Vervoeren fiets zonder beschadigingen ?
Met mijn carbon fiets op de fietsdrager (Trekhaak) naar zowel Frankrijk als Italië geweest.
Ik heb mijn fiets ingepakt met inpakfolie, ter plekke even lastig om folie te verwijderen.
Maar frame is schoon en onbeschadigd.
Wel folie meenemen voor de terugreis.
Juwilier
Ik heb mijn fiets ingepakt met inpakfolie, ter plekke even lastig om folie te verwijderen.
Maar frame is schoon en onbeschadigd.
Wel folie meenemen voor de terugreis.
Juwilier
-
- Forum-lid
Auto heeft een trekhaak en zal vast wel een optie hebben voor een dakdrager gaat overigens om een renault modus. En met een fietsendrager geen kans op schade ? What about opvliegende steentjes en dergelijke. En Danny heeft gelijk snap heus wel dat de wielen eraf kunnen. Ik twijfel alleen of dat met de fietsendrager wel zo een strak plan is.
kogafanaat schreef:En heeft iemand misschien een praktische oplossing voor vervoer op een vakantieaanhangwagentje.
Neem een Rieske. Een topper!
http://www.rieske.com/top-menu/Produkte ... -B200.html
Camerig is prachtig!
In een renault modus past natuurlijk makkelijk een fiets. Maar ik begrijp dus dat de auto inmiddels 'vol' zit met andere spullen. Het liefst vervoer ik mijn fietsen altijd in de auto. Geen mogelijk tot krassen en beter beveiligd.
Als je de fiets buiten je auto vervoert zijn er drie opties. Op de trekhaak, op het dak of een karretje. Als ik mocht kiezen dan ging ik voor het dak of het karretje. En een karretje is natuurlijk alleen maar interessant als er nog meer mee moet. Dus dakdrager kopen, frame inpakken met isolatie materiaal en de fiets op het dak leggen. Niet staand vervoeren dus. Staand vervoeren is minder stabiel en levert veel luchtweerstand op. Laat je achterwiel op je fiets zitten en neem het voorwiel mee in de auto. Ik heb ervaring met deze constructie. Twee fietsen op de dakdrager en de wielen in de auto. Een steentje kan nagenoeg onmogelijk je fiets raken en het isolatie materiaal beschermt het frame tegen gehobbel van de auto.
succes!
Als je de fiets buiten je auto vervoert zijn er drie opties. Op de trekhaak, op het dak of een karretje. Als ik mocht kiezen dan ging ik voor het dak of het karretje. En een karretje is natuurlijk alleen maar interessant als er nog meer mee moet. Dus dakdrager kopen, frame inpakken met isolatie materiaal en de fiets op het dak leggen. Niet staand vervoeren dus. Staand vervoeren is minder stabiel en levert veel luchtweerstand op. Laat je achterwiel op je fiets zitten en neem het voorwiel mee in de auto. Ik heb ervaring met deze constructie. Twee fietsen op de dakdrager en de wielen in de auto. Een steentje kan nagenoeg onmogelijk je fiets raken en het isolatie materiaal beschermt het frame tegen gehobbel van de auto.
succes!
Live fast; die young. mijn blog
Ik ben even kwijt waar ik het gezien heb, maar er schijnen ook fietskoffers te zijn die je op je dakdragers kan monteren. Dan is je fiets maximaal beschermd. Deze schijn je ook te kunnen huren. Ik ga nog even kijken of ik het zo weer terug kan vinden.
Even een heel klein beetje off topic: De luchtweerstand van een reanault modus is sowieso verre van geweldig. :d
Even een heel klein beetje off topic: De luchtweerstand van een reanault modus is sowieso verre van geweldig. :d
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een stationwagen (focus) en ik leg in de achterbak eerst een riante laag bagage, daarbovenop mijn fiets en wielen met kleed erover zodat ie niet zichtbaar is. Overige meuk gaat in de dakbak. En als je investeert in een dakbak, altijd de grootste nemen. Vol gaat ie toch wel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
Bedankt allemaal voor het opsommen van de voor's en tegens van de bepaalde maniernen van vervoeren. Zal dan toch maar eens kijken of het een mogelijkheid bestaat minder rotzooi mee te nemen. :p
raleighrick schreef:Bedankt allemaal voor het opsommen van de voor's en tegens van de bepaalde maniernen van vervoeren. Zal dan toch maar eens kijken of het een mogelijkheid bestaat minder rotzooi mee te nemen. :p
De eerste mogelijkheid die mijn vrouw altijd oppert is dat ik mijn fiets niet meeneem..:)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
zelfgemaakte dakdragers!
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a
Beschadigen op een fietsendrager? Als je veel bagage meeneemt en je fiets moet er nog bij 'gepropt' worden zou ik juist mijn fiets op de drager zetten.
Een Spinder fietsendrager, daar kun je mooi de klem om je zadelpen heen doen. Doekje tussen de klem en de zadelpen en dan heb je sowieso geen schade. Een steentje die je fiets raakt vanaf je auto heb ik nog nooit meegemaakt.. ook niet onderweg naar zuid-frankrijk. Als je hem dan ook nog eens helemaal in zou pakken kan er helemaal niks gebeuren..
Een Spinder fietsendrager, daar kun je mooi de klem om je zadelpen heen doen. Doekje tussen de klem en de zadelpen en dan heb je sowieso geen schade. Een steentje die je fiets raakt vanaf je auto heb ik nog nooit meegemaakt.. ook niet onderweg naar zuid-frankrijk. Als je hem dan ook nog eens helemaal in zou pakken kan er helemaal niks gebeuren..
-
- Forum-lid
Verklaar U nader Pinarelloridley zelfgemaakte dakdragers ???