Reserve tube meenemen of Vittoria Pit Stop
Als je lichte carbon wielen wil rijden, kom je toch al gauw bij tubewielen uit. Zoals fdegrove het mooi verwoorde in een ander topic: carbon clinchers zijn er alleen voor de 'blinbling pimpim'
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
- joostvanbezooijen
- Forum-lid
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11
Turbo66 schreef:joostvanbezooijen schreef:Een opengeknipte bidon met daarin de tube. Is iets eleganter maar weer niet handig als je 2 bidons nodig hebt voor je watervoorraad.
Gaat dat passen dan, foto's ?
Foto's heb ik niet maar ik heb hier jaren mee rondgereden dus het gaat zeker passen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33
No Tubes heeft mij vorig jaar lekvrij gehouden. Maar dit jaar ga ik toch een reservetube meenemen, je weet maar nooit! Ik vind het toch wel belangrijk dat ik op eigen kracht terug thuis geraak .
Onder je zadel steken en vastleggen met een bandje ofzo moet toch wel lukken?? Je kan toch niet met slechts 1 bidon gaan rijden ...
Onder je zadel steken en vastleggen met een bandje ofzo moet toch wel lukken?? Je kan toch niet met slechts 1 bidon gaan rijden ...
Stevens SLC Team Ultegra SL
Ik neem meestal een (beetje voorgekitte) veloflex record tube mee 'in case of'. Deze weegt nog geen tweehonderd gram en fungeert als noodmaatregel als pitstop niet meer toereikend is.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel1975 schreef:Daarom snap ik dus niet waarom "wielertoeristen" zo nodig op tubes willen rijden. Het is helemaal niet handig als je geen volgwagen hebt.....
Maar het rijdt zoooooo lekker die tubes,hoe vaak rij je lek op een jaar?
Clinchers heb ik aangeschaft voor als ik een meerdaagse tocht rijdt of op vakantie in de bergen ben met vrienden dan is het vervelend als je hun moet laten wachten omdat jij een tube moet wisselen.
Ga ik alleen dan rij ik altijd met tubes he rijdt gewoon stukken fijner.
I live to ride,I ride Passoni
Hoi,
Als je als "wielertoerist" , zoals je dat zo neerbuigend schrijft, je draadband helemaal stuk rijdt dan kan je wel eens om een volgwagen gaan smeken want dan ben je nog niet thuis.
Iedereen mag toch rijden waarmee ie graag rijdt, of niet soms?
Ciao,
Daniel1975 schreef:Daarom snap ik dus niet waarom "wielertoeristen" zo nodig op tubes willen rijden. Het is helemaal niet handig als je geen volgwagen hebt.....
Als je als "wielertoerist" , zoals je dat zo neerbuigend schrijft, je draadband helemaal stuk rijdt dan kan je wel eens om een volgwagen gaan smeken want dan ben je nog niet thuis.
Iedereen mag toch rijden waarmee ie graag rijdt, of niet soms?
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Hallo,
Snap sowieso niet dat je primair pitstop of iets dergelijks in een fatsoenlijke tube gaat spuiten.
Wat is nou het probleem om een reservetube mee te nemen en die er op te moeten leggen??!!?? Oke bij temperaturen onder nul is het natuurlijk minder aangenaam...
Waarschijnlijk gaan de meeste op pad zonder dat ze ervaring hebben met het onderweg moeten verwisselen van een tube.
Oefening baart kunst! Thuis oefenen met een oude tube die je plakt op een oude velg(die je ook hebt voorzien van een paar lagen mastik one)oppompen tot een barretje of 9, goed laten drogen(minstens 24 uur!) en daarna je tube met een kunstof bandenlichter "loswrikken". Dan de rest van je tube eraf trekken(niet schuiven ivm beschadigen van je stootlint), met gevoel....
Je zult zien dat het eigenlijk veel eenvoudiger is dan je denkt.
Ben vorig jaar met iemand op pad geweest die niet wist hoe hij een binnenbandje in zijn conti's moest leggen, want hij reed toch nooit lek....
Laat hem toen op die bewuste dag wel lek rijden!! Je raadt het al....
Ga stoppen nu, zo meteen Tirreno kijken!!
Ciao ciao
Eric
Snap sowieso niet dat je primair pitstop of iets dergelijks in een fatsoenlijke tube gaat spuiten.
Wat is nou het probleem om een reservetube mee te nemen en die er op te moeten leggen??!!?? Oke bij temperaturen onder nul is het natuurlijk minder aangenaam...
Waarschijnlijk gaan de meeste op pad zonder dat ze ervaring hebben met het onderweg moeten verwisselen van een tube.
Oefening baart kunst! Thuis oefenen met een oude tube die je plakt op een oude velg(die je ook hebt voorzien van een paar lagen mastik one)oppompen tot een barretje of 9, goed laten drogen(minstens 24 uur!) en daarna je tube met een kunstof bandenlichter "loswrikken". Dan de rest van je tube eraf trekken(niet schuiven ivm beschadigen van je stootlint), met gevoel....
Je zult zien dat het eigenlijk veel eenvoudiger is dan je denkt.
