Welke Nokia als GPS-logger?
[quote="ariejee"]1) Ik gebruik Sports Tracker van Nokia. http://sportstracker.nokia.com
2) Met GPS filtering kan je dat bepalen (hi, medium, low)
3) Een weekendje fietsen in Limburg kan gewoon op 1 batterij met wat SMS-en en bellen er bij terwijl GPS filtering op Hi stond.
4) Ik gebruik de Nokia E71 naar volle tevredenheid.
http://sportstracker.nokia.com/nts/Noki ... _Guide.pdf[/q
Ik heb Sportstracker op mijn Nokia E72 geïnstalleerd. Het werkt gewoon, maar als ik mijn workout stop, krijg ik deze niet meer tevoorschijn. Enig idee waar dit aan ligt?
2) Met GPS filtering kan je dat bepalen (hi, medium, low)
3) Een weekendje fietsen in Limburg kan gewoon op 1 batterij met wat SMS-en en bellen er bij terwijl GPS filtering op Hi stond.
4) Ik gebruik de Nokia E71 naar volle tevredenheid.
http://sportstracker.nokia.com/nts/Noki ... _Guide.pdf[/q
Ik heb Sportstracker op mijn Nokia E72 geïnstalleerd. Het werkt gewoon, maar als ik mijn workout stop, krijg ik deze niet meer tevoorschijn. Enig idee waar dit aan ligt?
Kwam er zojuist achter dat mijn telefoon ook compatible is met de nokia sportstracker, dus heb het ding er meteen op gezet. Maar, betaal ik mijn provider eigenlijk voor gebruik hiervan? Ik stel deze vraag omdat ik in het programma een accespoint/toegangspunt in moet stellen om er gebruik van te kunnen maken. (Ik heb geen internet abo op mijn mobiel)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
@ twor
Hoe doe je dat met de N95?
Ik heb het geprobeerd en het werkte niet, vooral omdat gsm in achetrzak gaat en daardoor de ontvanger teveel zit afgeschermd.
Hoe doe je dat met de N95?
Ik heb het geprobeerd en het werkte niet, vooral omdat gsm in achetrzak gaat en daardoor de ontvanger teveel zit afgeschermd.
[quote="53x11"]Kwam er zojuist achter dat mijn telefoon ook compatible is met de nokia sportstracker, dus heb het ding er meteen op gezet. Maar, betaal ik mijn provider eigenlijk voor gebruik hiervan? Ik stel deze vraag omdat ik in het programma een accespoint/toegangspunt in moet stellen om er gebruik van te kunnen maken. (Ik heb geen internet abo op mijn mobiel)[/quote]
Als je internet gebruik alleen thuis via de wifi instelt betaal je niks aan je provider. De nokia kan gebruik maken van gps assist, dat kost ook geld. Zou ik gewoon uitzetten. De telefoon gaat dan namelijk contact opnemen met het netwerk om te kijken waar hij ongeveer is, daarna is de gps fix iets sneller.
Als je internet gebruik alleen thuis via de wifi instelt betaal je niks aan je provider. De nokia kan gebruik maken van gps assist, dat kost ook geld. Zou ik gewoon uitzetten. De telefoon gaat dan namelijk contact opnemen met het netwerk om te kijken waar hij ongeveer is, daarna is de gps fix iets sneller.
Volgens mij wil de sportstracker niet werken als ik geen toegangspunt instel (ik heb geen wifi op mijn telefoon, dus die optie kan ik ook niet kiezen), maar ik ben er inmiddels wel achter dat het slechts om enkele Kb's per keer gaat, dus de kosten zullen wel meevallen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
@53x11: Kosten kunnen aardig oplopen als je geen internet pakket op je telefoon hebt.
In bepaalde standen gaat hij namelijk ook de wegenkaarten downloaden voor je. Zou dit dus afraden. Of zorgen dat je elk contact uit hebt staan.
GPS assist kost voor zover ik weet geen geld.
Hij maakt gebruik van de gegevens die standaard verzonden worden om te weten waar je bent om gebelt te kunnen worden. (voorbehoud is dat het MIJ nooit geld kost bij T-mobile).
@hans darmstrong: Ik gebruik een bluetooth gps receiver. Deze zijn veelal krachtiger. Ik kan die gewoon in mijn zak stoppen.
In bepaalde standen gaat hij namelijk ook de wegenkaarten downloaden voor je. Zou dit dus afraden. Of zorgen dat je elk contact uit hebt staan.
GPS assist kost voor zover ik weet geen geld.
Hij maakt gebruik van de gegevens die standaard verzonden worden om te weten waar je bent om gebelt te kunnen worden. (voorbehoud is dat het MIJ nooit geld kost bij T-mobile).
@hans darmstrong: Ik gebruik een bluetooth gps receiver. Deze zijn veelal krachtiger. Ik kan die gewoon in mijn zak stoppen.
Tegelwijsheid van Harry Nota, fietsenmaker:
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
\'Als er iets rammelt, is het meestal je pompje\'
Gebruik nu ook de sportstracker op de Nokia E66, bevalt stukken beter dan mijn Iphone met MapMyRide. Op de Nokia kost het haast geen batterij, op de Iphone ging het aardig rap. Komt goed uit met het oog op de 300km Klassiekers dit jaar......
Wat gebruiken jullie op de bestanden te exporteren? Google Earth kan maar vind ik niet mooi. Of kan ik die terrein view uitzetten? Wil eigenlijk een soort Google Maps view hebben die ik dan ook nog eens makkelijk zou kunnen bloggen. Sites als Bikely of Bike Route Toaster vereisen dan weer registratie, ook niet optimaal....
Wat zijn jullie ervaringen? Tips?
Wat gebruiken jullie op de bestanden te exporteren? Google Earth kan maar vind ik niet mooi. Of kan ik die terrein view uitzetten? Wil eigenlijk een soort Google Maps view hebben die ik dan ook nog eens makkelijk zou kunnen bloggen. Sites als Bikely of Bike Route Toaster vereisen dan weer registratie, ook niet optimaal....
Wat zijn jullie ervaringen? Tips?
Ik gebruik de site van Nokia Sports Tracker. Werkt prima!
Ook kan je zien waar je onderweg welke foto hebt gemaakt of welke liedje je hebt geluisterd.
Ik heb de Nokia 5800 Xpress Music icm met Nokia Sports Tracker, werkt perfect.
Kost bijna geen batterij en na afloop gemakkelijk oploaden.
Ook kan je zien waar je onderweg welke foto hebt gemaakt of welke liedje je hebt geluisterd.
Ik heb de Nokia 5800 Xpress Music icm met Nokia Sports Tracker, werkt perfect.
Kost bijna geen batterij en na afloop gemakkelijk oploaden.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd...