Specialized of Jan Janssen
- daniel1975
- Forum-lid HC
rob74 schreef:
Geen twijfel mogelijk. Technisch gezien ken ik beide frames niet maar die Specialized is gewoon lelijk. Dit laatste is geen mening maar een feit.
Daarnaast is Jan Janssen een Nederlands merk en winnaar van de tour. Helden moet je eren.
2x on-onderbouwd IMHO.
Of een fiets mooi of lelijk is is nooit een feit, maar altijd een mening.
En helden eren is kolder in deze context.
Less is bore
[quote="pafdiver"]Heb zojuist alles door zitten lezen. Dank voor de reacties. Wat ik jammer vindt is dat ik weinig/geen technische onderbouwing bij jullie reacties terug zie.
Welke fiets is bijvoorbeeld stijver?
Wat is het gewichtsverschil van beide fieten? Weet nl niet wat de Specialized weegt. De JJ rond de 6,5 kilo.
Service?
De service van JJ is PERFECT! De Edge is stijf genoeg. Het frame, inclusief de zadelpen, blijft ruim onder de 1000 gram. Stijver kan maar waar heb je dat voor nodig? Neem wat je mooi vindt! En geniet van je aankoop!
Welke fiets is bijvoorbeeld stijver?
Wat is het gewichtsverschil van beide fieten? Weet nl niet wat de Specialized weegt. De JJ rond de 6,5 kilo.
Service?
De service van JJ is PERFECT! De Edge is stijf genoeg. Het frame, inclusief de zadelpen, blijft ruim onder de 1000 gram. Stijver kan maar waar heb je dat voor nodig? Neem wat je mooi vindt! En geniet van je aankoop!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
-
- Forum-lid
Het imago van die merken loopt m.i. nogal uiteen. Wil je op een fiets met moderne high tech uitstraling rijden of op een fiets van een (met alle respect voor zijn prestaties in het verleden) oude opschepper? Ik zie ook alleen maar oude mensen op een Jan Janssen rijden. Maar als je daarvoor niet gevoelig bent, heb je aan de Edge natuurlijk een fantastische fiets.
P.s.: Ik las nog even wat berichten terug. Als je gewicht en meetwaardes belangrijk vindt, zijn er heel wat alternatieven. Zie ook het Duitse Tour Magazine van maart: vele carbon frames getest.
P.s.: Ik las nog even wat berichten terug. Als je gewicht en meetwaardes belangrijk vindt, zijn er heel wat alternatieven. Zie ook het Duitse Tour Magazine van maart: vele carbon frames getest.
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
Hoezo oude mannen op een JJ. Ik zie ook veel "oude mannen" op een Colnago of Duell. Is nu leeftijd belangrijk voor de mate welke fiets men mooi vindt.
Ik heb ook JJ voel me met mijn 40 geen oude man, maar heb de fiets gekozen vanwege de mogelijkheden, prijs kwaliteit verhouding en niet omdat JJ een keer een goede tour heeft gereden.
Andere merken spraken me minder aan. Nu ik wat langer fiets zie ik meer verschillende fietsen, merken en zie je ook verschillen. Ik ben blij met mijn fiets.
Je kiest een fiets vanwege, uitstraling, prijs-kwaliteit en vooral op emotie.
Koop jij een Scot omdat Kaptain Kirk er op gereden heeft of omdat je het een mooie fiets vind en voldoet aan jouw verwachting.
Jammer van de oude mannen maar JJ bevalt goed en mijn volgende racer wordt zeker weer een JJ.
Ik heb ook JJ voel me met mijn 40 geen oude man, maar heb de fiets gekozen vanwege de mogelijkheden, prijs kwaliteit verhouding en niet omdat JJ een keer een goede tour heeft gereden.
Andere merken spraken me minder aan. Nu ik wat langer fiets zie ik meer verschillende fietsen, merken en zie je ook verschillen. Ik ben blij met mijn fiets.
Koop jij een Scot omdat Kaptain Kirk er op gereden heeft of omdat je het een mooie fiets vind en voldoet aan jouw verwachting.
Jammer van de oude mannen maar JJ bevalt goed en mijn volgende racer wordt zeker weer een JJ.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Onderstaande is mij uit het hart gegrepen! Oude mannen op een JJ? Waarschijnlijk hebben zij de fase waar jij in zit al doorlopen en zijn gevallen voor de kwaliteit , de keuzemogelijkheden en de goede service! Zonder dollen ik vind dit het meest belachelijke argument!
HM2694 schreef:Hoezo oude mannen op een JJ. Ik zie ook veel "oude mannen" op een Colnago of Duell. Is nu leeftijd belangrijk voor de mate welke fiets men mooi vindt.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.
janjmagic schreef: De service van JJ is PERFECT! De Edge is stijf genoeg. Het frame, inclusief de zadelpen, blijft ruim onder de 1000 gram. Stijver kan maar waar heb je dat voor nodig? Neem wat je mooi vindt! En geniet van je aankoop!
Wat een lulkoek allemaal. De sl3 is niet het allerlichtste frame wat er bestaat maar dat is de JJ al helemaal niet.
De sl3 komt gewoon verschrikkelijk goed uit de test en is gewicht/stijfheid moeilijk te kloppen (Samen met cervelo S-series en supersix/addict)
Wil je dus een fiets die gemaakt is om mee te presteren/technisch hoogstaand dan is de keus duidelijk. Vind je de JanJansen mooier dan moet je die pakken maar koop je technisch een mindere fiets. Totaal gewicht van beide fietsen zal niet veel verschillen.
@JJ: Ipv te zeggen dat die edge mooier is en dat je die moet nemen omdat die van Jan de tourwinnaar is zou je ook gewoon advies kunnen geven.
Wat voor mij zou meespelen is het volgende: misschien heb ik het mis, maar is het niet zo dat Specialized frames maakt en dat Jan Janssen frames lakt? Of is het zo dat Jan Janssen de frames echt ontwerpt en maakt? Als je dan zoveel geld gaat uitgeven dan zou ik kiezen voor een merk dat ook echt zelf fietsen maakt.
Overigens heb ik een JJ Paris Nice gehad en dat beviel prima. Specialized maakt in mijn ogen frames die zo lelijk zijn dat het pijn aan je ogen doet. Met als dieptepunt de Roubaix.
Overigens heb ik een JJ Paris Nice gehad en dat beviel prima. Specialized maakt in mijn ogen frames die zo lelijk zijn dat het pijn aan je ogen doet. Met als dieptepunt de Roubaix.