Specialized schoenen
Ik heb ze een tijdje gehad. De pasvorm was echt super. Ik heb nog nooit met zulke fijne schoenen gereden.
Die Varus wedge die erin zit vond ik stomvervelend. 't Voelde niet lekker en dat was de reden dat ik ze weer verkocht heb. Ik ga geen €40 betalen voor een paar plastic shim om de boel weer te corrigeren.
Die Varus wedge die erin zit vond ik stomvervelend. 't Voelde niet lekker en dat was de reden dat ik ze weer verkocht heb. Ik ga geen €40 betalen voor een paar plastic shim om de boel weer te corrigeren.
-
- Forum-lid
De rode zool is gewoon de zool met de minste bolling er in zodat hij geschikt is voor de meeste mensen. (Net zoals bij de meeste merken worden er dus zooltjes in de schoen gedaan waar maar weinig extra steun inzit) Indien je helemaal perfekt afgestemde zolen wil hebben kun je dat laten meten en eventueel aanpassen gewoon dus een extra service voor inlegzolen. Niemand verplicht je om dit te doen en de schoen blijft een goede schoen ook omdat uit diverse testen blijkt dat Specialized schoenen standaard al veruit de beste steun en zooltjes hebben.
By the way rij zelf met Sidi. Maar wel met de zooltjes van Specialized.
PamScalpel
pow schreef:Klinkt inderdaad als de omgekeerde wereld.....bij welk merk/uitvoering ben je uiteindelijk beland?
Good ol' Sidi. Shimano schoenen zijn overigens ook prima (pak wel een wat duurder model).
Die binnenzooltjes zijn prima, maar in de schoenzool van de Speci schoenen zit een varus 'wedge'. Die ga je er niet uit krijgen door een ander binnenzool.Pamscalpel schreef:De rode zool is gewoon de zool met de minste bolling er in zodat hij geschikt is voor de meeste mensen. (Net zoals bij de meeste merken worden er dus zooltjes in de schoen gedaan waar maar weinig extra steun inzit) Indien je helemaal perfekt afgestemde zolen wil hebben kun je dat laten meten en eventueel aanpassen gewoon dus een extra service voor inlegzolen. Niemand verplicht je om dit te doen en de schoen blijft een goede schoen ook omdat uit diverse testen blijkt dat Specialized schoenen standaard al veruit de beste steun en zooltjes hebben.
Versta me niet verkeerd, die schoenen van Specialized zijn geen slechte schoenen, en zeker te duur om zo maar in de vuilbak te kieperen. Ik rij er nog vaak mee.
Ik wou alleen maar zeggen dat ik de filosofie en de werkwijze van Specialized niet altijd begrijp. Ze maken een hi-tech product, bieden de mogelijkheid om één en ander aan te passen, maar dat maakt een aantal van die voordelen van de schoen weer totaal waardeloos. Bovendien begrijp ik niet waarom de rode zolen standaard in de schoenen verkocht worden, als de overgrote meerderheid van de de mensen de blauwe zou moeten gebruiken.
Elke Specialized dealer heeft een speciale mat, en als je daar gaat opstaan met blote voeten, dan geeft dat aan welke zolen je nodig hebt. Ik vind het er alleen ver over dat 40 euro voor een set zolen moet betaald worden terwijl er al zolen inliggen, die volgens hun voor de meeste mensen minder geschikt zijn.
Ik wou alleen maar zeggen dat ik de filosofie en de werkwijze van Specialized niet altijd begrijp. Ze maken een hi-tech product, bieden de mogelijkheid om één en ander aan te passen, maar dat maakt een aantal van die voordelen van de schoen weer totaal waardeloos. Bovendien begrijp ik niet waarom de rode zolen standaard in de schoenen verkocht worden, als de overgrote meerderheid van de de mensen de blauwe zou moeten gebruiken.
Elke Specialized dealer heeft een speciale mat, en als je daar gaat opstaan met blote voeten, dan geeft dat aan welke zolen je nodig hebt. Ik vind het er alleen ver over dat 40 euro voor een set zolen moet betaald worden terwijl er al zolen inliggen, die volgens hun voor de meeste mensen minder geschikt zijn.
fast by trade - fearless by reputation - francis by name
remco-l schreef:Mijn ervaring met de 'varus 'wedge' (voet kantelt iets naar buiten, dat zou 'natuurlijk' zijn) is ook niet zo positief. Denk dat het handiger zou zijn geweest van specialized dat variabel te maken door bijvoorbeeld zooltjes.
Bij mijn speci-dealer heb ik een extra setje zolen gekocht (fris om ze eens te vervangen terwijl de andere een sopje krijgen) zolen zijn identiek? wel zaten er in de lichtgroene variant geen 'vents' in de rode en blauwe wel?
Ik probeer al maanden met die shims te rijden omdat ze me een betere bewegingslijn van de knieën/benen geven. Het probleem is dat ik met de shims na 80 km pijn aan de bal van de voet en de tenen krijg. Ik heb dit jaar al meerdere echt lange ritten gereden, maar dan zonder shims. Zonder kan ik gerust 350 km rijden zonder pijn.
De schoenen zouden nog zeker een seizoen of twee meegaan, maar ik ben nu al aan het uitkijken naar nieuwe.
De schoenen zouden nog zeker een seizoen of twee meegaan, maar ik ben nu al aan het uitkijken naar nieuwe.
fast by trade - fearless by reputation - francis by name
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
ik rij gewoon altijd met mn steunzolen van de podotherapeut. Werkt perfect en is tenminste echt op maat gemaakt voor mn voeten. Om de 2 jaar ofzo haal ik nieuwe zolen. De oude krijgen meestal een nieuw dekje en zijn voor in mn fietsschoenen. Scheelt een hoop geschuur tegen de cranks.