Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

welk is beste fietsdrager (3 fietsen) ?

fritsfiets
Forum-lid

fritsfiets 17 jul 2010 23:28

boner schreef:Hele volkstammen vervoeren hun fiets op een Twinny Load. Ook mensen met zware stadsfietsen met hele slappe cranks. Op het internet kon ik ook geen meldingen van crankbreuken door een Twinny Load vinden. Wel wordt dit probleem altijd naar voren gebracht als het over de Twinny Load gaat. Misschien iets voor Mythbusters om te onderzoeken?

Ik heb net een breuk gehad van een crank met een Twinnyload. Levensgevaarlijk. Voor mij nooit meet een Crankbevestiging. Even navragen bij een paar experts geeft dezelfde reactie. Je crank klrijgt metaalmoeiheid door het heen en weer swiepen van de fietsen tijdens de autorit. Ik was niet de eerste die dit heeft gehad met een twinnyload. Mythbusters hoeven er niet aan te pas te komen. Gewwon even rondvragen ipv op internet kijken.

boner
Forum-lid

boner 18 jul 2010 00:16

Een crank buigt niet, dat doet hij ook niet als je er met je volle gewicht op staat. Het het is de Twinnyload en je trekhaak die meebeweegt als de fiets beweegt (die is veel slapper dan de crank). De klem zit op de bovenste helft van de crank, er is nauwelijks "arm" om mee te geven aan een gewicht van dik 6 kilo dat staat te schudden. Verder is de crank natuurlijk niet gemaakt om een klem op te zetten, maar die klem is wel gemaakt om er een crank mee vast te zetten. Als je een kabel aan je zadelpen vastmaakt en de hele boel naar achteren trekt is volgens mij Twinnyload degene die als eerste afbreekt (nog voor het frame). Dat moeten ze bij Mythbusters maar eens proberen.

Is je crank op de Twinnyload gebroken? Of is je crank gebroken en gebruikte je regelmatig een Twinnyload?

Plaats reactie