Campagnolo Zonda 2010
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tuurlijk, de spulletjes zijn wel geod, maar er staat niet letterlijk dat het hetzelfde is.
Less is bore
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
In aansluiting op de eerste reactie van Foosho. Met heel goed speuren kom je iets tegen dat 10 gram lichter is en voor praktisch hetzelfde geld. Wel met veeeeeeeeeeeeel betere naven (gezien de Eurus ervaringen).
http://cnc-bike.de/product_info.php?cPa ... 0994258e8c
http://cnc-bike.de/product_info.php?cPa ... 0994258e8c
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pardon??? Veel beter dan Eurus naven? Dan heb je toevallig een misser gehad, want die dingen staan echt heeeeeel goed bekend!!
Less is bore
- Forum-lid
- Contact
Ja klopt, maar helaas heb ik wel van bijna het één of het andere moment mij voorwiellager naar de bliksem gereden. Zo zat er geen speling op en zo was hij onherstelbaar beschadigd.....
Zo zie je maar hoe subjectief dit alles is. Als iemand een spaak uit zijn Easton wiel rijdt betekent dat dat er "verhalen zijn over spaakbreuk" zijn, een reden om ze af te raden. Als iemand zijn Campa naaf aan gort rijdt of telkens lossende spaken heeft moet dat een uitzondering zijn want ze staan zeer goed bekend.
- Forum-lid
- Contact
Haha, ja. Maar zie het in perspectief. Wil wel weer een nieuw campa setje. Geloof ook wel dat de naven doro de regel goed zijn. Misschien moet ik gewoon iets vaker preventief onderhoud doen. Record naven zijn goed, maar de dtswiss240 volgens mij nog net iets beter.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
perik schreef:Die wet van aantallen geldt hier niet. Volgens mij zijn er veel meer tevreden Easton gebruikers, maar zijn de Campa-fans gewoon veel luidruchtiger!
Ik ken niemand met Easton EA90 Aero's die nog geen spaak heeft gebroken, het gaat best een poos goed en spontaan breekt er dan een spaak.
Record naven zijn gewoon goed en qua lagers perfect. Mindere is de geometrie die niet echt geweldig is en daarnaast de constructie dat ze slechts 1 veer in de body gebruiken (die wel eens wil breken).