Mavic R-Sys vs. Dura Ace WH7850 C24 CL
De R-Sys wielen die Mantel/Salden/Hopmans heeft is de 2008 versie, waarvan de gehele voorwielen opnieuw gespaakt en gekeurd zijn. Dit is dus de gehele 2008 voorraad bij Mavic die de deur uit moest om het vertrouwen te herstellen en de voorraad op te krijgen voor de nieuwe R-sys wielen.
IBAN schreef:KXlight schreef: Bij Salden idd 440 voor R-sys.
Misschien zijn R-sys lichter en stijver. Kwa aerodynamica is het huilen met de pet op.Dus wellicht is de afweging voor de TS waar de wielen voor gebruikt gaan worden.
Voor 'mooi weer' zijn beide wielen geschikt.
Zuiver klimmen --> R-sys
Klimmen, dalen, vlakke weg: --> WH 7850 C24 CL
waarom zijn deze wielen alleen geschikt voor mooi weer?
Ik bedoelde, zoals de TS al aangaf, dat het beide 'mooi weer'-wielen zijn: een setje met goede looks, die naast een heavy duty paar wielen wordt gebruikt voor goede omstandigheden.
Of ze alleen geschikt zijn voor mooi weer, zou ik niet durven stellen.
Skik schreef:De R-Sys wielen die Mantel/Salden/Hopmans heeft is de 2008 versie, waarvan de gehele voorwielen opnieuw gespaakt en gekeurd zijn. Dit is dus de gehele 2008 voorraad bij Mavic die de deur uit moest om het vertrouwen te herstellen en de voorraad op te krijgen voor de nieuwe R-sys wielen.
Klopt , staan nu scherp geprijsd om de zilveren velgranden op te werken om dat die van het model 2010 zwart zijn en deze terug de normale prijs bedragen . Als ik voor de beide de normale prijs zou moeten betalen zou ik voor de Dura Ace wielen gaan ! Maar nu met deze actie zou ik precies voor de mavic wielen opteren . Is bijna aan de helft van de prijs dat je deze nu kan kopen , maar denk eraan op is op . Dus moest je toch voor de mavic wielen kiezen zou ik niet te lang wachten als het al niet te laat is !
lucnoa schreef:Skik schreef:De R-Sys wielen die Mantel/Salden/Hopmans heeft is de 2008 versie, waarvan de gehele voorwielen opnieuw gespaakt en gekeurd zijn. Dit is dus de gehele 2008 voorraad bij Mavic die de deur uit moest om het vertrouwen te herstellen en de voorraad op te krijgen voor de nieuwe R-sys wielen.
Klopt , staan nu scherp geprijsd om de zilveren velgranden op te werken om dat die van het model 2010 zwart zijn en deze terug de normale prijs bedragen . Als ik voor de beide de normale prijs zou moeten betalen zou ik voor de Dura Ace wielen gaan ! Maar nu met deze actie zou ik precies voor de mavic wielen opteren . Is bijna aan de helft van de prijs dat je deze nu kan kopen , maar denk eraan op is op . Dus moest je toch voor de mavic wielen kiezen zou ik niet te lang wachten als het al niet te laat is !
Bij Mantel lag er vanochtend nog een flink stapeltje van de Mavic's.
Verschil in prijs is toch niet erg groot... 440 (mavic) om 499 (shimano)
KXlight schreef:
Bij Mantel ook 499?
Daar kosten ze toch 519?
Weet iemand of Shimano de wielen in 2010 ook veranderd heeft?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
wezep schreef:KXlight schreef:
Bij Mantel ook 499?
Daar kosten ze toch 519?
Weet iemand of Shimano de wielen in 2010 ook veranderd heeft?
Sorry, bij mantel idd 519.
Ik vind het wel lef hebben om een 2008 set van de R-Sys te kopen.
Ook na de recall actie zijn er verhalen op het web (incl foto's van de nieuwe spaken) van "spontane" spaakbreuk. Het is hier al eerder aangegeven, het werkt bij mij net als bij bv. Toyota, je gaat nu ook geen model aanschaffen waarvan je weet dat het gaspedaal kan blijven hangen.
Heb je de nieuwe RS80-c50 ook al gezien?
Ook na de recall actie zijn er verhalen op het web (incl foto's van de nieuwe spaken) van "spontane" spaakbreuk. Het is hier al eerder aangegeven, het werkt bij mij net als bij bv. Toyota, je gaat nu ook geen model aanschaffen waarvan je weet dat het gaspedaal kan blijven hangen.
Heb je de nieuwe RS80-c50 ook al gezien?
Rickyb schreef:Ik vind het wel lef hebben om een 2008 set van de R-Sys te kopen.
Ach, er zijn ook genoeg mensen die nog steeds zweren bij de nieuwe Ultremo's
LVGH schreef:Rickyb schreef:Ik vind het wel lef hebben om een 2008 set van de R-Sys te kopen.
Ach, er zijn ook genoeg mensen die nog steeds zweren bij de nieuwe Ultremo's
En voor dat geld, koop ik ze ook niet. Maar misschien ben ik daar wel erg gevoelig in.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC