OEM velgen
Ja 40-42mm hoge aluminium velgen wegen altijd minimaal 600g.
Het zouden ook de velgen kunnen zijn die Vuelta ook gebruikt (en Giant in hun aerofietsen), die worden gemaakt door GLM (Giant Light Metal). Er is gewoon een fabriek in China die zulke velgen maakt in groten getale en die door verschillende merken in verschillende varianten op de markt gezet worden, zegge een alu equivalent van de bekende Gigantex carbon velgen dus.
Het zouden ook de velgen kunnen zijn die Vuelta ook gebruikt (en Giant in hun aerofietsen), die worden gemaakt door GLM (Giant Light Metal). Er is gewoon een fabriek in China die zulke velgen maakt in groten getale en die door verschillende merken in verschillende varianten op de markt gezet worden, zegge een alu equivalent van de bekende Gigantex carbon velgen dus.
jmarteijn schreef:Nee, die illusie heb ik zeker niet
Vraag me alleen wel af of ik geen problemen zal ondervinden met deze velgen.
@maruc
Het zijn zeker dezelfde velden idd.
Hoe kom jij aan die foto's? heb je meer informatie hiervan beschikbaar?
nee, meer info heb ik niet.
en die foto's heb ik gewoon gevraagd:)
maruc schreef:jmarteijn schreef:Nee, die illusie heb ik zeker niet
Vraag me alleen wel af of ik geen problemen zal ondervinden met deze velgen.
@maruc
Het zijn zeker dezelfde velden idd.
Hoe kom jij aan die foto's? heb je meer informatie hiervan beschikbaar?
nee, meer info heb ik niet.
en die foto's heb ik gewoon gevraagd:)
Dus als ik het goed begrijp, heb jij deze velgen zelf niet? Overwogen om ze ook aan te schaffen?
shimano09 schreef:Een groot voordeel van deze hoge velg is dat je er draadbanden op kunt leggen. Wanneer je echte carbon velgen neemt zul je er alleen tubes op kunnen leggen wat onhandig is wanneer je lek rijd.
Dat was idd ook mijn overweging om deze te willen aanschaffen.
Die overweging kun je wegschrappen!
Kuiper verkoopt ook echte carbon velgen (full carbon en carbon met alluminium velgrand) voor een goede prijs!
www.kuipertrading.nl
(overigens ook actief op dit forum)
Dan zul je gegarandeert geen miskoop doen!
Kuiper verkoopt ook echte carbon velgen (full carbon en carbon met alluminium velgrand) voor een goede prijs!
www.kuipertrading.nl
mijn Flickr
jaapieo schreef:Die overweging kun je wegschrappen!
http://www.kuipertrading.nl
Sorry,, maar deze lijken toch erg veel op degene die aangeboden worden op ebay of heb ik het mis?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Precies, vlgs mij is 620 gram voor 42 mm "carbon" erg zwaar. deze zijn onder de 500 gram voor 50mm (dat komt meer in de buurt van de standaard gigantex velgen).
Zijn dan ook meteen 4 keer zo duur helaas..
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Om Amclassic-fan aan te vullen, je hebt garantie en cervice, een goed wiel, lichtgewicht, relatief goedkoop, je hoeft niet zelf te spaken, dat is ook al met al niet goedkoop...
IK zie enkel voordelen bij een setje kuiper's!
IK zie enkel voordelen bij een setje kuiper's!
mijn Flickr
Krokie schreef:Precies, vlgs mij is 620 gram voor 42 mm "carbon" erg zwaar. deze zijn onder de 500 gram voor 50mm (dat komt meer in de buurt van de standaard gigantex velgen).
Maar dat zijn volgens mij full carbon velgen als ik me niet vergis. Ik ben opzoek naar alu velgen, maar dan wel ongeveer 42 mm.
Blijft het dan nog zwaar qua gewicht dan?
en vergeleken met de Fulcrum Racing 7 wielen die ik momenteel bezit; wat is vergelijking met deze, want daar gaat het mij in eerste instantie om.
Tevens zou ik ze dan verder willen opbouwen icm Novatec A291SB & F292SB naven en Sapim Race spaken.