Pagina 2 van 2

Geplaatst: 21 jan 2010 23:58
door daniel1975
Morpheus schreef: Het verbaast me wel dat jij zegt over de Super Leonardo dat het de 55 moet zijn. Immers de bovenbuis van mijn huidige fiets is 55cm de Super Leonardo 55 is met 542 8mm korter en het 57 frame slechts 5mm langer.


8mm kortere bovenbuis is makkelijk op te lossen met een wat langere stuurpen. Ik gok erop dat je nu met een 110mm rijdt, dan kun je makkelijk naar een 120mm (als het al nodig is). Een kortere stuurpen icm een langer frame rijdt vaak niet lekker. Daarbij rij ik zelf met een 55cm Paris en heb een iets hogere zadelstand dan jij. Ik had er dus wel een beetje over nagedacht ;-)

Oja, en de Cervelo zal inderdaan lichter zijn. Opera en Pina zijn niet echt ultra lichtgewichten. Tel bij dat framegewicht nog maar even grofweg 400gr op voor de vork.

Geplaatst: 22 jan 2010 00:31
door paulusr3
Morpheus schreef:
paulusR3 schreef:Mocht gewicht nog een issue zijn; ik ken de geichten van Opera/ pina niet uit mijn hoofd, maar ik denk dat de R3 een aanzienlijk stuk lichter is! Ik denk zelfs meer dan 300 gram....


Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt, als ik het goed heb:
- Cervelo R3; frame - 870 en vork - 375 = 1245 gram
- Opera Super Leonardo = 1055 gram


Die 1055 gram zijn zeker voor een ongelakt frame, zonder vork, in maatje s? Mijn R3 is 893 gram gelakt(rood/wit/zwarte csc versie), zonder vork en in maat 58.

Geplaatst: 22 jan 2010 00:42
door kort
Die Opera super Leonardo is inderdaad wel erg mooi. Hij ziet er "dik gespierd" uit. Ik overweeg de Opera ook. Het is een frame met invloeden van de Pinarello Dogma (zadelpenvorm en staande buis) Hij is licht genoeg vind ik.
Met de Cervelo heb ik geen ervaring.