Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het ik ben net vader geworden thema!

noppie
Forum-lid
Berichten: 1403
Lid geworden op: 12 okt 2005 22:26

noppie 29 dec 2009 22:28

Ja jongen eigen schuld dikke bult. Hou er rekening mee, eerst komt je kind, vervolgens een hele tijd niks en dan kom jij eindelijk an de beurt.
En wat ze zeggen, dat het snel voorbij gaat dat klopt helemaal, alleen merk je dat pas over 20 jaar.
Ik heb 3 zoons (23, 21 en 16 zijn ze nu) en die willen voor geen goud met ouwe vader fietsen, ze kijken wel uit zeggen ze.
kiekeboe

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 29 dec 2009 22:47

Mooie uitdaging heb je nu Geer.

En volhouden hoor, dat is het enige dat telt.
Jij bent haar voorbeeld.



Zij is ook tegen

remon@
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 mar 2005 22:28
Locatie: Rotterdam

remon@ 29 dec 2009 23:05

Leuk om te lezen allemaal.

Sinds een aantal weken weten mijn vriendin en ik dat we rond augustus in de luiers zitten. Oftewel we worden papa en mama. Trots? Ja kun je wel zeggen ja.
Me vriendin is er ook ondersteboven van. Letterlijk en figuurlijk....misselijk, hongergevoel, vrienden geworden met de wc pot. Oftewel...Goed zwanger!!

Volgende week hebben we de eerste echo. Kolere! Wat spannend! haha.

Groet!

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 30 dec 2009 10:11

Hoi Geer,
Van harte gefeliciteerd, and welcome to the club of daipers! Er gaat inderdaad van alles door je hoofd wanneer je een verse vader bent geworden, of gaat worden. Maar het is gewoon een kwestie van je ideale weg zien te vinden in je gezin en het fietsen. 3 jaar geleden kregen wij onze dochter die, om het maar voorzichtig te zeggen, een echte "nachtbraker" is. (Als dat er maar afgaat wanneer het stappen word ontdekt) Wat dat meisie overdag allemaal absorbeert, komt er 's nachts allemaal weer uit. Gemiddeld zijn 5 van de 7 nachten per week één of meerdere keren per nacht onderbroken. Dat betekent voor pappie en mammie slechte nachtrust, en dat hakt er soms aardig in, helemaal wanneer je elke dag woon-werk fietst. Sinds juni is er ook nog een klein ventje bijgekomen, die nu al wereldkampioen slapen is. En ik kan niet wachten tot het voorjaar is om gezellig met hem de polder in te fietsen en de koeien en de schapen te gaan ontdekken.

Maar maak je geen zorgen hoor, misschien zul je iets minder vaak kunnen fietsen zoals je gewend was, je krijgt er zoveel moois voor terug. Het is toch geweldig als je je fiets staat te poetsen, de kleine je gezellig komt helpen, of even met de fietspomp komt aanslepen. Het is gewoon een kwestie van je wat flexibeler opstellen. En als je in training bent voor een aankomend doel, dan is het ook vaak schipperen en plannen om toch de nodige kilometers te maken. En dan is een Tacx toch wel een erg mooie oplossing.

Een belanrijke tip voor je kostbare velo, OPHANGEN!! Kinderen zien niet het verschil tussen een kinderfietsje en een full carbon racebike. Voor je het weet word dat kinderfietsje tegen je kostbare racefiets “gekwakt!”

<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

Gebruikersavatar
ottie
Forum-lid
Berichten: 338
Lid geworden op: 24 jul 2005 21:04

Gebruikersavatar ottie 30 dec 2009 11:23

Hoi Geer,

Wij hebben nu twee kids van 1,5 en 3,5 en het is een kwestie van goed plannen. De eerste tijd heb ik veel gebruik gemaakt van de slaaptijden van de oudste. Toen nummer twee geboren werd waren de middagslaapjes tijd voor sporten voor papa. Nu is de Tacx een uitkomst, mama kan wat leuks doen, papais thuis voor de kids en kan toch trainen.
Woon/werk verkeer als training scheelt mij veel tijd. Als dat niet mogelijk is dan ´s morgens )heel' vroeg of ´s avonds laat trainen/fietsen als iedereen op bed ligt.

