Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Combinatie schoen voor spinning en buiten?

jaapieo
Forum-lid

jaapieo 16 jan 2010 19:09

Wat heb je dan op laten meten voor een paar schoenen?
Ik pas ze meestal ;)
mijn Flickr

_jeroen_
Forum-lid

_jeroen_ 16 jan 2010 19:14

jaapieo schreef:Wat heb je dan op laten meten voor een paar schoenen?
Ik pas ze meestal ;)

Hehehe... :)

Hij had een mal van Sidi waar je de voet in kan plaatsen om nauwkeurig de lengte en breedte te meten. Daarna natuurlijk passen of het overeenkomt. ;)

juulh
Forum-lid

Gebruikersavatar juulh 19 nov 2010 13:40

En? bevalt het? :- )
Specialized Tarmac Elite Compact

dbo
Forum-lid

dbo 19 nov 2010 15:07

Je hebt ook raceschoenen met verzonken spd-plaatjes. Bij Shimano beginnen de modelnummers dan met RT. Ik heb zelf de RT081 voor op de racefiets en voor het spinnen.

nica
Forum-lid

nica 20 nov 2010 01:21

Ga naar de winkel, en zeg SPD maat..? pas ze allemaal, en loop er wat mee, voel goed of de schoen stevig maar niet knellend om je voet zitten.
Je zult ze amper vinden zonder.. maar let op dat er een harde zool onder zit. Mountainbike of race, op recreatief niveau zal het weinig uitmaken, hooguit in looks.

Bij spinning zie ik eigenlijk alleen mountainbike shoenen, ik vind het zelf ook veel prettiger omdat je daar best redelijk op kan lopen.

Overigens schrik niet bij spinning.. Spinning en fietsen zijn toch 2 behoorlijk andere disciplines.. Ik val altijd na een uur spinning dood van mijn fiets (doe ik er wel een uur vollebak fitness nog voor), terwijl na een uur fietsen zijn net de begin pijntjes weg. Maar zeker een goede workout voor de winter!

Plaats reactie