wat doe jij met wielplakkers of wielzuigers?
Als ik na 115km redelijk stuk zit, dicht tegen hongerklop want (te) weinig gegeten en ook nog eens windkracht 5 tegen heb, ben ik blij als ik in iemands wiel kan gaan hangen
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zeg: slotje erop: deze discussie kan zonder problemen verder in dat andere topic.
-
- Forum-lid
nou zeg, wel gezocht op soortgelijke termen maar niets gevonden.
maar goed, kan daar ook verder wat mij betreft.....
ik ga zelfs overigens nooit zomaar bij iemand in zijn wiel zitten, als ik weet dat ik niet de energie heb om netjes over te nemen houd ik liever afstand.
weet namelijk hoe vervelend ik het zelf vind
maar goed, kan daar ook verder wat mij betreft.....
ik ga zelfs overigens nooit zomaar bij iemand in zijn wiel zitten, als ik weet dat ik niet de energie heb om netjes over te nemen houd ik liever afstand.
weet namelijk hoe vervelend ik het zelf vind
Het ontgaat mij volkomen waarom TS zich hieraan ergert. Ik neem aan dat hij zijn trainingsronde zo indeelt en een dusdanig tempo rijdt dat hij dit alleen kan volbrengen. Waarom zou iemand dan over moeten nemen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
weet je wat vervelender is? Heel wat jaren geleden reed ik 's ochtend vroeg naar mn werk. Laat naar bed, vroeg eruit..Komt er onderweg iemand naast me fietsen en die begint te praten waar geen eind aan kwam. Toen dacht ik ook, ik ga gewoon harder fietsen dan houdt hij vanzelf z'n mond wel hahaha maar nee hij bleef maar lullen en bleef gewoon lekker naast mij fietsen.
Ja, je weet het niet he. Volgens mij is het nog het beste om het gewoon te vragen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ooit eens in zo'n groepje begon mee te rijden. Maar zij waren net begonnen en ik had al 120 km achter de rug. Gaan ze (vermoedelijk om mij eraf te rijden) 40 rijden, waardoor ik een gat moet laten vanaf plek twee en hun prachtige groepje helemaal uit formatie viel. Is toch irritant...
Edwinfe schreef:weet je wat vervelender is? Heel wat jaren geleden reed ik 's ochtend vroeg naar mn werk. Laat naar bed, vroeg eruit..Komt er onderweg iemand naast me fietsen en die begint te praten waar geen eind aan kwam. Toen dacht ik ook, ik ga gewoon harder fietsen dan houdt hij vanzelf z'n mond wel hahaha maar nee hij bleef maar lullen en bleef gewoon lekker naast mij fietsen.
Dan vraag je hem toch gewoon of hij z'n smoel kan houden?
Je fietst toch voor jezelf?
Als hij niet in je wiel had gezeten had je ook op kop moeten rijden dus ik zie het verschil niet. Ga gewoon op pad met je eigen trainingsplan en voer dat uit en laat je niet ergeren door anderen.
Ik lach elke keer weer als ik een totaal onbekende wielrenner tegen kom die een "wedstrijdje" wil rijden. Uurtje geleden werd ik tijdens mijn d1-training ingehaald door een ander, de twee daarop volgende kilometers heeft die wel 15 keer omgekeken om te kijken of ik niet dichterbij kwam. Bij deze wil ik hem feliciteren met zijn fantastische overwinning.
Alleen bij toertochten of in trainingsgroepen doe ik wel eens mee met plaatsnaambord-sprintjes. Maar dan ben je ook op pad met gelijkgestemden en is dat je doel voor de training.
Als hij niet in je wiel had gezeten had je ook op kop moeten rijden dus ik zie het verschil niet. Ga gewoon op pad met je eigen trainingsplan en voer dat uit en laat je niet ergeren door anderen.
Ik lach elke keer weer als ik een totaal onbekende wielrenner tegen kom die een "wedstrijdje" wil rijden. Uurtje geleden werd ik tijdens mijn d1-training ingehaald door een ander, de twee daarop volgende kilometers heeft die wel 15 keer omgekeken om te kijken of ik niet dichterbij kwam. Bij deze wil ik hem feliciteren met zijn fantastische overwinning.
Alleen bij toertochten of in trainingsgroepen doe ik wel eens mee met plaatsnaambord-sprintjes. Maar dan ben je ook op pad met gelijkgestemden en is dat je doel voor de training.
-
- Forum-lid
@Timo 2.0 dat laat zich wel raden lijkt me...
was nu extra irritant omdat die kerel duidelijk te lui was om zelf/alleen windkracht 5 tegen de wind in te rijden! Tja, zat ik in dat stadium ook niet echt meer op te wachten...
Ergernis staat los van trainingsronden of wel of niet zelf kunnen volbrengen, was geen wedstrijd en doe gewoon mijn eigen ding. Ik rijd liefst alleen maar iemand die me ongevraagd gaat lopen schaduwen vind ik per definitie irritant!