Maar het belangrijkste: genieten van die kleintjes. Ik heb hierboven heel veel goede tips gezien over combineren van privé/werk/sporten dat ik er zelf ook weer energie van krijg om een paar (voor mij) nieuwe tips uit te gaan ptoberen. Dus dank aan de reacties hierboven. Heb nu alweer zin in een nieuw jaar fietsen en genieten van de kids!
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 02 jan 2010 11:47

[quote="GastheerG"]
4) Geef je extraatjes (overtollig budget) uit aan dingen doen inplaats van dingen hebben. Een nieuwe bank is geen toegevoegde waarde voor een jong gezin want zodra ze kunnen springen gaan ze het ook doen. Bij voorkeur op de nieuwe bank of bed!
Door bijzondere dingen te DOEN leer je een kind beleven. Door dingen te bezitten leer je alleen oppervlakkigheid.
[/quote]

Mijn vrouw en ik hebben besloten bovenstaande op een tegeltje te zetten en aan de opa's en oma's te geven...!

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 02 jan 2010 16:04

Ochochoch, wat een feest der herkenning, dit topic! Mijn zoontje is net twee, ik vraag me nu af hoe ik vroeger ooit de dagen door kwam, zo weinig tijd blijft er nu over. Maar een goede planning doet wonderen, ik kom nog genoeg aan trainen toe.
Eenvoud kenmerkt het ware.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 29 jul 2010 17:34

De kleine doerak slaapt eindelijk door, daar heeft ze bijna negen maanden voor nodig gehad om over na te denken!

Trainingen here I come! Yessssssss

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 29 jul 2010 18:06

[quote="Geer"]De kleine doerak slaapt eindelijk door, daar heeft ze bijna negen maanden voor nodig gehad om over na te denken!

Trainingen here I come! Yessssssss[/quote]

Ik begrijp dat je 's nachts traint? ;)
Fiets ze!
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

race-newbee
Forum-lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 14 jul 2009 17:57
Locatie: Almere

race-newbee 29 jul 2010 23:28

Duursporters zijn toch egoisten, maar daar kun je een goede draai aangeven! Ik sport meestal door naar me werk te fietsen of door later op de avond nog even een rondje te doen. Eerder ging ik nog wel eens vroeg me bed uit maar dat lukt me nu niet meer... oh ja wij hebben een tweeling van 5 maanden
je fietst wat...

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 30 jul 2010 02:08

Mijn Elle is nu bijna 9 maanden en zit nu ff in een moeilijke periode (tandjes, e.d.)
Trainingstijd is sinds haar geboorte gehalveert, maar ze maakt veel goed.

Ik werk in diensten en mijn vrouw overdag, dus als ik vrij ben ben ik oppas, normaal ging ik dan fietsen.


[quote="race-newbee"] oh ja wij hebben een tweeling van 5 maanden [/quote]

Respect!
I Am SpeCiAliZed

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 30 jul 2010 10:43

[quote="Farelli"][quote="Geer"]De kleine doerak slaapt eindelijk door, daar heeft ze bijna negen maanden voor nodig gehad om over na te denken!

Trainingen here I come! Yessssssss[/quote]

Ik begrijp dat je 's nachts traint? ;)
Fiets ze![/quote]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Neh, maar het is vooral de als een kind 's nachts niet goed slaapt, dan ben je er overdag dubbel zo druk mee. Daarbij komt dat ik 's avond, na werk, gewoon te moe ben. Dus komt het op het weekend aan. Maar ja, dan wil je wel eens lekker met je dochtertje knuffelen, naar kinderboerderij, opa en oma, andere opa en oma...

Plaats reactie