rem is kinetische energie absorberen. Dat is precies wat je met je bovenbenen doet als je tegendruk geeft...
"Geen rem" is trouwens ook voor een voorremloze fixie multi-interpretabel. De functie van een rem is kinetische energie absorberen. Dat is precies wat je met je bovenbenen doet als je tegendruk geeft...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Tja.....ik zag het voor het eerst in 2007...gasten op een fixed in het Vondelpark...maarja...sommige van die gasten kunnen echt wel sturen...
Maar ik zie de noodzaak van dat fixed op de weg rijden niet helemaal? Behalve dat het hip en stoer is natuurlijk.
Maar ik zie de noodzaak van dat fixed op de weg rijden niet helemaal? Behalve dat het hip en stoer is natuurlijk.
53x11 schreef: "Geen rem" is trouwens ook voor een voorremloze fixie multi-interpretabel. De functie van een rem is kinetische energie absorberen. Dat is precies wat je met je bovenbenen doet als je tegendruk geeft...
Naja, het is in de wet gedefinieerd als "een goed werkende rem", wat natuurlijk ook een vage definitie blijft, maar het geeft ze wel hou vast om je te bekeuren op je fixie. Je kan niet ontkennen dat de remweg over het algemeen (laten we die fietsende clowns die met een bouncend blokkerend achterwiel hun knieën verzieken niet als norm hanteren) langer en ongecontroleerder is dan op een normale fiets, dat maakt het een slecht werkende rem.