Daarnaast en beetje raar om iemand anders je uit de wind te laten houden, absoluut niet willen overnemen en bij tempo wisselingen stug erachter te blijven hangen.
Wees dan gewoon een vent en doe het net als de ander volledig op eigen kracht, wel zo netjes...
overigens een ander verhaal als iemand er gezellig bij komt rijden, een praatje maakt maar bijv. aangeeft dat hij/zij niet genoeg energie heeft om het tempo aan te geven...
was nu extra irritant omdat die kerel duidelijk te lui was om zelf/alleen windkracht 5 tegen de wind in te rijden! Tja, zat ik in dat stadium ook niet echt meer op te wachten...
Ergernis staat los van trainingsronden of wel of niet zelf kunnen volbrengen, was geen wedstrijd en doe gewoon mijn eigen ding. Ik rijd liefst alleen maar iemand die me ongevraagd gaat lopen schaduwen vind ik per definitie irritant!
Daarnaast en beetje raar om iemand anders je uit de wind te laten houden, absoluut niet willen overnemen en bij tempo wisselingen stug erachter te blijven hangen.
Wees dan gewoon een vent en doe het net als de ander volledig op eigen kracht, wel zo netjes...
overigens een ander verhaal als iemand er gezellig bij komt rijden, een praatje maakt maar bijv. aangeeft dat hij/zij niet genoeg energie heeft om het tempo aan te geven...
Ik heb het pas ook gehad, reeds een interval training en reed een man heel hard voorbij, vervolgens terug naar D1 en toen werd ik weer ingehaald. Na nog een keer dat herhaald te hebben werd ik weer ingehaald maar bleef de persoon naast me rijden en vroeg of niet lekker was hard/zacht. Ik vertelde dat ik een trainingsschema volg en dat kreeg bijval, hij wilde weten wat, hoe en waarom.
De man later nog een keer tegen gekomen op het zelfde rondje en had ook een trainingsschema opgesteld en vond het geweldig.
Het kan ook leuk zijn om dit soort dingen mee te maken.
Maar goed je moet idd wat al eerder is gezegd je eigen rondje rijden en als je een D1 training hebt dan heb je een D1-training. Wat
Wat kan jij een ander schelen. Als hij de sloot in wil rijden hoef je dat toch ook niet te doen. Mogelijk alleen even redden van de schrik en val in het waten.
Succues. Ik zou zeggen lekker laten rijden.
De man later nog een keer tegen gekomen op het zelfde rondje en had ook een trainingsschema opgesteld en vond het geweldig.
Het kan ook leuk zijn om dit soort dingen mee te maken.
Maar goed je moet idd wat al eerder is gezegd je eigen rondje rijden en als je een D1 training hebt dan heb je een D1-training. Wat
Wat kan jij een ander schelen. Als hij de sloot in wil rijden hoef je dat toch ook niet te doen. Mogelijk alleen even redden van de schrik en val in het waten.
Succues. Ik zou zeggen lekker laten rijden.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Maar waarom zou JIJ balen van iemand die jou niet uit de wind wil houden terwijl je zonder hem in je wiel OOK tegen de wind in moet fietsen? Heb jij het makkelijker als hij zich af laat zakken en vijftig meter achter jou ook tegen de wind in gaat boksen?klaas-kippegaas schreef:was nu extra irritant omdat die kerel duidelijk te lui was om zelf/alleen windkracht 5 tegen de wind in te rijden! Tja, zat ik in dat stadium ook niet echt meer op te wachten...
Ah, daar komt de aap uit de mouw! Maar dan is zijn aanwezigheid dus irritant en niet zijn luiheid. Ik bespeur enige tegenstrijdigheid.klaas-kippegaas schreef:Ergernis staat los van trainingsronden of wel of niet zelf kunnen volbrengen, was geen wedstrijd en doe gewoon mijn eigen ding. Ik rijd liefst alleen maar iemand die me ongevraagd gaat lopen schaduwen vind ik per definitie irritant!
Draai het eens om: blijkbaar ben jij zooo sterk dat hij enkel kan volgen maar meer niet. Nou, als DAT geen boost voor je ego is dan weet ik niet wat je wel nodig hebtklaas-kippegaas schreef:Daarnaast en beetje raar om iemand anders je uit de wind te laten houden, absoluut niet willen overnemen en bij tempo wisselingen stug erachter te blijven hangen.
klaas-kippegaas schreef:overigens een ander verhaal als iemand er gezellig bij komt rijden, een praatje maakt maar bijv. aangeeft dat hij/zij niet genoeg energie heeft om het tempo aan te geven...
Jij zit te wachten op mensen die jouw training verstoren met een praatje? Okaaaaay, iemand die het snapt?
fietsen doe ik net als een prof,