Waalse Pijl, zaterdag 15 mei 2010
-
- Forum-lid
[quote="Arjan"]
Zelf vind ik dit één van de zwaarste toertochten.
Maar de Redoute is in mijn beleving in deze tocht een stuk lichter en makkelijker dan in LBL. De eerste keer dat ik deze Waalse Pijl deed dacht ik ook van de Redoute: is dat nou alles! Dat heeft natuurlijk te maken met de situering in het parcours maar in ieder geval een heel andere beleving.
[/quote]
Dat kan ik me voorstellen, met Limburgs Mooiste reed ik vorig jaar ook binnen een half uur de Eyserbosweg op en na een uur de Keutenberg.
Dan gaat het toch heel wat anders, in vergelijking met dat je hem aan het eind van de route rijdt.
Zelf vind ik dit één van de zwaarste toertochten.
Maar de Redoute is in mijn beleving in deze tocht een stuk lichter en makkelijker dan in LBL. De eerste keer dat ik deze Waalse Pijl deed dacht ik ook van de Redoute: is dat nou alles! Dat heeft natuurlijk te maken met de situering in het parcours maar in ieder geval een heel andere beleving.
[/quote]
Dat kan ik me voorstellen, met Limburgs Mooiste reed ik vorig jaar ook binnen een half uur de Eyserbosweg op en na een uur de Keutenberg.
Dan gaat het toch heel wat anders, in vergelijking met dat je hem aan het eind van de route rijdt.
Even een vraagje: ik ben van plan om me op te geven voor de Waalse Pijl van dit jaar (kortste afstand). Maar hoe dien je je op te geven? Ik kan namelijk nergens een voorinschrijving vinden. Of moet dit allemaal op de dag zelf plaatsvinden? Alvast bedankt voor jullie reactie!
-
- Forum-lid
Gewoon 's morgens ter plekke aanmelden. Is binnen 5 minuten geregeld.
-
- Forum-lid
De start is dit jaar op dit adres:
Centre sportif de la Fraineuse
Avenue Amédée Hesse, 41
4900 SPA
Centre sportif de la Fraineuse
Avenue Amédée Hesse, 41
4900 SPA
Ook ik ga de waalse peil weer rijden, en wel de langste afstand, twee jaar geleden heb ik die ook gedaan, maar was aan het einde een bijna dood ervaring:-) wat was ik kapot, maar ja wat wil je ook met 118kg en al die klimmen. Dit jaar sta ik er eigenlijk kwa gewicht niet beter voor ben nu 117 kg, wel heel veel trainings km, maar die had ik toen ook. Mijn enigste hoop is dat de kramp wat minder is als toen. Verder achteraf als alle pijn weer een beetje weg is denk je wat een prachtige tocht is het geweest.
gr,
Koos die de waalse peil als voorbereiding heeft op de dolomieten marathon.
gr,
Koos die de waalse peil als voorbereiding heeft op de dolomieten marathon.
[quote="kalkko"]Ook ik ga de waalse peil weer rijden, en wel de langste afstand, twee jaar geleden heb ik die ook gedaan, maar was aan het einde een bijna dood ervaring:-) wat was ik kapot, maar ja wat wil je ook met 118kg en al die klimmen. Dit jaar sta ik er eigenlijk kwa gewicht niet beter voor ben nu 117 kg, wel heel veel trainings km, maar die had ik toen ook. Mijn enigste hoop is dat de kramp wat minder is als toen. Verder achteraf als alle pijn weer een beetje weg is denk je wat een prachtige tocht is het geweest.
gr,
Koos die de waalse peil als voorbereiding heeft op de dolomieten marathon.[/quote]
Koos, het is de Pijl:D
Je kunt altijd nog onderweg beslissen voor de 160 te gaan; is ook een pittig tochtje! Succes.
Ik heb nog altijd een zwak voor deze rit want het was m'n eerste klassieker.
gr,
Koos die de waalse peil als voorbereiding heeft op de dolomieten marathon.[/quote]
Je kunt altijd nog onderweg beslissen voor de 160 te gaan; is ook een pittig tochtje! Succes.
Ik heb nog altijd een zwak voor deze rit want het was m'n eerste klassieker.
