Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Alan voor de kroeg

speric
Forum-lid HC

speric 08 jan 2010 12:47

Sleutels duidt erop dat die auto gebruikt wordt. Als in de fiets sleutels hadden gezeten, had hij de fiets niet meegenomen.

Kennelijk was de staat vd fiets zo, dat er kennelijk niet op te rijden, en zag de fiets er ook niet zo uit dat gebruikt wordt/ zal worden.

perik
Forum-lid

perik 08 jan 2010 12:53

Ik ben benieuwd naar de reactie van de politie. Die mannetjes (lees junks) die hier op het station altijd door de fietsenstalling aan het scharrelen zijn en aan elk slotje rammelen op zoek naar een fiets die ze tegen diefstal kunnen behoeden worden ook altijd weggestuurd.

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 08 jan 2010 13:44

Beetje apart, dit. Ik ben ook wel benieuwd naar de reactie van de politie.

En zonder een waardeoordeel over de TS te willen geven: ik bespeur toch een soort dubbele moraal. De drijfveer lijkt eerder dat er een mooi projectje in zit, in plaats van maatschappelijke betrokkenheid. :p ;)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 08 jan 2010 13:54

Ach, hij is nog jong zeggen we dan. De Meppelse veldwachter weet daar wel raad mee en zal onze Jaapieo wel even flink de oren wassen als hij zich op het bureau meldt. Dan heeft ie weer wat geleerd ;)
... más allá ...

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 08 jan 2010 14:09

Ik zal vanmiddag foto's maken en dan wordt het wel duidelijk dat het een gevalletje hopeloos is!
Wielen zijn niet alleen krom maar ook veel spaken (nippels velg enz...) zijn kapot!
De ketting is verrot, stuur staat scheef enz...

Zo'n mooie alan die anders het kanaal in gegaan zou zijn red ik dan liever voor een eventuele eigenaar, mocht deze zich naar een maand(?) niet melden dan is hij van mij
(ik heb eerder iets "gevonden" en als je gewoon bij de politie meld is er niks aan het handje...)

Groetjes, en vanmiddag foto's!

Jasper
mijn Flickr

corniel
Forum-lid HC

corniel 08 jan 2010 14:10

Eerlijk gezegd denk ik dat de TS een prima inschatting heeft gemaakt. Ik denk dat ik het ook zo zou hebben gedaan. En als er nog een rechtmatige eigenaar is die zich meldt: prima toch?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 08 jan 2010 14:13

Daarom, en anders kom ik hem 3 jaar laten nog beroerder tegen langs de kant van het kanaal na een baggerbeurt!
Vanmiddag foto's en dan denk ik dat jullie mijn beslissing wel snappen!

Bovendien bel ik gewoon netjes met de politie, dan is er toch niks "crimineels" aan?

Jasper
mijn Flickr

w0uter
Forum-lid

w0uter 08 jan 2010 14:16

ik heb toevallig ook een verrotte bak op het oog. Maandag ga ik even aanbellen om de eigenaar te achterhalen, gewoon meenemen ga ik niet doen. Straks heeft de eigenaar er nog plannen mee.

Lang leve het Verrotte Fietsen Bevrijdingsfront!! ;)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 jan 2010 14:22

Denk dat de kans niet groot is dat de fiets geclaimd wordt. Ligt eraan in welke stad je woont, in Amsterdam of Utrecht is het aan de orde van de dag dat je fiets wordt gestolen, daar hoef je bij de politie echt niet mee aan te komen. Bij de gemeente heb je vaak nog meer kans, die zijn ook nogal ijverig met het weghalen van foutgeparkeerde fietsen in het stationsgebied (carrieretip? geintje ;) ). Ben benieuwd hoe het afloopt.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 08 jan 2010 14:22

Daarom, na een foto zal veel duidelijk worden!
Chris, daarom...
Zou zonde zijn als dit ergens in een kanaal lag te verrotten!
mijn Flickr

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 08 jan 2010 14:24

Corniel schreef:Eerlijk gezegd denk ik dat de TS een prima inschatting heeft gemaakt. Ik denk dat ik het ook zo zou hebben gedaan. En als er nog een rechtmatige eigenaar is die zich meldt: prima toch?

In wettelijke theorie is en blijft het diefstal, men neemt een eigendom van iemand anders tot zich (zonder toestemming)!
Maar ook een eigenaar kan een boete tegemoet zien van de politie als deze zijn eigendommen niet op slot zet!

Kan best het standpunt begrijpen, maar als ik een oude old timer op straat zie neem ik hem ook niet zomaar mee omdat de eigenaar geen geld heeft om deze op te knappen?
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 08 jan 2010 14:28

Dit is niet een kwestie van niet kunnen opknappen, dit is gewoon iets dat door de gemeente hoogst waarschijnlijk zou worden opgehaald als grof vuil!
Maar de foto's volgen zoals ik eerder zij.
mijn Flickr

Plaats reactie