Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint de Ronde van Vlaanderen?

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 29 mar 2010 10:23

Als Cancellara niet door zijn ploegmaat in de tang wordt gezet (zoals Boonen al 2maal is overkomen), kan niemand hem van de zege houden zondag.
E3 prijs was meer dan duidelijk. Boonen is weliswaar koning op de hellingen, maar tegen het tempo van Fabeltje Cancellara kan hij (of eender wie) simpelweg niet op.
We hebben dat gezien in dwars door vlaanderen, en nu de E3 prijs. Met drie op kop, en Cancellara trekt het tempo zo hoog op, dat ze sterven in zijn wiel. Pas als ze echt murw gereden zijn plaatst hij zijn versnelling, en dan is 3 meter genoeg.
Het doet me denken aan de verhalen van Merckx, hoe die (weliswaar een heel seizoen lang) van de kop kon wegrijden, terwijl iedereen in zijn wiel stierf....

PS, aan de reactie van hierboven, ik dacht niet dat Freire meedoet zondag....

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 29 mar 2010 10:44

Das ni echt slimme zet vind ik.Hij zou niet winnen,maar rijd sterk.Waarom niet verkennen voor volgend jaar?Idd Cancellara en Breschel...(Reactie hierboven.)
Parijs-Roubaix komt hij toe met 2minuten voorsprong denk ik,Ronde is nog iets anders maar toch...
il magnifico

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 29 mar 2010 11:08

Cancellara is in een verbluffende vorm dus hij is mijn favoriet. Boonen is ook erg sterk maar die kan Cancellara er gewoon niet afrijden. En als Fabian in de eindfase met zijn inmiddels beroemde versnelling komt rijdt hij iedereen uit het wiel.
Outsiders? Ik denk aan Breshel, Boasson Hagen en Eisel en ik hoop natuurlijk op Lars Boom voor Nederland!

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 29 mar 2010 11:11

alleen al voor de winstuitkering: Ballan

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mar 2010 11:58

't zal veel van de ploegmaten afhangen: als breshel en cancellara bij een kopgroepje zijn met boonen dan zit boonen gewoon in de tang en wint breshel, als hij nog ploegmaats ( devolder?) bij heeft na de bosberg wint niemand anders dan Boonen.
Wordt het rotweer, dan zijn de flandriens in het voordeel wegens parcourskennis.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2010 12:20

Ik hoop op mooi weer en een open koers.
Zaterdag een mooi stukje man tegen man fietsen gezien, zo mag rvv ook wel eindigen. Liefst met dezelfde winnaar ;)
Ik moet Boonen niet; het is vaak genoeg voorbij gekomen, maar de manier waarop hij zich gedraagt na een verloren race past niet bij een kampioen.'t ligt zelden aan hemzelf.
Overigens wel respect voor wat hij allemaal al heeft laten zien op de fiets! Zie liever hem fietsen dan bijv. LA.
Less is bore

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 29 mar 2010 14:23

Wie ziet L.A. wel graag fietsen?:p Nee sorry,afvoeren die man...Allez wil hem dit jaar zwaar op z'n kl*t*n zien krijgen van de "grote" mannen!
En Devolder?Als die er ineens staat,zou ik dat mor heel verdacht vinden.En Fiedo:Wat als Boonen,Devolder en Cancellara weg zijn en deze laatste versnelt.Denk je echt dat Stijn het gat dan wil,maar vooral kan dichten?
il magnifico

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1047
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 29 mar 2010 14:29

Als Devolder wint, dan zie ik hem ook als favoriet voor het WK verstoppertje.
Gazelle Team TVM \'99

eelcoz

eelcoz 29 mar 2010 14:35

Dit is wel weer typisch voor hoe er tegenwoordig gedacht wordt: Als Devolder wint is het heel verdacht. Dus in principe kan Devolder al niet meer winnen zonder dat er van alles van gedacht wordt. Leuke manier van fietsen benaderen.:(

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 mar 2010 14:39

Volgens mij krijgen we echt een tactisch steekspel. Er zijn veel renners goed in vorm en er zijn ook een paar ploegen met meerdere ijzers in het vuur.

Ik hoop maar dat de mannen er gewoon in knallen en dat ze elkaar niet in de houdgreep houden om zo met een grote groep naar Geraardsbergen te rijden. Als ik een renner uit de outsider categorie was zou ik daar wel op speculeren. Vroeg aanvallen, zien dat je wat bruikbare renners meekrijgt en kijken of je dan uit de greep kunt blijven omdat de toppers het niet voor elkaar willen doen.

caranium
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 feb 2010 11:13

caranium 29 mar 2010 14:39

Ik zal het niet zijn. Ben niet echt in vorm dus ik start niet eens. Reed laatst achter Fabian en het gemak waarmee hij reed... ongelooflijk!
Time flies like the wind, fruit flies like banana´s

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 mar 2010 14:40

pantani schreef:Wie ziet L.A. wel graag fietsen?:p Nee sorry,afvoeren die man...Allez wil hem dit jaar zwaar op z'n kl*t*n zien krijgen van de "grote" mannen!
En Devolder?Als die er ineens staat,zou ik dat mor heel verdacht vinden.En Fiedo:Wat als Boonen,Devolder en Cancellara weg zijn en deze laatste versnelt.Denk je echt dat Stijn het gat dan wil,maar vooral kan dichten?


Natuurlijk gaat devolder zich moeten opofferen dan ( of hij vliegt buiten bij quick step), het wordt enkel een probleem voor Boonen als devolder zelf demarreert!!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie