Alles over vakanties op én met de fiets

Wielrenvakantie op Tenerife

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2010 23:33

Het enige wat je hier al maanden doet is je eigen toko promoten. En ja bovenstaande bericht is destijds gewoon per ongeluk blijven staan in de huidige vorm. Edith heeft ook gewoon een PB'tje van mij gehad dat dit niet helemaal de bedoeling is.

En ja ik blijf wel lekker naar Gran Canaria / Tenerife gaan. Altijd minimaal 20 graden, klimmen tot 2000 meter, nauwlijks neerslag, veel meer wensen heb ik niet voor het vroege voorjaar.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2010 18:39

Ben nog geen week terug van opnieuw meer dan geslaagde (fiets)vakantie in Tenerife.
[img=http://www.fred.mtb-sport.nl/2010-image ... fe-001.jpg]
Vanzelfsprekend de Teide gedaan en vanaf 2 kanten. Verder super mooie tocht richting Masca met redelijk extreem klimwerk (400 hm in iets meer dan 2,5 km is fors).
Het weer ongelooflijk mooi en alleen maar in het kort gereden want de laagst gemeten temperatuur was 17 graden, maar ook de z.g. calima over ons heen gehad en toen zaten we dicht op de 30 graden.
In principe elke van de 860 km / 17.000 hm de moeite waard. Zou zo weer terug willen.
Voor de liefhebbers het Verslag met foto's en de gereden routes
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2010 19:14

De 34-28 is wel een stuk beter verzet voor dat steile weggetje dat je de 2e dag hebt gereden, dan de 39-25 die ik had.

Nog in de problemen gekomen met je wielen of was er weinig wind? Toen ik er vorig jaar was stond er in 't dal richting 't vliegveld zo ontzettend veel wind dat ik zelfs met lage velgen al een aantal keer 1,5 meter opzij geblazen werd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 28 mar 2010 21:20

34-28 was ik heel blij mee, ook al vanwege blessure rechter been. De eerste afdaling bij 50 km+ en zijwind maakte het soms spannend met de hoge velgen.
Verder de laatste rit langs het vliegveld keiharde wind schuin van voren en dan ben je minder blij met hoge velgen.
Verder scheelt het dat ik 83 kg ben en dan heb je wat minder last dan iemand van 65 kg.
Ik ben in ieder geval niet omgeblazen!!!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Plaats reactie