Fietsverzekering
Ik heb begrepen dat Assurace werkt op basis van een taxatie. Hoe werkt het bij de NTFU met een zelfgebouwde fiets? Moet je daar alle aankoopbonnetjes bewaren?
"ja dat is een mooie fiets, en nee je mag hem niet uitbroberen. Ja zo\'n zadel zit toch best lekker en nee er zit geen bel op..."(diepe zucht)
ZorroI schreef:Gijs01 schreef:Ik weet beroepshalve dat verzekeraars hun grote gebouwen financieren uit de kleine lettertjes.
Dus..........? Ik heb mijn Polis wel gelezen en die die voldoet voor mij. Wat probeer je te zeggen?
Mvg, Zorro
Dat het mij beroepshalve bekend is dat het klachten regent bij de Nationale Ombudsman over verzekeringen van mobiele telefoons, fietsen, computers en allerhande zaken die van oudsher niet in het palet van verzekeraars voorkomen.
Een huis moet je verzekeren tegen brand net zoals je auto, maar je fiets? Nee, dat risico neem ik zelf wel en als ik bang voor vallen ben dan is een goedkoop frame een veel betere oplossing
Camerig is prachtig!
perik schreef:Die van de NTFU doet dat in ieder geval goed en snel. En geen gedoe met taxatie, gewoon de nieuwprijs van fiets/onderdelen minus een vastgestelde afschrijving.
Bij Assurace krijg je altijd de nieuwwaarde van de te vervangen onderdelen.
Verschil met NTFU is dat bij NTFU al je fietsen verzekerd zijn (je kunt er maar op 1 tegelijk fietsen). Bij Assurace is er maar 1 fiets verzekerd.
Gijs01 schreef:ZorroI schreef:Gijs01 schreef:Ik weet beroepshalve dat verzekeraars hun grote gebouwen financieren uit de kleine lettertjes.
Dus..........? Ik heb mijn Polis wel gelezen en die die voldoet voor mij. Wat probeer je te zeggen?
Mvg, Zorro
Dat het mij beroepshalve bekend is dat het klachten regent bij de Nationale Ombudsman over verzekeringen van mobiele telefoons, fietsen, computers en allerhande zaken die van oudsher niet in het palet van verzekeraars voorkomen.
Een huis moet je verzekeren tegen brand net zoals je auto, maar je fiets? Nee, dat risico neem ik zelf wel en als ik bang voor vallen ben dan is een goedkoop frame een veel betere oplossing
Hoi,
Ik begrijp nog steeds je argument niet om af te zien van een fietsverzekering of begrijp ik je verkeerd?
Wat zou het verschil zijn om WEL je inboedoel en huis te verzekeren maar NIET je fiets? Ik betaal naar gelang de kostprijs van mijn fiets.
Polis is polis.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Afgelopen maand bij assurace online mijn nieuwe fiets verzekerd.
Taxatie is niet nodig, gewoon aankoopdatum + nieuwwaarde opgeven was voldoende.
Je betaalt wel iets meer dan via de FM (10%), maar voordeel is wel dat je dan zelf contactpersoon bent bij assurace.
Want mocht je schade hebben dan betaalt assurace uit aan hun contactpersoon, en als je dus via de FM de verzekering heb afgesloten, dan betalen ze aan de FM uit.
En de FM dan weer aan jouw! (en communiceren doen ze dan ook alleen via de FM)
Verder niets mis met assurace, uiteindelijk goede schade afhandeling gehad.
Maar het duurt wel iets langer dan ze zeggen op hun website
Je betaalt wel iets meer dan via de FM (10%), maar voordeel is wel dat je dan zelf contactpersoon bent bij assurace.
Want mocht je schade hebben dan betaalt assurace uit aan hun contactpersoon, en als je dus via de FM de verzekering heb afgesloten, dan betalen ze aan de FM uit.
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
cliors schreef:Afgelopen maand bij assurace online mijn nieuwe fiets verzekerd.
Waar lees je dat? Ik heb via een FM de verzekering afgesloten en ben gewoon volgens mij zelf contact persoon. Ik lees wel(http://www.assurace.nl/index.php?page=schade_aangifte) dat ik bij schade kan kiezen om de fiets bij een aangesloten of een niet aangesloten dealer te doen. Waarbij voor de laatst genoemde keus een hoger eigenrisico geld en(vermoed ik) een langer doorloop tijd.
-
- Forum-lid
Toen ik onlangs een mobiele internetverbinding bestelde, probeerde de verkoper mij ook een verzekering aan te smeren voor de "dongel", waarvan de jaarpremie nog hoger was dan dat ding kost.dat het klachten regent bij de Nationale Ombudsman over verzekeringen van mobiele telefoons,
Maar dat zou ik toch niet willen vergelijken met de verzekering van mijn racefiets (via assurace). Voor een verzekerde waarde van 2700 euro betaal ik een jaarpremie van (plm.) 80 euro. Dat lijkt mij alleszins redelijk.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Ik ben lid van de NTFU en als zodanig is de verzekering in NL al redelijk voor elkaar. Ik heb bij de NTFU tevens een reisverzekering afgesloten en het verzekerdbedrag van de fiets laten verhogen... Volgens mijn onderzoek op dat moment was dit veruit de goedkoopste oplossing om mijn fiets overal en altijd verzekerd te hebben.
Zelf nog geen aanspraak op de verzekering hoeven maken, maar wat ik van clubleden hoor handelt de NTFU het prima af. Uiteraard houden ze rekening met afschrijving, maar dat lijkt me logisch en is volgens vooraf vastgesteld percentage/ schema.
In een ' normale' reisverzekeringspolis worden fietsen meestal gedekt tot 500 euro.
Succes
Zelf nog geen aanspraak op de verzekering hoeven maken, maar wat ik van clubleden hoor handelt de NTFU het prima af. Uiteraard houden ze rekening met afschrijving, maar dat lijkt me logisch en is volgens vooraf vastgesteld percentage/ schema.
In een ' normale' reisverzekeringspolis worden fietsen meestal gedekt tot 500 euro.
Succes
Sten
Let wel op dat als je schade op je reisverzekering wilt verhalen je een nota van het hotel of de camping of zoiets moet overleggen bij schade.