Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Super fietsen maar slechte service?

huubcs
Forum-lid

huubcs 26 feb 2010 00:14

Peterj schreef:Hier precies hetzelfde probleem, FP3 was 3 maanden oud en er zaten al scheurtjes in de achtervork,
peerke1 schreef:Hoorde deze week van een kennis dat bij hun in de club 2 man een fp3 hadden gebroken.

Scheurtjes, gebroken ........... moet ik me met mijn 2009 frame zorgen gaan maken ?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 feb 2010 07:54

Hilarisch weer dit, wat een stemmingmakerij. We zijn zeker allemaal weer vergeten dat er hier 2 weken geleden een nieuwe Dogma werd gepresenteerd die als vervanging was aangeboden voor een kapotte Prince?

En hoe weet je dat het scheurtje er waarschijnljik al veel langer in zit? En bij wie is de fiets gekocht? Je DENKT dat de dealer wel mee wil werken?
Zit mij net even teveel onduidelijkheid in het verhaal.
Less is bore

eaglejohn
Forum-lid

eaglejohn 26 feb 2010 08:24

Gaat mij echt niet om stemmingmakerij. Alleen al het feit dat er geen uitspraak komt en deze termijnen erg lang duurt is mi al een premiummerk onwaardig.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 26 feb 2010 09:05

Ik kan niet over andere garantie gevallen oordelen, maar ik ben altijd super goed geholpen door Cardsports en door mijn FM Gerrit Plieger.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

IBAN
Forum-lid

IBAN 26 feb 2010 09:10

Daniel1975 schreef:Hilarisch weer dit, wat een stemmingmakerij. We zijn zeker allemaal weer vergeten dat er hier 2 weken geleden een nieuwe Dogma werd gepresenteerd die als vervanging was aangeboden voor een kapotte Prince?

En hoe weet je dat het scheurtje er waarschijnljik al veel langer in zit? En bij wie is de fiets gekocht? Je DENKT dat de dealer wel mee wil werken?
Zit mij net even teveel onduidelijkheid in het verhaal.

het zal je fiets maar zijn. En dan een reactie krijgen als deze van een moderator met een Pinarello Avatar. Lekker objectief, ik zou de forum reglementen maar weer eens nalezen!

adroit
Forum-lid
Contact

adroit 26 feb 2010 09:16

Ik had een klnat die een Prince bij me gekocht heeft en door een kennis heeft laten opbouwen.
Na een half jaar een scheurtje in de bovenkant van de bracket, das balen natuurlijk !

Ik heb de fiets uit elkaar geschroefd en wat bleek.....vet in de bracketpot ipv van locktite, wat betekend dat in principe het crankstel niet goed gemonteerd is en de lagercups veel te hard zijn aangedraaid (moet nl. met locktite 222 en handvast aandraaien)

Omdat ik geen zaken doe met Cardsports maar rechtstreeks in Italie heb ik een foto gemaakt van het scheurtje en opgestuurd.

Binnen 1 week na opsturen van het frame de bevestiging dat de klant een nieuw frame krijgt (terwijl hij daar eigenlijk door verkeerde montage van een onwetende kennis eigenlijk geen recht op had)

Zo kan het dus ook !!

coolnago
Forum-lid

coolnago 26 feb 2010 11:03

Mijn FM constateerde in juli 2009 2 cracks aan weerszijde van de achterbrug van mijn F3:13.Foto's gemaakt en een mail naar Cardsport gestuurd.In oktober bij Cardsport geinformeerd en ze zeiden dat ze nog niets gehoord hadden vanuit Italie.

Krijg ik eind december een verzoek van de FM om mijn fiets langs te brengen omdat ze het frame met eigen ogen willen zien.Ik wacht nu op de uitslag hiervan.

Nu is de F3:13 niet de topfiets van Pinarello maar een klant is een klant neem ik aan.Ik zou graag klant bijven maar dit zet me wel aan het denken.

Zijn de vele garantiegevallen m.b.t. frames een specifiek Pinarello-probleem of hebben andere merken hier ook last van?
Immer gerade aus

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 feb 2010 11:11

Dat met locktite 222 is nieuw voor me. Ik weet dat campa het voorschrijft als je niet het juiste gereedschap beschikbaar hebt (meer als noodoplossing). zou het zelf nooit doen omdat Alu op Alu samen met loctite gewoon een garantie is voor koud lassen (aluminium vergroeid) en het geheel gaat dan nooit meer los.
Verder hoort een frame (tenzij er echt een afwijkend bracket systeem is gebruikt) geschikt te zijn voor alle astypen die voor BSA worden gemaakt (dus ook voor een viekantas die niet eens met de hand aan te draaien is).

En inderdaad pinarello's breken maar vaker nog scheurt enkel de lak en soms (lees eerder vaak) is dat aan montagefouten van de opbouwer te danken. Wat ik tot op heden heb gezien is dat pina redelijk coulant is en in ieder gevan niet slechter is dan het gros van de merken.

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 26 feb 2010 11:33

Sharkman 1 schreef:Dat met locktite 222 is nieuw voor me. Ik weet dat campa het voorschrijft als je niet het juiste gereedschap beschikbaar hebt (meer als noodoplossing).

Volgens mij zijn de campa lagercups (SR) standaardvoorzien van een een beetje Loctite (blauw spul). Of is dit iets anders??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

eaglejohn
Forum-lid

eaglejohn 26 feb 2010 12:14

HuubCs schreef:
Peterj schreef:Hier precies hetzelfde probleem, FP3 was 3 maanden oud en er zaten al scheurtjes in de achtervork,
peerke1 schreef:Hoorde deze week van een kennis dat bij hun in de club 2 man een fp3 hadden gebroken.

Scheurtjes, gebroken ........... moet ik me met mijn 2009 frame zorgen gaan maken ?

De meeste frames zullen echt niet gaan scheuren, je moet je alleen zorgen maken als je bij de ongelukkigen hoort die een probleem hebben, dan gaat Pinarello je geduld je aardig op de proef stellen. Voorlopig maar genieten je mooie Pinarello.

Plaats reactie