Pagina 2 van 3

Geplaatst: 14 jan 2010 19:02
door roody
hallo japie , ik wil gewoon een goede degelijke fiets waar ik kan op betrouwen dat hij goed is en hij mag 4000 euro kosten meer geef ik er niet aan uit ,maar wil nu gewoon eens iets goed en dacht dat titanium het beste was en ook het sterkste ,groeten rudy

Geplaatst: 14 jan 2010 21:23
door japiecarbon
Carbon is toch echt het beste om een frame te maken. Carbon is licht en makkelijk in bepaalde vormen te maken zodat je een stijf frame krijgt. Vergelijk een bracket van een tita en carbon frame.

Titanium is bv ook niet sterker dan staal, alleen 60% lichter.

Voor €4000 heb je hele mooie fietsen. Heb je al eens bij onze oosterburen gekeken?

Geplaatst: 14 jan 2010 22:22
door gijs01
als je 4 ruggen beschikbaar hebt en die Prince is je maat, dan wist ik het wel. Pak die occasion en houd 1000 in je zak

Geplaatst: 14 jan 2010 22:26
door japiecarbon
Dan rij je met record 2007. Volgens mij ben je niet goed als je voor €3000 een 2de hands fiets koopt met een verouderde groep. Voor dat geld heb je al bijna een fiets met super record!! Nieuw en met garantie

Geplaatst: 14 jan 2010 22:30
door danny1407
Ik zou sowieso geen wedstrijden rijden met een fiets van 4 ruggen.....

Geplaatst: 14 jan 2010 22:48
door japiecarbon
Waarom niet?

Geplaatst: 14 jan 2010 22:57
door danny1407
Omdat je het dan niet altijd zelf in de hand hebt of je op je muil gaat of niet met die 4 rooien onder je reet.

Maar als je er niet wakker van ligt.....
Het zou mij in ieder geval meer pijn doen dan die ontwrichte schouder en schedelbreuk!

Geplaatst: 14 jan 2010 23:02
door Zorro
danny1407 schreef:Omdat je het dan niet altijd zelf in de hand hebt of je op je muil gaat of niet met die 4 rooien onder je reet.

Maar als je er niet wakker van ligt.....
Het zou mij in ieder geval meer pijn doen dan die ontwrichte schouder en schedelbreuk!


Gaat ie lekker Danny1407? Hahahaha. Get your point.

Zorro

Geplaatst: 14 jan 2010 23:21
door roody
Eric_V schreef:Waarom denkt iedereen toch dat carbon al breekt als je er naar kijkt?
ff voor de duidelijkheid: carbon breekt echt niet zomaar!


eric ik was vorige zomer bijna bij een valpartij betrokken heb er 4 zien vallen ik ben vol in de remmen moeten gaan 2 van de renners waren hun carbon fiets in twee de bovenbuis was midden door gebroken het was een zannata z81 en een colnago extreme ,en nog een voorval van breuk ,over een heel hoge midden berm tegen 50 km uur kader was ook gescheurd concorde ? dus vraag mij wel af hoe sterk dit wel is heb er helemaal geen vertrouwen in ,ik zou mij niet op mijn gemak voelen als ik daar mee rijd in de wedstrijd !! groeten Rudy

Geplaatst: 14 jan 2010 23:30
door amclassic-fan
Gijs01 schreef: - De PF1 met 105 misstaat niet maar bij de betere Fm kun je er echt wel een andere groep op krijgen, welke denk je aan?

Die PF1 vind ik wel heel erg mooi trouwens!

Maar is dit niet iets voor je?

http://www.pliegersport.nl/admin/upload ... eblauw.JPG

De rearstay van Carbon helpt trouwens enorm bij het dempen maar vol carbon is onverslaanbaar, zeker bij deze Prince die niet veel duurder is dan de PF1! wat een plaatje he!


Die FP1 is gewoon een goedkoop aluminium, je betaald puur voor de naam die op 't frame staat. Ik snap niet hoe je zo'n frame aan iemand kunt adviseren.

En hoe een carbon achtervork voor comfort gaat zorgen is mij een raadsel. Achtervork vormt toch gewoon een 3-hoek met de zitbuis en dat is volgens mij een hele stijve constructie. Carbon achtervork voegt echt niets toe, behalve een lijm verbinding die los kan laten. Bij de meeste merken is dit geen probleem, maar er zijn al wel eens series geweest waar de verbinding na enige tijd los kwam.


Als je op een aluminium frame met hamer slaat zit er een deuk in. Bij carbon beschadigd enkel de lak, althans zo lijkt 't. Wat je niet ziet is dat er haarscheurtjes tussen de vezels en/of door de vezels ontstaan, in een slecht geval treedt er delaminatie op. Zie je allemaal niets van, maar beschadigd is 't frame wel. Als de klap maar hard genoeg is gaat ieder licht frame gewoon dwars door midden. Die scandium Scott frames zijn ook genoeg foto's te vinden dat de boel dwars door midden brak in een ongelukje.

Geplaatst: 14 jan 2010 23:39
door japiecarbon
Als je met een alu frame tegen een verkeersdrempel rijd is ie ook stuk.

Als je met een 4K fiets valt is toch niet alles stuk! Ik ben in koers al meerdere keren gevallen en behalve schuurplekken is er niets stuk!

Geplaatst: 15 jan 2010 00:30
door amclassic-fan
Maar als je met een wielset van 1k+ en een frame van 2k aan 't koersen gaat dan moet je je gewoon realiseren dat 1 keer pech hebben en er is 3k Euro's gereduceerd tot chemisch afval. Ik kan me het filmpje nog goed herinneren van de jankende Nieuweling in de Maasvallei, toen ze vielen en z'n LW voorwiel door midden was ;)

De groep overleeft een valpartij meestal wel, in 't slechtste geval sneuvelen de shifters en de achter-derailleur. Remmen en bijv de crank zijn bijna niet kapot te krijgen in een valpartij.