Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Pinarello FP 2 2010 model ?

gupe
Forum-lid

gupe 20 mar 2010 23:31

Frame zal wel in orde zijn. Ultegra is ook in orde ( ik vind eigenlijk wel dat er op een Pina een Campa op moet maar ok )
Most onderdelen vind ik persoonlijk niet zo mooi maar dat is weer ieder zijn smaak .
Wielen ken ik niet .

Kopen die FP2 , prachtfiets !

stinus
Forum-lid

stinus 21 mar 2010 01:10

Ik weet niet zo goed wat ik van dat onda concept moet vinden. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als je verder kijkt op het forum lees je wel dat de service van Pinarello soms nogal te wensen overlaat.
Voor dat geld koop je ook deze http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... ullSpecs=1 en dat is volgens mij ook echt een topfiets...

foosho
Forum-lid

foosho 21 mar 2010 01:57

liehoed schreef:Ik vind het idd een pracht fiets. Vooral de matching most onderdelen maakt hem erg moooi om naar te kijken. Is de prijs goed?

Wat wil je horen? De prijs/kwaliteit van Pinarello is niet zo hoog zoals nieuweling ook al opmerkte.
Maar als je het een prachtfiets vindt is dat bijzaak lijkt me?

Met al dat Italiaanse geneuzel heb ik helemaal niks. Ik kijk net zo vaak vol afgrijzen naar een Italiaanse fiets als naar een Duitse (en evenzo qua bewondering). Ik kijk per model wel of ik het wat vind en uit welk land hij dan komt zal me verder een zorg zijn.

rafc
Forum-lid

rafc 21 mar 2010 09:01

liehoed schreef:Ik vind het idd een pracht fiets. Vooral de matching most onderdelen maakt hem erg moooi om naar te kijken. Is de prijs goed?
De wielen van Most zijn echt slecht (mijn eigen ervaring). Gewoon goedkope rommel om de prijs van een complete Pinarello lager te houden.
Na 4000 Km zat er al behoorlijke speling op het voor en achterwiel. Alle lagers vervangen.
Ik heb er nu zelf Fulcrum's R1 in gezet, en de Most wielen rag s'winters ik wel in het bos af.

Pinarello rijdt super lekker, maar ik adviseer je om in plaats van de Most wielen meteen een betere set erin te zetten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2010 09:31

Stinus schreef:Als je verder kijkt op het forum lees je wel dat de service van Pinarello soms nogal te wensen overlaat.

Pffft, er staat recentelijk 1 negatief topic....
Heb hier sinds gisteren het enorme bewijs in de woonkamer staan dat de service ook top kan zijn bij Pina/Cardsports. (FP7 voor de prijs van een FP3 ivm fouten; hele verhaal volgt nog)
Less is bore

stinus
Forum-lid

stinus 21 mar 2010 10:35

Daniel1975 schreef:
Stinus schreef:Als je verder kijkt op het forum lees je wel dat de service van Pinarello soms nogal te wensen overlaat.

Pffft, er staat recentelijk 1 negatief topic....
Heb hier sinds gisteren het enorme bewijs in de woonkamer staan dat de service ook top kan zijn bij Pina/Cardsports. (FP7 voor de prijs van een FP3 ivm fouten; hele verhaal volgt nog)

Ik zeg ook soms, dat topic heb ik idd gelezen en daar baseer ik mijn mening op. Misschien moeten mensen met goede ervaringen ook geenthousiasmeerd worden om hun ervaringen te delen.... En ik ben benieuwd naar jouw ervaringen Daniel maar aan jou avatar te zien ben jij behoorlijk fan?

Maar die problemen in dat topic lijken wel redelijk hetzelfde en geeeft toch de indruk dat dat een zwakke plek is in het frame...

Verder is het belangrijkste dat je de fiets supermooi moet vinden, elke keer als je ernaar kijkt moet gewoon een gevoel van YES dat is mijn bike zijn...

Enige kanttekening is dat je voor dat geld kwalitatief betere fietsen kan kopen

danny1407
Forum-lid

danny1407 21 mar 2010 10:46

Stinus schreef:Ik zeg ook soms, dat topic heb ik idd gelezen en daar baseer ik mijn mening op. Misschien moeten mensen met goede ervaringen ook geenthousiasmeerd worden om hun ervaringen te delen....

@ Stinus, er zijn zat mensen die enthousiast over hun fiets/merk praten hier.
Alleen worden die nagenoeg direct afgezeken door liefhebbers van een ander merk of zelfs werelddeel.

@TS, aan de ene kant snap ik je twijfel, aan de andere kant niet.
Het is een hele mooie fiets en je zal met een minder uiterlijk echt geen genoegen meer nemen, zelfs al scheelt het een paar honderd euro.
Die Pina is gewoon een prima fiets, kwalitatief goed.

Niet twijfelen, kopen en volgende week vol trots in de rondte rijden.
(en foto's plaatsen)
FacebookS3RSSite

gijs01
Forum-lid

gijs01 21 mar 2010 13:36

gupe schreef:
Nieuweling schreef:http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/specs.html?b=1923

http://www.poison-bikes.de/frame.php?Ma ... 1011354-66

http://www.stevensbikes.de/2010/index.p ... 001;=nl_NL

http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=340 ... ct_id=3127

http://www.cubebikes.nl/?rubriek_id=340 ... ct_id=3118

Dit zijn de fietsen tussen welke ik zou kiezen in die prijsklasse. De Cubes zouden me dan het meest aanspreken voor het uiterlijk, de poison voor de Dura-Ace

Sorry nieuweling maar geef mij dan maar die pracht Italiaan in plaats van die saaie Duitse fietsen
Smaak kan verschillen , maar goed ook ;-)

+1
Camerig is prachtig!

liehoed
Forum-lid

liehoed 21 mar 2010 22:30

Ik denk dat ik wel die pinarello ga halen. Maar ik las dat je eerst moet laten opmeten om te kijken of de geometrie wel klopt. Kan het zo zijn dat een fiets dan niet past naar je lichaamsbouw?

Gr

foosho
Forum-lid

foosho 21 mar 2010 22:36

Dat kan ja, maar meestal is 't met de lengte vd stuurpen ed wel te regelen.

rafc
Forum-lid

rafc 22 mar 2010 09:50

liehoed schreef:Ik denk dat ik wel die pinarello ga halen. Maar ik las dat je eerst moet laten opmeten om te kijken of de geometrie wel klopt. Kan het zo zijn dat een fiets dan niet past naar je lichaamsbouw?

Gr

Een goede FM meet je op en bepaalt aan de hand daarvan het maat frame dat je nodig hebt.

stinus
Forum-lid

stinus 22 mar 2010 10:02

op dat gebied moet je eigenlijk geen compromissen sluiten met frames die wel of niet op voorraad zijn... En goede maat verhoogd wel echt je plezier tijdens lange ritten...

Plaats reactie