Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zonda, Racing 3, Cosmic Elite, WH-RS80

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 28 mar 2010 20:52

Het zou kunnen zijn dat de OEM versie (de eerste montage versie) anders is dan de retail versie, dit gebeurd idd wel vaker bij fabrikanten.
Het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat deze banden als "retail" op de markt komen maar dat gebeurd natuurlijk wel.
Als je dan deze banden koopt heb je idd mindere kwaliteit. Vraag daarom altijd of de banden in het doosje zitten.

perik
Forum-lid

perik 28 mar 2010 20:59

adroit schreef:Als je dan deze banden koopt heb je idd mindere kwaliteit. Vraag daarom altijd of de banden in het doosje zitten.

Heb je hier een bron of aannemelijke uitleg voor? Klink mij namelijk in de oren als een broodje aap verhaal.

danny1407
Forum-lid

danny1407 28 mar 2010 21:13

Klinkt mij ook erg als een broodje aap in de oren.

Alsof het rendabel is om een heel klein percentage afwijkend te produceren voor een product wat waarschijnlijk een kostprijs van ver onder de 5 euro heeft.
FacebookS3RSSite

wesleys
Forum-lid

wesleys 28 mar 2010 22:31

Hallo,

Ik ben heel veel wijzer geworden! Vandaag even getraind, in amerongen en omgeving... Kom ik thuis na een dikke 100 Km even wat gegeten en wat schept mijn verbazing... is m'n band lek! Alle maal kleine stukjes glas in m'n achterband!
Voor zo ver ik nu van iedereen hoor moet ik mijn fietsenmaker dan maar de opdracht geven om Vittoria Open Corsa Evo CX en Campagnolo Zonda voor mij te bestellen...

Als er nog iemand is die dit niet verstandig vindt dan hoor ik het graag!

Bedankt voor alle info en ik laat het jullie weten als ik wat besloten heb.
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2010 22:49

adroit schreef:Het zou kunnen zijn dat de OEM versie (de eerste montage versie) anders is dan de retail versie, dit gebeurd idd wel vaker bij fabrikanten.
Het is eigenlijk ook niet de bedoeling dat deze banden als "retail" op de markt komen maar dat gebeurd natuurlijk wel.
Als je dan deze banden koopt heb je idd mindere kwaliteit. Vraag daarom altijd of de banden in het doosje zitten.

De OEM banden zijn gewoon precies dezelfde banden, zou toch ontzettend dom van Conti zijn als op nieuwe fietsen slechte GP4000S banden zouden zitten. Juist bij een nieuwe fiets is een moment om een nieuwe klant te winnen. Wat bevalt wordt niet ingewisseld voor een ander merk bij de meeste.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC

tiest 29 mar 2010 00:30

adroit schreef:Als je dan deze banden koopt heb je idd mindere kwaliteit. Vraag daarom altijd of de banden in het doosje zitten.

Lekker zo'n broodje:
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 29 mar 2010 01:14

Ijzeren Briek schreef:Tja, ik begrijp dan weer niets van dat enthousiasme over GP4000 (S). Zoals gezegd er 3 gekocht en gemonteerd en heb er jammer genoeg en tot mijn grote frustratie geen enkele versleten. Ik moet wel tijdens woon/werk dwars door de stad en het is ook meestal daar dat het verkeerd loopt. Kennelijk is glazen en flessen kapot slaan een favoriete bezigheid van studenten. Fietspad is heel dikwijls bezaaid met glasscherven en daar heb ik er 2 in frut gereden.

Rijd jij dan ook met je Corsa CX'en door de glasscherven en die blijven wel heel?

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 29 mar 2010 04:19

Hoi,

Glasscherven, voorstad....Is er een bandje dat daar bestand tegen is?

Niet dus. Amen en uit.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 29 mar 2010 09:09

LVGH schreef:
Ijzeren Briek schreef:Tja, ik begrijp dan weer niets van dat enthousiasme over GP4000 (S). Zoals gezegd er 3 gekocht en gemonteerd en heb er jammer genoeg en tot mijn grote frustratie geen enkele versleten. Ik moet wel tijdens woon/werk dwars door de stad en het is ook meestal daar dat het verkeerd loopt. Kennelijk is glazen en flessen kapot slaan een favoriete bezigheid van studenten. Fietspad is heel dikwijls bezaaid met glasscherven en daar heb ik er 2 in frut gereden.

Rijd jij dan ook met je Corsa CX'en door de glasscherven en die blijven wel heel?

Ik rij er ook wel eens lek mee maar ze scheuren tenminste niet.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 29 mar 2010 10:03

Zelf rijd ik al een tijdje met GP4000s maar krijg ook snel scheurtjes in de banden waar steentjes in blijven zitten. Na elke rit ondoe ik ook mijn banden van deze kleine steentjes. Wel jammer dat er zo snel van die kleine scheurtjes in komen want ze rollen goed.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 29 mar 2010 14:34

body schreef:Zelf rijd ik al een tijdje met GP4000s maar krijg ook snel scheurtjes in de banden waar steentjes in blijven zitten. Na elke rit ondoe ik ook mijn banden van deze kleine steentjes. Wel jammer dat er zo snel van die kleine scheurtjes in komen want ze rollen goed.

Dat is nu net wat ik over de GP's vind: uitmuntende rij-eigenschappen maar te teer!
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

foosho
Forum-lid

foosho 29 mar 2010 14:37

Ik heb wel es gelezen dat je ze eerst een half jaar in de kast moet leggen om ze uit te laten harden. Ik doe dat netjes en heb eigenlijk nooit last van steentjes.. sterker nog, ik veeg nooit m'n banden af en ben pas 1x lek in de afgelopen 8k km.. Maar goed, misschien ben ik wel een geluksvogel.

Plaats reactie