[quote="pinarello"][quote="kalkko"]Ook ik ga de waalse peil weer rijden, en wel de langste afstand, twee jaar geleden heb ik die ook gedaan, maar was aan het einde een bijna dood ervaring:-) wat was ik kapot, maar ja wat wil je ook met 118kg en al die klimmen. Dit jaar sta ik er eigenlijk kwa gewicht niet beter voor ben nu 117 kg, wel heel veel trainings km, maar die had ik toen ook. Mijn enigste hoop is dat de kramp wat minder is als toen. Verder achteraf als alle pijn weer een beetje weg is denk je wat een prachtige tocht is het geweest.
gr,
Ik heb nog altijd een zwak voor deze rit want het was m'n eerste klassieker.[/quote]
Ja sorry je hebt gelijk Waalse Pijl. Mijn insteek voor een echte klassieker is eigenlijk altijd, of ik rij hem helemaal, of ik rij niks, misschien moet ik voor deze maar eens een uitzondering maken, hopelijk is het geen 30 graden. Eer gisteren hier op het vlakke met 25 graden kwam ik al in problemen.
gr,
Ik heb nog altijd een zwak voor deze rit want het was m'n eerste klassieker.[/quote]
Ja sorry je hebt gelijk Waalse Pijl. Mijn insteek voor een echte klassieker is eigenlijk altijd, of ik rij hem helemaal, of ik rij niks, misschien moet ik voor deze maar eens een uitzondering maken, hopelijk is het geen 30 graden. Eer gisteren hier op het vlakke met 25 graden kwam ik al in problemen.
[quote="pinarello"]Je kunt altijd nog onderweg beslissen voor de 160 te gaan; is ook een pittig tochtje! Succes. [/quote]
Maar je moet wel een beslissing nemen op de bijna top van Cote de la Redoute , na het 2e steile stukje moet je voor de 166 km versie rechtdoor en bij de 210 versie rechtsaf . Dit is toch al redelijk snel na de start , na 18 km ongeveer .
Maar je moet wel een beslissing nemen op de bijna top van Cote de la Redoute , na het 2e steile stukje moet je voor de 166 km versie rechtdoor en bij de 210 versie rechtsaf . Dit is toch al redelijk snel na de start , na 18 km ongeveer .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
[quote="who cares"][quote="pinarello"]Je kunt altijd nog onderweg beslissen voor de 160 te gaan; is ook een pittig tochtje! Succes. [/quote]
Maar je moet wel een beslissing nemen op de bijna top van Cote de la Redoute , na het 2e steile stukje moet je voor de 166 km versie rechtdoor en bij de 210 versie rechtsaf . Dit is toch al redelijk snel na de start , na 18 km ongeveer .[/quote]
Ja klopt dat kan ik mij nog herinderen, alleen na 18 km heb je nog geen idee hoe je ervoor staat natuurlijk, ik weet nog dat La Redoute eigenlijk heel goed ging, en tot 100km ook, maar toen kreeg ik al de eerste kramp verschijnselen, en dan is 110 km met alle shit wat je nog krijgt een verschrikkelijk eind. Zit ik ergens bovenop bij het Eddy Merckx beeld te kramperen van de kramp, komen er twee van die oude door gewinterde mannetjes aan gefietst op hun racefiets, en gingen naast mij zitten, en vertelden elkaar toen dat het zwaarste nog moest komen, ik zakte terstond bijna door het bankje. En ik domme koe geef mij twee jaar later rustig weer op voor die tocht, waar begin ik weer aan:-))
gr,
Koos
Maar je moet wel een beslissing nemen op de bijna top van Cote de la Redoute , na het 2e steile stukje moet je voor de 166 km versie rechtdoor en bij de 210 versie rechtsaf . Dit is toch al redelijk snel na de start , na 18 km ongeveer .[/quote]
Ja klopt dat kan ik mij nog herinderen, alleen na 18 km heb je nog geen idee hoe je ervoor staat natuurlijk, ik weet nog dat La Redoute eigenlijk heel goed ging, en tot 100km ook, maar toen kreeg ik al de eerste kramp verschijnselen, en dan is 110 km met alle shit wat je nog krijgt een verschrikkelijk eind. Zit ik ergens bovenop bij het Eddy Merckx beeld te kramperen van de kramp, komen er twee van die oude door gewinterde mannetjes aan gefietst op hun racefiets, en gingen naast mij zitten, en vertelden elkaar toen dat het zwaarste nog moest komen, ik zakte terstond bijna door het bankje. En ik domme koe geef mij twee jaar later rustig weer op voor die tocht, waar begin ik weer aan:-))
gr,
Koos