Hoe extra drinken meenemen op fiets
Hoe comfortabel is een camelbak van 3 liter op je rug bij een tocht van 200 km? Kan er iemand een gebruikerservaring delen? Ik vind het geen probleem om bij het tankstation wat te halen, maar dan moet je weer op zoek naar een drankje wat je lekker vind zonder al te vele koolzuur en niet te zoet... En als je nog 3 liter water bij je hebt kun je lekker doorfietsen Maar als je een rug als een kameel krijgt van zo'n ding op je rug dan is het ook niet ideaal...
hoe comfortabel is een camelbak van 3 liter bij een tocht van 200 km ? ERG comfortabel ! Ik vergeet vaak dat dat ding op mijn rug zit. Zit een ventilerend systeem op de rug wat goed werkt. Voor mij de enige goede oplossing. Een bidon is zooooo 2010 .....
[quote="Remco 1964"]hoe comfortabel is een camelbak van 3 liter bij een tocht van 200 km ? ERG comfortabel ! Ik vergeet vaak dat dat ding op mijn rug zit. Zit een ventilerend systeem op de rug wat goed werkt. Voor mij de enige goede oplossing. Een bidon is zooooo 2010 .....[/quote]
Zelf vind ik het maar irritante dingen.
Heb een camelbak mule en een racebak. Racebak heb ik eigenlijk maar een paar keer gebruikt. De camelbak mule gaat af en toe mee als we de ardennen in gaan voor een rustige dagtocht met wat kameraden en de weersverwachtingen niet echt denderend zijn, dan kun je wat extra jasjes etc. meenemen. Tijdens marathons is er altijd verzorging dus dan heb ik dat ding niet nodig.
Zelf vind ik het maar irritante dingen.
Heb een camelbak mule en een racebak. Racebak heb ik eigenlijk maar een paar keer gebruikt. De camelbak mule gaat af en toe mee als we de ardennen in gaan voor een rustige dagtocht met wat kameraden en de weersverwachtingen niet echt denderend zijn, dan kun je wat extra jasjes etc. meenemen. Tijdens marathons is er altijd verzorging dus dan heb ik dat ding niet nodig.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Ook al zit er maar 3 liter in een camelbak, het is wel een extra belasting voor polzen en zitvlak. Ik hou er niet van. En hoe mooi de ventilatie er ook uitziet, zonder rugzak(je) is fijner.
Het enige voordeel is dat je kunt drinken zonder je handen van het stuur te halen, een nadeel is dat het lastiger is om wat water in je nek te gieten...
Een camelbak is m.i. meer voor MTB-ers die langere tochten maken en geen tappunten tegenkomen.
Het enige voordeel is dat je kunt drinken zonder je handen van het stuur te halen, een nadeel is dat het lastiger is om wat water in je nek te gieten...
Een camelbak is m.i. meer voor MTB-ers die langere tochten maken en geen tappunten tegenkomen.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
[quote="Amclassic-fan"]Heb zelf nooit aanleiding gezien om meer dan 1,5 liter water mee te nemen op de racefiets.[/quote]
Als je 's zomers in Italie fiets met 30-35 graden (nee, niet zeggen dat ik 's ochtends vroeg of aan het eind van de dag moet gaan rijden) heb ik graag veel water bij me, 1.5 liter gaat er vaak in een uur doorheen --> elk uur / anderhalf uur op zoek naar nieuw water wordt een beetje vervelend.
Op Curacao heeft de Camelbak zijn nut ook bewezen toen ik daar 4 weken was afgelopen zomer (op de MTB weliswaar, het is geen racefietseiland).
Zonder Camelbak rijdt inderdaad lekkerder, no doubt, maar ik heb geen last van 3 liter water op m'n rug, maakt niet uit voor m'n polsen of m'n kont.
Als je 's zomers in Italie fiets met 30-35 graden (nee, niet zeggen dat ik 's ochtends vroeg of aan het eind van de dag moet gaan rijden) heb ik graag veel water bij me, 1.5 liter gaat er vaak in een uur doorheen --> elk uur / anderhalf uur op zoek naar nieuw water wordt een beetje vervelend.
Op Curacao heeft de Camelbak zijn nut ook bewezen toen ik daar 4 weken was afgelopen zomer (op de MTB weliswaar, het is geen racefietseiland).
Zonder Camelbak rijdt inderdaad lekkerder, no doubt, maar ik heb geen last van 3 liter water op m'n rug, maakt niet uit voor m'n polsen of m'n kont.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Kun je als je een 3 liter camelbak op je rug hebt nog wel normaal bij je achterzakjes? m.a.w. hoe hoog zit de camelbak op je rug? Ik heb geen zin om voor elk reepje te stoppen omdat de camelbak voor mijn achterzakken zit.
