Trois Ballons 2011
[quote="53x11"]@Kahuna, volgens mij heb je gelijk (ik weet iig vrij zeker dat ik voor de Marmotte en L3B een kopie licentie heb moeten sturen, wat voor de organisatie dan weer gelijk staat aan een medische verklaring)[/quote]
Kan allebei. Als je m opstuurt hoef je 'm uiteraard niet te laten zien, als je 'm meeneemt ook goed. Als je betaalt hebt en je laat de verklaring is het ook goed. Ze vragen er niet altijd naar, maar das weer een ander verhaal.
Kan allebei. Als je m opstuurt hoef je 'm uiteraard niet te laten zien, als je 'm meeneemt ook goed. Als je betaalt hebt en je laat de verklaring is het ook goed. Ze vragen er niet altijd naar, maar das weer een ander verhaal.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
[quote="Bull"]iemand nog tips voor overnachting in de buurt. Zit me al een tijd suf te zoeken naar een leuk huisje oid. Misschien toch maar voor een camping...?[/quote]
Premiere Classe in Belfort, zo'n typisch vlakbij de snelweg hotel. Heb ik vorig jaar ook gedaan, alleen ontbijt moet je zelf regelen, want dat begint pas om 7.00 uur en dan sta je al aan de start.
Premiere Classe in Belfort, zo'n typisch vlakbij de snelweg hotel. Heb ik vorig jaar ook gedaan, alleen ontbijt moet je zelf regelen, want dat begint pas om 7.00 uur en dan sta je al aan de start.
prj
[quote="53x11"][quote="havana"]Velen beweren dat deze rit ondanks het geringere aantal hm eigenlijk zwaarder is dan de Marmotte....[/quote]
Daar hoor ik ook bij![/quote]
Ik dan weer niet. De 3B is dan wel een stuk langer maar de hoogtemeters (1000 minder dan de Marmotte meen ik) zijn gelijkelijk verdeeld over de 200+km. Ik vind de Galibier en Alpe in de Marmotte redelijk killing in vergelijking tot de milde klimmen van de 3B. Er zijn redelijk wat vlakke stukken in de 3B, ik heb zelf de fout gemaakt veel van die stukken alleen te fietsen, het was qua deelnemersaantal dan ook een stuk rustiger dan de Marmotte moet ik zeggen...
Daar hoor ik ook bij![/quote]
Ik dan weer niet. De 3B is dan wel een stuk langer maar de hoogtemeters (1000 minder dan de Marmotte meen ik) zijn gelijkelijk verdeeld over de 200+km. Ik vind de Galibier en Alpe in de Marmotte redelijk killing in vergelijking tot de milde klimmen van de 3B. Er zijn redelijk wat vlakke stukken in de 3B, ik heb zelf de fout gemaakt veel van die stukken alleen te fietsen, het was qua deelnemersaantal dan ook een stuk rustiger dan de Marmotte moet ik zeggen...
Even een vraag aan mensen die deze tocht al gereden hebben, ik ben binnenkort in de Vogezen en wil mijn eigen versie van de 3B rijden (150 km of zo), is niet zo moeilijk te plannen alleen vroeg ik me af hoe de klim naar Les planches des belles filles niet te missen, welke bordjes te volgen bv? vanaf welke weg kom je tijden de echte 3B tocht
Alvast bedankt!
Richard
Alvast bedankt!
Richard
[quote="Rihodi"]Even een vraag aan mensen die deze tocht al gereden hebben, ik ben binnenkort in de Vogezen en wil mijn eigen versie van de 3B rijden (150 km of zo), is niet zo moeilijk te plannen alleen vroeg ik me af hoe de klim naar Les planches des belles filles niet te missen, welke bordjes te volgen bv? vanaf welke weg kom je tijden de echte 3B tocht
Alvast bedankt!
Richard[/quote]
Vanaf Champagny naar de Ballon de Servance; staat wel aangegeven waar je rechtsaf moet.
Alvast bedankt!
Richard[/quote]
Vanaf Champagny naar de Ballon de Servance; staat wel aangegeven waar je rechtsaf moet.
Als je een kortere eigen versie van L3B wil rijden EN les planches des belles filles erbij wil doen, dan kun je het best beginnen in plancher bas.
Vervolgens de gewone route rijden, niet de Bramont erin gooien maar bij le Markstein direct naar de grand ballon rijden. Vanaf de Ballon 'd Alsace niet de lange zuidelijk lus naar Champagney rijden maar direct terug naar plancher-bas en daarna nog 'even' naar les planches des belles filles. Deze route is, denk ik, een kilometer of 160. suc6!
Vervolgens de gewone route rijden, niet de Bramont erin gooien maar bij le Markstein direct naar de grand ballon rijden. Vanaf de Ballon 'd Alsace niet de lange zuidelijk lus naar Champagney rijden maar direct terug naar plancher-bas en daarna nog 'even' naar les planches des belles filles. Deze route is, denk ik, een kilometer of 160. suc6!
Live fast; die young. mijn blog
Ben je dan al door het dorp Plancher les Mines heen of niet voordat je rechtsaf moet? de kaart lijkt te zeggen van wel...
komend vanaf placher-bas rijdt je eerste door planches les mines. Net na het dorp ga je rechtsaf. Het is vrij duidelijk te zien op www.via-michelin.com
Live fast; die young. mijn blog
top tip (die van www.viamichelin.com)veel betere kaart dan google maps bedankt!! Ik ga voor zo'n 130 km plus de belles filles... mooie marmotte training en test van de verzetten/eten/drinken etc.