Lengte kooi sram XO
+1.
Een ander voordeel van medium cage schijnt te zijn dat (naast gewichtsvoordeel en minder kwetsbaar), de schakelacties wat accurater zijn. 'Snappier shifts' noemde een of andere Engelstalige gast dat eens.
Een ander voordeel van medium cage schijnt te zijn dat (naast gewichtsvoordeel en minder kwetsbaar), de schakelacties wat accurater zijn. 'Snappier shifts' noemde een of andere Engelstalige gast dat eens.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
klaaz schreef:Zoals ik het nu lees krijg ik met een medium beperkingen en met een lange kooi niet
Waar zie je dat staan? Een weekje Verdon is niet genoeg testparcours? Extremer dan 22x34 zul je echt niet rijden lijkt mij en dat gaat goed, ook onder zware omstandigheden.
Zie hier:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... lit=verdon
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 06 mei 2009 11:10
Kwestie van goed leren schakelen..
Lang is gewoon wat veliger.. verder is het dus een beetje zelfkennis..
Grt Niels
Lang is gewoon wat veliger.. verder is het dus een beetje zelfkennis..
Grt Niels
Veni, Vidi, Fietsie!
in een medium kooi staat de veer extremer gespannen in de uiterste stand en zal sneller slijten / slapper worden.
bij een longcage is de hefboomwerking op de kettingspanning beter en zal de veer minder lijden om dezelfde spanning te hebben. mocht je een keer een extreem verzet rijden (per ongeluk of met opzet) dan lijdt de veer er niet onder. het gewichtsvoordeel is volgens mij rond de 20 gram: dat gaat niet over veel.
ik snap de opmerking 22 34 niet helemaal: het gaat toch om de max. lengte ketting? grootste voor en grote tandwielen achter, dat wil je af en toe kunnen schakelen zonder schade of extreme spanning op derrie?
bij een longcage is de hefboomwerking op de kettingspanning beter en zal de veer minder lijden om dezelfde spanning te hebben. mocht je een keer een extreem verzet rijden (per ongeluk of met opzet) dan lijdt de veer er niet onder. het gewichtsvoordeel is volgens mij rond de 20 gram: dat gaat niet over veel.
ik snap de opmerking 22 34 niet helemaal: het gaat toch om de max. lengte ketting? grootste voor en grote tandwielen achter, dat wil je af en toe kunnen schakelen zonder schade of extreme spanning op derrie?
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Amclassic-fan schreef:En wat bewijs je daarmee? Je kan ook een Red derailleur op een XX groep monteren, gaat pas mis als 44-32 schakelt. Met 22-32 (of 34) gaat het echt prima.
Bewijzen niks, maar veel extremer zal het voor iemand dit deze vragen stelt niet worden. En 44-32 gaat goed (iedereen schakelt dat wel eens per ongeluk)
Less is bore
Even wat anders...
Waarom denk je al aan upgrades op de dag dat je je nieuwe fiets opgehaald hebt? Een X0 + triggers gaat al snel over de €300 heen, volgens mij. Misschien had je net zo goed een dealtje kunnen sluiten met je FM?
Ik zou eerst een tijdje met je huidige schakelspul rijden, en kijken hoe dat bevalt. Wel een dikke bak hoor, fijne kleuren die reaction.
Waarom denk je al aan upgrades op de dag dat je je nieuwe fiets opgehaald hebt? Een X0 + triggers gaat al snel over de €300 heen, volgens mij. Misschien had je net zo goed een dealtje kunnen sluiten met je FM?
Ik zou eerst een tijdje met je huidige schakelspul rijden, en kijken hoe dat bevalt. Wel een dikke bak hoor, fijne kleuren die reaction.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
kaj1500 schreef:Even wat anders...
Waarom denk je al aan upgrades op de dag dat je je nieuwe fiets opgehaald hebt? Een X0 + triggers gaat al snel over de 300 heen, volgens mij. Misschien had je net zo goed een dealtje kunnen sluiten met je FM?
Heb met mijn FM over een eventuele upgrade gehad om er gelijk XO op te zetten maar had een meerprijs van 200 euri.
Wanneer ik op het net kijk kun je reeds een setje krijgen voor ongeveer 240,-- Er vanuit gaande dat mijn x9 set meer als 40,-- op gaat leveren kom ik aanmerkelijk goedkoper uit.
Maar ik ben er ook nog niet 100% zeker van hoor om te gaan upgraden, zit overal te kijken wie het spul het voordeligst aanbied en tot nu toe is dat salden maar die heeft alleen de medium kooi en heb toch liever een lange kooi.
kaj1500 schreef:Ik zou eerst een tijdje met je huidige schakelspul rijden, en kijken hoe dat bevalt. Wel een dikke bak hoor, fijne kleuren die reaction.
Wanneer ik er eerst mee ga rijden levert mijn eigen denk ik aardig minder op dan wanneer ik het nu zou gaan verkopen.
Bedankt voor je complimenet wat betreft de fiets, ben er ook zeer content mee.
klaaz schreef:Zoals ik het nu lees krijg ik met een medium beperkingen en met een lange kooi niet.
Maar wat ik mij dan afvraag waarom verkopen ze dan medium kooi's als je met een lange altijd uit de voeten kan, er zal op enig vlak met een medium toch voordeel te behalen zijn?
Derailleur hangt ook wat hoger van de grond: minder kans op beschadiging en wat verder van de bagger. Rij al jaren met medium, nooit een vastgelopen ketting gehad.
Wilier Mortirolo
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
Endorfin Speed II SL
Cadex CFM-3
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
klaaz schreef:
Wanneer ik er eerst mee ga rijden levert mijn eigen denk ik aardig minder op dan wanneer ik het nu zou gaan verkopen.
Heb ik ook gedaan: mijn Spark kwam met SLX en XT. Vrijwel direct eraf gemikt en X9 + X0 erop. Spulletjes gingen voor 80% vd nieuwwaarde weg. De remmen zijn later naar de ATB van mijn vriendin gegaan (want de slx remmen zijn op zich wel fijn).
Less is bore
Hoi,
Ik snap die fietsen maker niet erg, het prijsverschil tussen een 0 en een 9 = € 128,-
bruto adviesprijs dus waar haalt hij die € 200,- vandaan.
Is dat het bedankje van hem dat je daar eenfiets gekocht hebt ?
Dan zijn er toch wel betere adressen denk ik.
Grtz,
Morel
Ik snap die fietsen maker niet erg, het prijsverschil tussen een 0 en een 9 = € 128,-
bruto adviesprijs dus waar haalt hij die € 200,- vandaan.
Is dat het bedankje van hem dat je daar eenfiets gekocht hebt ?
Dan zijn er toch wel betere adressen denk ik.
Grtz,
Morel
Morel schreef:Hoi,
Ik snap die fietsen maker niet erg, het prijsverschil tussen een 0 en een 9 = 128,-
bruto adviesprijs dus waar haalt hij die 200,- vandaan.
Is dat het bedankje van hem dat je daar eenfiets gekocht hebt ?
Dan zijn er toch wel betere adressen denk ik.
Grtz,
Morel
Aan welke winkel koppel jij deze prijzen?
Ik weet ook dat salden veel goedkoper is, daar zal mijn FM ook nooit aan kunnen tippen.
Derrailleur kost bij mijn FM 189,-- de triggers 169,-- (redwins)
Ik kreeg 160,-- voor mijn x9 set dus reken maar uit.