Ik zat te denken aan de Mule, de lobo of de charge 450, zie links:
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... -Mule.aspx
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... -Lobo.aspx
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... e-450.aspx
Ik zat te denken aan de Mule, de lobo of de charge 450, zie links:
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... -Mule.aspx
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... -Lobo.aspx
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... e-450.aspx
Denk bij 'tappunten' ook aan voetbalvelden, sportparken. Bij de kantine is buiten meestal een kraantje. Ook kerkhoven zijn vaak voorzien van een kraantje. Voordeel is dat je je fiets niet onbeheerd hoeft te laten staan. Nou is dat tijdens een vakantietocht wel een moeilijk haalbare doelstelling, maar dat is weer off-topic.
[quote="Kahuna"]Kun je als je een 3 liter camelbak op je rug hebt nog wel normaal bij je achterzakjes? m.a.w. hoe hoog zit de camelbak op je rug? Ik heb geen zin om voor elk reepje te stoppen omdat de camelbak voor mijn achterzakken zit.
[/quote]
Is geen probleem bij mij, maar ik heb een vrij lange rug. Zal voor een klein persoon misschien anders zijn. Maar je kan ook repen in het voorste (open) vak van een Mule (2008/2009) doen, daar kan je (ik) gewoon bij zonder de rugzak af te doen. De 2011 versie heeft geen open vak zie ik ...
[/quote]
Is geen probleem bij mij, maar ik heb een vrij lange rug. Zal voor een klein persoon misschien anders zijn. Maar je kan ook repen in het voorste (open) vak van een Mule (2008/2009) doen, daar kan je (ik) gewoon bij zonder de rugzak af te doen. De 2011 versie heeft geen open vak zie ik ...
-
- Forum-lid HC
Ik begrijp t probleem eigenlijk niet zo. Wanneer je in frankrijk oid rijd, dan zijn er bijna overal openbare tapplaatsen. Ik rij altijd met 2x 0.5 liter bidon en heb eigenlijk nooit tekort.
Camelbag vind ik echt een waardeloze uitvinding, zon klotsende zak op je rug vind ik 3x niks.
Camelbag vind ik echt een waardeloze uitvinding, zon klotsende zak op je rug vind ik 3x niks.
heb zelf hele goede ervaringen met camel bak en vaude rugzak, in de open zijvakjes kan ik repen, telefoon, geltjes enz kwijt. nooit last van rug of iets anders.
moet wel zeggen dat ik genoeg heb aan 1,5 liter en anders wel kan bijvullen. vooral bij mtben maak ik gebruik van de camelbak
moet wel zeggen dat ik genoeg heb aan 1,5 liter en anders wel kan bijvullen. vooral bij mtben maak ik gebruik van de camelbak
Climb like an Oreamnos, descend like an Accipiter
[quote="japie carbon"]Camelbag vind ik echt een waardeloze uitvinding, zon klotsende zak op je rug vind ik 3x niks.[/quote]
Wat een onzin. Wat voor Camelbak heb je (ooit geprobeerd)? Een Mule kan je prima op je rug bevestigen, zonder dat ie verschuift (heeft een heup/buikband en borstband). En als je zorgt dat er geen lucht in je waterzak zit, dan klotst er helemaal niks, je trekt 'm namelijk vacuum.
Het is trouwens CamelbaK, niet CamelbaG. Als je een Camelbag hebt, dan heb je waarschijnlijk een nepperd
Wat een onzin. Wat voor Camelbak heb je (ooit geprobeerd)? Een Mule kan je prima op je rug bevestigen, zonder dat ie verschuift (heeft een heup/buikband en borstband). En als je zorgt dat er geen lucht in je waterzak zit, dan klotst er helemaal niks, je trekt 'm namelijk vacuum.
Het is trouwens CamelbaK, niet CamelbaG. Als je een Camelbag hebt, dan heb je waarschijnlijk een nepperd
-
- Forum-lid HC
Wat is daar onzin aan, ik schrijf ik vind en niet dat het zo is.
Rij zoieso het liefst alleen in een shirtje en heb t liefst zo weinig mogelijk zooi mee.
Daarom vind ik een rugzak zoieso al niks.
Rij zoieso het liefst alleen in een shirtje en heb t liefst zo weinig mogelijk zooi mee.
Daarom vind ik een rugzak zoieso al niks.