Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27 feb 2010 19:54
door gijs01
Een Trek aanraden bij iemand die een merk als Colnago met een sterke identiteit vind ik zinloos. Niet omdat de Trek niet goed zou zijn, in tegendeel zelfs. Echter een Colnago koop je met je hart. Ikzelf heb mijn Trek ingeruild voor een C50 en na 4 maanden staat ie nog in de woonkamer.
De suggestie over de kwaliteit van het frame van de CX-1 die Trek(er) doet vind ik overigens ronduit flauwekul. De CX-1 is al enige tijd op de markt en op het Colnagotopic ben ik geen enkel bericht tegengekomen over problemen. Colnago bestaat al 50 jaar en zou het zich niet eens kunnen veroorloven om een baggerframe te maken, daar een hoge prijs voor te vragen en de klanten (en dealers!) in de kou te laten staan. Nee hoor Chris 1981, de kwaliteit van de CX-1 os goed op orde, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.
11-speed vs 10-speed is gauw beslist. 10-speed is prima maar 11-speed nog beter.
Eén ding is echter geen onzin, presto heeft inderdaad een mooie site die ik nog niet kende. Daarvoor dank Trek(er).
Geplaatst: 27 feb 2010 21:15
door treker
Ik zeg volgens mij dat ik de kwaliteit van de Colnago CX-1 niet zo ken, maar het is nou eenmaal een feit dat Trek fietsen die in Amerika worden gemaakt (de 5 & 6 serie van de madone) vele malen strenger worden getest dan alle andere frames ter wereld. Daarom kunnen zei de kwaliteit van de fiets 100% garanderen. En mijn naam is niet voor niets Trek(er). Dat je er geen fan van bent prima, maar ik ben weinig gecharmeerd van menig Italiaans fietsenmerk en volgens mij is dit forum in het leven geroepen om over dit soort zaken de discussie aan te gaan en niet klakkeloos af te doen als flauwe kul.
Mijn enige aanname is overigens dat colnage een puur Italiaans fietsenmerk is en dat veel mensen geimponeerd worden door het zogenaamde 'charisma' van deze fietsen. De rest is allemaal prima na te vinden, dus als je tijd hebt.. succes ermee.
PS Gijs: Ik kende presto ook niet kwam hem bij toeval tegen met googlen naar de apex flare maar ook ik ga deze site zeker onthouden.
Geplaatst: 27 feb 2010 22:20
door gijs01
Beste Trek(er),
Voorkeur voor Italiaans heb je, of heb je niet. Dat jij er niets mee hebt prima.
Het bedrijf dat zaken 100% kan garanderen moet ik echter nog tegenkomen. Toyota was toch ook zo'n degelijk merk? Mercedes Benz is hetzelfde overkomen met de E-klasse van het vorige type. Ook bij Trek kunnen er, ondanks de ongetwijfeld pittige tests, problemen optreden want fouten maken is menselijk. En die fouten worden dan middels garantie opgelost.
Wat verder boeiend is, is dat vrijwel alle carbon frames, w.o. die van Trek en Colnago, uit het verre oosten komen. Zelfs de lugs van de C50 en de EPS worden slechts geassembleerd in Italië. Wellicht dat de Madone 5 en 6 geheel USA made zijn. Zou kunnen maar indruk maakt het niet op me. In het verre Oosten zit zoveel technologische expertise, dat zit echt wel goed.
De CX-1 wordt geproduceerd in het verre oosten (China of Taiwan) net zoals vrijwel alle Treks. En als een CX1 of een Trek kapot zou gaan dan, en de klanten zouden in de kou blijven dan zouden:
A. de klanten dat kenbaar maken op dit forum, (kijk maar eens naar het Hommes-topic)
B. de dealers in opstand komen en Colnago of Trek niet meer verkopen
Ik zie echter dat de kritische vakspecialist Colnago aanprijst als een goed merk. Dat doen ze ook met Trek trouwens want dat is natuurlijk ook een wereldfiets.
Als je dus twijfels verspreid over een wereldmerk met als enige argument dat je het niet kent dan zeg ik: "who the hell are you?"
Geplaatst: 27 feb 2010 22:51
door treker
Colnago wordt inderdaad in het vere oosten gemaakt en de Trek van de madone 5 & 6 serie niet!(OCLV carbon) Deze worden daarom uitzonderlijk goed gecontroleerd en daarom is de garantie bij trek uitstekend bij de 5 & 6 serie. Dat is mijn argument, deze komen niet uit taiwan waar de controle veel minder is!
Geplaatst: 27 feb 2010 23:05
door gijs01
Trek(er) schreef:Colnago wordt inderdaad in het vere oosten gemaakt en de Trek van de madone 5 & 6 serie niet!(OCLV carbon) Deze worden daarom uitzonderlijk goed gecontroleerd en daarom is de garantie bij trek uitstekend bij de 5 & 6 serie. Dat is mijn argument, deze komen niet uit taiwan waar de controle veel minder is!
Beste Trek(er)
Waarop baseer je de stelling dat de controle in Taiwan minder zou zijn? Zijn daar onderzoeken over? Zo ja, zou je dan de links willen delen want dat vind ik, maar waarschijnlijk ook de mede-forumbezoekers wel erg interessant.
Geplaatst: 27 feb 2010 23:51
door amclassic-fan
Trek(er) schreef:Colnago wordt inderdaad in het vere oosten gemaakt en de Trek van de madone 5 & 6 serie niet!(OCLV carbon) Deze worden daarom uitzonderlijk goed gecontroleerd en daarom is de garantie bij trek uitstekend bij de 5 & 6 serie. Dat is mijn argument, deze komen niet uit taiwan waar de controle veel minder is!
Misschien is het eens tijd om wakker te worden. Het apparaat waarop je bovenstaande bericht schreef is voor 99% zeker in zuid-oost Azië gemaakt. Je TV en alle andere elektronica ook. Ooit wel eens in de cleanroom van chip fabriek geweest? Als ze dat kunnen maken, dan moet zo iets simpels als een carbon framepje ook wel lukken. Iemand die in Taiwan is geboren kan net zo goed opletten als iemand die toevallig in Amerika is geboren...
Geplaatst: 28 feb 2010 11:15
door treker
Kijk eerst maar eens een keertje op deze site dat helpt jullie al een eindje op weg.
http://www.schiersbikecenter.be/index.php/oclv
Over die controles in Zuid-Oost Azië worden gemaakt kom ik later terug, want ik moet zo weg voor een wedstrijd.
Geplaatst: 28 feb 2010 12:04
door stinus
Ik vind het een mooi verhaal van OCLV maar het zwakke ervan is is dat we de schrijver op zijn woord zouden moeten geloven, er worden allemaal statements gemaakt die nooit te verifiëren zijn.
EN dan geef ik geen waarde oordeel over de kwaliteit van Trek, maar zoals campagnolo zegt 11-speed is beter dan 10 speed....
Geplaatst: 28 feb 2010 13:39
door gijs01
De informatiebron leeft van de verkoop van fietsen. Het doet mij in ieder geval twijfelen of het echt zo doorslaggevend is. Feit is wel dat de CX-1 het al meer dan 2 jaar positief doet in de topics.
Ik hecht dus weinig waarde aan het verhaa van Trek(er)
Geplaatst: 28 feb 2010 13:55
door nicovandijk
1. Ik hecht ook geen waarde aan het verhaal van Trek(er)
2. Ik ben inderdaad fan van de italiaanse frames.
3. Ik kom nog steeds geen feiten tegen in het verhaal van Trekker, wederom alleen maar aannames.
4. Ga eens met je vinger langs de achterbrug van een Madone, zeker de lager geplaatste modellen. Je voelt gewoon dat de laklaag daar dunner is en dus niet gelijkmatig opgebracht.
5. Trek fietsen zijn kwalitatief hoogstaand en hebben hun waarde bewezen. Ongeacht of deze nu in de US of Taiwan gemaakt worden. Hetzelfde geldt voor Colnago, Pinarello etc.
Tot slot; Who the f&%$ is Schier's bike center? En, moeten wij alles voor waarheid aannemen dat wat meneer Schier schrijft? Eer dat ik geloof dat de Trek frames beter zijn en 100% garantie kunnen geven vs. de Italiaanse frames (Colnago & Pina) moet er een wetenschappelijke studie aan te pas komen die dit heeft bewezen. En dan niet N=1 zoals bij meneer Trekkert.
Zullen we nu weer on topic verder gaan?
Geplaatst: 28 feb 2010 14:30
door gijs01
nicovandijk schreef:1. Ik hecht ook geen waarde aan het verhaal van Trek(er)
2. Ik ben inderdaad fan van de italiaanse frames.
3. Ik kom nog steeds geen feiten tegen in het verhaal van Trekker, wederom alleen maar aannames.
4. Ga eens met je vinger langs de achterbrug van een Madone, zeker de lager geplaatste modellen. Je voelt gewoon dat de laklaag daar dunner is en dus niet gelijkmatig opgebracht.
5. Trek fietsen zijn kwalitatief hoogstaand en hebben hun waarde bewezen. Ongeacht of deze nu in de US of Taiwan gemaakt worden. Hetzelfde geldt voor Colnago, Pinarello etc.
Tot slot; Who the f&%$ is Schier's bike center? En, moeten wij alles voor waarheid aannemen dat wat meneer Schier schrijft? Eer dat ik geloof dat de Trek frames beter zijn en 100% garantie kunnen geven vs. de Italiaanse frames (Colnago & Pina) moet er een wetenschappelijke studie aan te pas komen die dit heeft bewezen. En dan niet N=1 zoals bij meneer Trekkert.
Zullen we nu weer on topic verder gaan?
+1
de vragensteller heeft aan de CX-1 een topfiets!
Geplaatst: 28 feb 2010 14:59
door amclassic-fan
Trek(er) schreef:Kijk eerst maar eens een keertje op deze site dat helpt jullie al een eindje op weg.
http://www.schiersbikecenter.be/index.php/oclv
Over die controles in Zuid-Oost Azië worden gemaakt kom ik later terug, want ik moet zo weg voor een wedstrijd.
Leuk verhaal, maar het is duidelijk door iemand uit 't Engels vertaald die totaal geen verstand heeft van composieten. Er staan namelijk nog al wat termen in waar ik nog nooit van heb gehoord. Bijv voids is op wel erg creatieve wijze vertaald.
Daarnaast vind ik het bedroevend dat er nog steeds personen zijn die denken dat iemand die in Amerika (of Europa) geboren is beter werkt dan iemand die in Azië geboren is.