Ben vorig jaar met iemand op pad geweest die niet wist hoe hij een binnenbandje in zijn conti's moest leggen, want hij reed toch nooit lek....
Laat hem toen op die bewuste dag wel lek rijden!! Je raadt het al....
Ga stoppen nu, zo meteen Tirreno kijken!!
Ciao ciao
Eric
Ik snap ook het probleem niet. Twee opgevouwen tubes nemen iets meer plaats in dan 2 binnenbandjes.
Waar je de tubes steekt ? Opgespannen onder het zadel met een oud voetriempje, vastkleven met wat tape tussen de achtervork boven de achterrem, in een bidon, in 1 van je achterzakken, enz.
Rij je dan zoveel meer lek met een tube dan met een band ? Ik dacht van niet.
En wat neemt er meer tijd in beslag, een tube wisselen of een nieuw binnenbandje steken ? Juist, ja.
Want wat is er nu simpelder dan een nieuwe tube leggen ? Een fluitje van een cent is het, neemt nog geen minuut in beslag. Een nieuw binnenbandje steken daarentegen...
Waarom we zo graag met tubes rijden ? Voor het bovenstaande, veel vlugger te vervangen dan een binnenbandje. En omdat tubes zoveel zaliger rijden.
Waar je de tubes steekt ? Opgespannen onder het zadel met een oud voetriempje, vastkleven met wat tape tussen de achtervork boven de achterrem, in een bidon, in 1 van je achterzakken, enz.
roger schreef:Daniel1975 schreef:Daarom snap ik dus niet waarom "wielertoeristen" zo nodig op tubes willen rijden. Het is helemaal niet handig als je geen volgwagen hebt.....
Maar het rijdt zoooooo lekker die tubes,hoe vaak rij je lek op een jaar?
Clinchers heb ik aangeschaft voor als ik een meerdaagse tocht rijdt of op vakantie in de bergen ben met vrienden dan is het vervelend als je hun moet laten wachten omdat jij een tube moet wisselen.
Ga ik alleen dan rij ik altijd met tubes he rijdt gewoon stukken fijner.
Rij je dan zoveel meer lek met een tube dan met een band ? Ik dacht van niet.
En wat neemt er meer tijd in beslag, een tube wisselen of een nieuw binnenbandje steken ? Juist, ja.
Want wat is er nu simpelder dan een nieuwe tube leggen ? Een fluitje van een cent is het, neemt nog geen minuut in beslag. Een nieuw binnenbandje steken daarentegen...
Waarom we zo graag met tubes rijden ? Voor het bovenstaande, veel vlugger te vervangen dan een binnenbandje. En omdat tubes zoveel zaliger rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33
eric69 schreef:Hallo,
Snap sowieso niet dat je primair pitstop of iets dergelijks in een fatsoenlijke tube gaat spuiten.
Wat is nou het probleem om een reservetube mee te nemen en die er op te moeten leggen??!!?? Oke bij temperaturen onder nul is het natuurlijk minder aangenaam...
Waarschijnlijk gaan de meeste op pad zonder dat ze ervaring hebben met het onderweg moeten verwisselen van een tube.
Oefening baart kunst! Thuis oefenen met een oude tube die je plakt op een oude velg(die je ook hebt voorzien van een paar lagen mastik one)oppompen tot een barretje of 9, goed laten drogen(minstens 24 uur!) en daarna je tube met een kunstof bandenlichter "loswrikken". Dan de rest van je tube eraf trekken(niet schuiven ivm beschadigen van je stootlint), met gevoel....
Je zult zien dat het eigenlijk veel eenvoudiger is dan je denkt.
Ben vorig jaar met iemand op pad geweest die niet wist hoe hij een binnenbandje in zijn conti's moest leggen, want hij reed toch nooit lek....
Laat hem toen op die bewuste dag wel lek rijden!! Je raadt het al....
Ga stoppen nu, zo meteen Tirreno kijken!!
Ciao ciao
Eric
Ik zie niet in waarom ik geen voorzorgen zou nemen, als je kan vermijden lek te rijden is dat toch meegenomen. Met tubes heb ik weinig ervaring dus dat moet ik nog wat oefenen, maar kan geen probleem zijn zeker
Stevens SLC Team Ultegra SL
Hallo,
Het gaat er mij gewoonweg om dat het zonde is van je tube om die te vullen met een soort van latex dichtmiddel (preventief of nadat je lek hebt gereden).
De kans dat je de tube helemaal naar de mallemoer helpt is vrij groot.
Het is sowieso maar en maand of 3 aktief, waarna je theoretisch je tube opnieuw moet vullen met dit spul....
Het rijgedrag van je tube wordt er op deze manier echt niet beter op.
Groetjes,
Eric
Het gaat er mij gewoonweg om dat het zonde is van je tube om die te vullen met een soort van latex dichtmiddel (preventief of nadat je lek hebt gereden).
De kans dat je de tube helemaal naar de mallemoer helpt is vrij groot.
Het is sowieso maar en maand of 3 aktief, waarna je theoretisch je tube opnieuw moet vullen met dit spul....
Het rijgedrag van je tube wordt er op deze manier echt niet beter op.
Groetjes,
Eric